خبرهای داغ:

دین اسلام نسبت به حقوق انسان‌ها ارزش و احترام قائل است

رئیس موزه فقه و زندگی گفت: دین اسلام از ابتدای زندگی برای انسان‌ها احترام و ارزش قائل است و باید نسبت به حق الناس و حقوق دیگران پایبند باشیم.
کد خبر: ۹۰۲۳۰۳۱
|
۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
دین اسلام نسبت به حقوق انسان‌ها ارزش و احترام قائل است
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام محمد حسین فلاح زاده عصر امروز در مراسم جشن روزه اولی‌های رضوی که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار داشت: اگر انسان دین را نشناسد نمی‌تواند دین دار باشد و به وظایف دینی خود عمل کند.

وی افزود: زندگی ما از ابتدا تا انتها مسافرتی است که باید در این سفر طولانی راه را به خوبی بشناسیم تا در طول مسیر با موفقیت طی کرده و عاقبت به خیر شویم.

رئیس موزه فقه و زندگی تصریح کرد: باید برای مسائل و احکام دینی به متخصص وعالم دینی ومرجع تقلید مراجعه کرد و بر اساس دستورات وی عمل کنیم.

فلاح زاده با تاکید بر اینکه برای احکام شرعی خود باید از مرجع تقلید تبعیت کنیم، ادامه داد: نوجوانانی که تازه به سن تکلیف رسیدند برای شناخت و انتخاب مرجع تقلید باید از شخص طلبه فاضل و بزرگ‌تر‌ها و پدرخود کمک بگیرند.

وی بیان کرد: دین اسلام می‌گوید که لباس و غذا و محل نماز پاک باشد، نواجوانان باید در کنار درس‌های خود کتاب احکام را مورد مطالعه قرار دهند و احکام دینی را فراگرفته و خدای نکرده احکام را اشتباه انجام ندهند.

رئیس موزه فقه و زندگی عنوان کرد: دین اسلام از ابتدای زندگی برای انسان‌ها احترام و ارزش قائل است و باید نسبت به حق‌الناس و حقوق دیگران پایبند باشیم.

فلاح زاده با اشاره به فرا رسیدن سال روز میلاد امام حسن مجتبی (ع) عنوان کرد: نوجوانان باید کتابی درباره زندگانی این امام همام مطالعه کرده و با سیره زندگانی دومین اختر تابناک ولایت آشنا شوند.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری جشن تکلیف برای روزه اولی‌ها گفت: برگزاری این جلسات به برکت نظام اسلامی است و سبب می‌شود تا دانش آموزان با احکام دینی آشنا شوند.
ارسال نظرات