استاد حوزه و دانشگاه:

حضرت فاطمه(س) الگویی بی‌نظیر برای زنان مسلمان در تمام عرصه هاست

یک استاد حوزه و دانشگاه نان مومنِ مسلمان را یکی از پایه‌های اصلی تشکیل دهنده جامعه اسلامی دانست و گفت: حضرت فاطمه(س) الگویی بی‌نظیر برای زنان مسلمان در تمام عرصه هاست.
کد خبر: ۸۹۹۸۴۶۲
|
۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علوی استاد حوزه و دانشگاه در مراسم گرامیداشت مقام زن و جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) که به همت حوزه کوثر 3 اراک در کانون فرهنگی آفتاب برگزار شد ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه الزهرا (س) و هفته زن گفت: در اسلام زن از جایگاه و منزلت بالایی برخوردار است به گونه‌ای که آن حضرت به عنوان الگو و بزرگ زنان دو عالم مطرح است و این نشان از اهمیت و جایگاه زن در دین اسلام دارد.

وی زنان مومنِ مسلمان را یکی از پایه‌های اصلی تشکیل دهنده جامعه اسلامی دانست و گفت: حضرت فاطمه(س) الگویی بی‌نظیر برای زنان مسلمان در تمام عرصه هاست، زن در نقش مادر، همسر و مدیر خانه و خانواده، نقش اساسی در تربیت فرزندان متدین، حمایت از مرد و هدایت خانواده در مسیر زندگیِ اسلامی را برعهده دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: وضعیت زن در جامعه نشانگر هویت دینی جامعه است، اینکه زنان در یک جامعه اسلامی می توانند در عین فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی حریم اسلامی را هم حفظ کنند موفقیت زنان جامعه را نشان می دهد.

علوی ادامه داد: زنان مسلمان باید بدانند که با پیروی از فاطمه زهرا(س) آنان هم می توانند جامعه و تاریخ را بسازند، زیرا مردان بزرگ و تاریخ ساز از دامن زن به عرصه گیتی پا می‌گذارند.

وی افزود: هنر حضرت زهرا(س) و دلیل عصمت او، رعایت ذاتی قوانین اسلام ناب و نهایت تعادل جسم و روان او در تمامی عوالم و جودی ایشان بود.

تقدیر از خانواده شهیدان «میزایی» و «مسلمی»، مولودیه‌خوانی و اجرای مسابقه، برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع سبک زندگی اسلامی از جمله برنامه‌های جانبی این مراسم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات