خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی:

وظیفه نخبگان فرهنگی حفظ بصیرت در جامعه است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر بخواهیم مسیر انقلاب را به خوبی پیش ببریم امت باید بصیرت بالا را حفظ کنند. وظیفه نخبگان فرهنگی در راستای حفظ بصیرت والا در جامعه قرار دارد.
کد خبر: ۹۰۹۵۳۶۸
|
۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، ضمن تبریک فرارسیدن دهه بصیرت اظهار کرد: این دهه نامگذاری یک حضور با شکوه و بی‌نظیر ملت در برابر یک فتنه بسیار پیچیده و طراحی شده استکبار جهانی بود که قصد داشتند تغییرات سیاسی را بر اساس اهداف خود به وجود آورند.

وی خاطرنشان کرد: این توطئه دشمنان با حضور به موقع و با تمام توان و سرمایه ملت به یک فرصت برای انقلاب تبدیل شد. این حرکت گویای بصیرت بالای ملت بود که برگ زرینی به تاریخچه خود افزودند و افتخاری در عرصه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کسب کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به علت نامگذاری این دهه به عنوان بصیرت گفت: این نامگذاری به دلیل حرکت ناشی از بصیرت ملت بود. فاصله ۹ دی تا ۱۹ دی به عنوان دهه بصیرت نامگذاری شد تا این حرکت عظیم به عنوان الگوی ماندگار برای جامعه، نسل آینده و جوامع دیگر باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: چنین حرکت‌هایی نشان می‌دهد تنها راه مقابله با توطئه‌های استکبار جهانی حضور به موقع، با وحدت و یکپارچگی بر محور ولایت است که در واقع تجدید بیعت با رهبر انقلاب را به همراه داشت.

حجت‌الاسلام رجبی عنوان کرد: اگر بخواهیم راه و مسیر انقلاب را به خوبی پیش ببریم امت باید همین بصیرت بالا را حفظ کنند و وظیفه نخبگان فرهنگی در راستای حفظ بصیرت والا در جامعه قرار دارد.

وی بصیرت ملت را یکی از محور‌ها و موضوعات اصلی ذکر کرد و افزود: از سویی دیگر ابعاد توطئه دشمن باید در ۹ دی تبیین شود تا از آن راهکار خاص خود را برای ادامه راه استخراج کنیم و به ویژه باید نسبت به نقش تبعیت از رهبری در حل بحران‌ها و تبدیل آن به فرصت‌ها تأکید و سرمایه‌گذاری ویژه شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد: امام خمینی (ره) در سخنی فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد که در واقع ۹ دی یک تجربه شکوهمند در این زمینه به همراه داشت.
ارسال نظرات