خبرهای داغ:

برگزاری اولین جلسه قرارگاه شهید احمدی روشن در کرمانشاه

اولین جلسه قرارگاه شهید احمدی روشن در کرمانشاه با حضور مسئول سازمان بسیج دانشجویی کرمانشاه برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۲۵۲۱۱
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کرمانشاه هدف برگزاری جلسه را، توجیح مسئولین و دانشجویان با حضور مسئول علمی و تشکل های دانشجویی حاضر در جلسه عنوان کرد و در آن اهداف و چشم اندازهای قرارگاه شهید احمدی روشن را در راستای مطالبه گری تخصصی در ذیل معاونت علمی سازمان دانسته که در محور های مختلفی سازماندهی شده است.

 

 صلاح الدین قره تپه، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کرمانشاه در این جلسه با اشاره به وظیفه جامعه دانشجویی و دانشگاهی در گفتمان سازی و جهت دهی برای رسیدن به وضعیتی مطلوب در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: باید تمرکز و توجه بر تشکیل هسته هایی تخصصی و مطالبه گر از دل دانشگاه ها باشیم.

 

 این مسئول بیان داشت: بر اساس تحلیل بیانات رهبر انقلاب اسلامی در مورد ویژگی‌های جریان‌های دانشجویی، علاوه بر نیروی متعهد و متخصص، نقش‌آفرینی از طریق مطالبه‌گری و گفتمان سازی دو کار ویژه و اصلی جنبش دانشجویی است.

 

 وی بیان داشت: در حال حاضر حل مسائل استان و تولید علم دو هدف و آرمان فعالیت های علمی است و تشکل های دانشجویی با توجه به ظرفیت هایی که دارند از طریق مطالبه گری و گفتمان سازی، حل مسائل اساسی را ییگیری باید کنند که برای این امر عنوان مواجهه تخصصی با مسائل اساسی انتخاب شده است و تشکیل قرارگاه شهید احمدی روشن در معاونت علمی سازمان بسیج دانشجویی نیز مبتنی بر همین ایده و برای ساماندهی هسته های تخصصی دانشجویی بوده است.

 

 وی تصریح کرد: درگیری دانشگاه با مسائل بومی استان یک راه میان بر است چراکه پذیرش نظر و بیان دانشگاه به خاطر اینکه کار کارشناسی شده انجام میدهد، پذیرش بیشتری در بین مسئولین و جامعه عمومی خواهد داشت.

 مسئول سازمان بسیج دانشجویی کرمانشاه با تاکید بر استعداد و ظرفیت های طبیعی استان در زمینه های مختلف، گفت: باید این استعدادها و ظرفیت ها شناسایی شود و با ارائه راهکارهای کارشناسی شده و علمی، جامعه و مسئولان مربوطه در جهت بهره برداری از آنها سوق داده شوند و این از وظایف جامعه دانشگاهی است.

 

وی به وجود دانشجویان که در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی توانمند هستند و همچنین آگاه بر وضعیت استان می باشند اشاره کرد و افزود: این افراد باید شناسایی شوند و از استعداد و توان آنها برای پیشرفت استان و تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده شود.

 

 وی از محوریت ۶ عنوان بومی استان برای مطالبه گری سخن گفت که باعنوان های کشاورزی، بهداشت و درمان، تربیت و آموزش، کار و اشتغال ، اقتصاد و آسیب های اجتماعی مورد بحث و پی گیری قرار خواهد گرفت و بدین ترتیب از دانشگاه و دانشکده های استان با توجه به تخصص هر یک چون دانشگاهعلوم پزشکی، فرهنگیان،دانشکده فنی، دانشگاه رازی، دانشگاه آزاد و دانشگاه پیام نورتقاضای همکاری شده است.

 

این مسئول سیاست کلی تمامی کارگروه های نام برده را در راستای مباحث فرهنگی و اقتصاد مقاومتی خواند و ازاین نظر اهاف تمامی این کار گروه ها را در پرداختن به این مهم موثر دانست.

 

 محمد هادی صحرایی، معاونت علمی سازمان بسیج دانشجویی کرمانشاه در این نشست به تبیین رویکرد جدید بسیج دانشجویی پرداخت و اظهار داشت: هسته های دانشجویی باید با برنامه ریزی ها منسجم و عملی روحیه مطالبه گری در خصوص فرایند های اجتماعی بخصوص اقتصاد مقاومتی را در دانشجویان تقویت کنند.

 

این مسئول با بیان اینکه رویکرد امروز بسیج، رویکرد اجتماعی است،گفت: دانشجویان بسیجی نیز باید به این سمت هدایت شوند تا با مطالبه گری های به موقع خود در خصوص آسیب های اجتماعی جامعه در حل مشکلات مردم و معظلات جامعه گام های مرثری برداشته شود.

 صحرایی در ادامه سخنان خود از اعضای هسته های علمی خواست از پتانسیل های نهفته در خوابگاه های دانشجویی غافل نشده و با برنامه ریزی های مناسب بتوانند از ظرفیت قشر دانشجو در خوابگاههای دانشجویی بهرهمند شوند.

 

وی اجرای برنامه های اثرگذار بومی در دانشگاه ها را خواستار شد و گفت: دانشجوین بسیجی با عملکرد اتش به اختیار خود می توانند بسیاری از مشکلات اجتماعی جامعه را حل و فصل کنند.

 

معاونت علمی سازمان بسیج دانشجویی گفت: تشکل های دانشجویی با حرکت به سمت جریان سازی های اجتماعی می توانند گام های بسیار مؤثری در حل مشکلات روزمره مردم بردارند.

 

وی رنکینگ علمی ایران در جهان را یادآور شد و گفت: افول علمی ایران در چند ساله گذشته که منجر به فرار مغزها از کشور نیز شده است تنها با روحیه جهادی در مطالبه گری از مسئولان کشور است که می تواند منجر به شتاب علمی کشور شود.

 

صحرایی در ادامه سخنان خود از اعضای هسته های علمی خواست تا با روحیه مطالبه گری خود و با توجه به توان و تخصصی دانشگاه های محل تحصیل خود، گام های مفید و ارزنده ای در خصوص رشد علمی کشور بردارند.

 

این مسئول در پایان سخنان خود از دانشجویان خواست تا با انتقال تجربیات خود در خصوص مسائل علمی و اجتماعی به همدیگر  بتوانند در تعالی خود، استان و حتی کشور مثمر ثمر واقع شوند.

 

 

در ادامه  جلسه محمد رضا آقایی، دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن با بیان وظایف و راهبردهای قرارگاه شهید احمدی روشن پرداخت و افزود: این قرارگاه بیشتر در زمینه مطالبه گری و جهت دهی عمل خواهد کرد.

 

دبیر قرارگاه شهید احمدی روشن  گفت: رسالت اصلی قرارگاه شهید احمدی روشن در استان کرمانشاه پیگیری مطالبات رهبر انقلاب اسلامی از مسئولین و نهادها خواهد بود و این امر را مبتنی بر ظرفیت های موجود و از طریق هسته های علمی پیگیری خواهد کرد.

 

وی با اشاره به اینکه این قرارگاه بدون ارتباط با جامعه دانشگاهی و وجود هسته های توانمند دانشجویی پیشرفتی نخواهد داشت، تصریح کرد: اولویت کار ما باید تشکیل هسته های تخصصی در درون دانشگاه ها باشد.

 

این مسئول تاکید کرد: بومی سازی سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی جهت ترویج  این مهم از مهمترین کارها است که  دانشجویان سهم خاص و ویژه ای در تحقق آن دارند.

 

 

 

ارسال نظرات