خبرهای داغ:

شهید بهشتی، طراح و پایه گذار اصل ولایت فقیه در قانون اساسی

رئیس دانشگاه امام صادق (ع) گفت: شهید بهشتی هرم قدرت را طراحی و ولایت فقیه را در ساختار قانون اساسی آورد و محکم ایستاد و امروز می بینم که ولایت فقیه در چهل سال اخیر این انقلاب را حفظ کرده و رهبری انقلاب یک تنه تمام هیمنه نظام سلطه آمریکایی را به هم ریخته است.
کد خبر: ۹۱۵۱۴۹۱
|
۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، آیت الله حسینعلی سعدی در مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر در مسجد غربای شاهرود در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام راحل و شخصیت برجسته انقلاب و معمار هندسه نوین جمهوری اسلامی شهید بهشتی به شیخ الائمه امام صادق (ع) اظهار کرد: شیخ مفید بیان می‌کند که چهار هزار شاگرد داشت و یک نهضت تولید علم راه انداخت و بزرگانی را تربیت کرد که شهید بهشتی در راستای این مکتب می‌توان تحلیل و بررسی است.
وی افزود: امام صادق (ع) شاگردانی تربیت کرد که نسبت به جامعه دلسوز و نسبت به طاغوت حساس بودند و این مکتب نرم افزاری امام صادق (ع) است.
رئیس دانشگاه امام صادق (ع) ادامه داد: عالم ربانی و نبی الهی مسئولیت دارد مردم را از تاریکی که کار طاغوت است نجات دهد و خداوند به موسی فرمان می‌دهد که مردم را از تاریکی هدایت به روشنایی کند و مبارزه با طاغوت در صدر فرمایشات امام صادق (ع) است.
وی با اشاره به شهید بهشتی گفت: مراحل رسیدن به تمدن نورانی اسلامی را که رهبری در پنج مرحله بیان می‌کنند دو مرحله آن را شهید بهشتی درک کرد که انقلاب و نظام اسلامی بود.
سعدی با بیان اینکه شهید بهشتی برای مرحله انقلاب اسلامی چه کرد؟ افزود: شهید بهشتی با توجه به روشنگری و ولایت مداری و بصیرتی که داشت، هوشمندی و عالمانه بودن این شهید بزرگوار در تدوین قانون اساسی و اصل پنجم در ولایت فقیه بی نظیر است و کادرسازی برای دولت اسلامی را شهید بهشتی مطرح کرد و تاکید دارد که کادرسازی باید کرد تا انقلاب دست لیبرال‌ها نیفتد و منحرف نشود.
وی ادامه داد: امروز حوزه‌های علمیه رسالتشان تربیت علمایی، چون شهید بهشتی است و قانون اساسی جمهوری اسلامی از پیشرفته‌ترین قانون‌های اساسی جهان است که تکالیف مردم و حاکمیت را طراحی کرده است و این هنر شهید بهشتی است که تراز تمدن اسلامی را داشت و جان خود را گذاشت.
این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به بصیرت شهید بهشتی گفت: بصیرت یعنی دشمن را بشناسی و راهبرد آن را بدانی و بیانیه گام دوم رهبر حکیم انقلاب مهم است که جوانان باید بخوانند چرا که مخاطب آن جوانان است و راهبرد دشمن را خلاصه کرده است که دشمن دنبال پشیمانی خط گذشته و ناامید کردن به آینده است و القا کند که تمام مشکلات این است که در برابر نظام سلطه تسلیم نیستید و راه برون رفت تسلیم شدن در برابر نظام سلطه است.
وی افزود: شهید بهشتی دشمن را به خوبی شناخت و تمام آبروی خود را گذاشت تا روشنگری کند و امام راحل در بیان خود تاکید دارد که مظلومیت شهید بهشتی از شهادت ایشان بزرگتر بود چرا که جریان نفاق چهره‌ای از شهید بهشتی درست کردند تا نتواند کار کند.
رئیس دانشگاه امام صادق (ع) تصریح کرد: ماهیت استکبار را شهید بهشتی شناخت و فرمود: «آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر» و ما باید در این مسیر مراقبت کنیم و رهبری هم در بیانیه گام دوم انقلاب بر این تاکید دارند.
وی با اشاره به شبهات مطرح شده در جامعه در مورد حقوق بشر اظهار کرد: کدام حقوق بشر را باید قبول کرد، حقوق بشر آمریکایی که از تروریست‌ها حمایت می‌کند و بعد سپاه در لیست تروریست‌ها قرار می‌گیرد و این دروغ بزرگ تمدن مادی لیبرالیسم غربی است و در بعضی جا‌ها باید خون بهشتی این‌ها را بر ملا کند.
سعدی با برشمردن حقوق بشر‌های آمریکایی گفت: امروز وسایل پزشکی را تحریم می‌کنند و حتی در حادثه سیل حساب‌های هلال احمر را مسدود می‌کند و این خلاف همه قواعد بین المللی است و لذا هفته‌ای که بهشتی شهید شد هفته حقوق بشر آمریکایی به درستی نامگذاری شد که آن‌ها را رسوا کند.
این عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با تاکید بر گام دوم انقلاب گفت: شهید بهشتی راست قامتان جاودانه این مرز و بوم بود و هرم قدرت را طراحی و ولایت فقیه را در ساختار قانون اساسی آورد و محکم ایستاد و امروز می‌بینم که ولایت فقیه در چهل سال اخیر این انقلاب را حفظ کرده و رهبری انقلاب یک تنه تمام هیمنه نظام سلطه آمریکایی را به هم ریخته است.
وی اضافه کرد: اگر منافقین بهشتی را تخریب کردند، اما باقی نماند و پرده کنار رفت و خدا از بهشتی دفاع کرد و امروز باید سیره بهشتی را بشناسیم و نظام سلطه را بشناسیم و راه حل کشور درون نظام است و تکیه به استکبار خطاست و ما انقلاب و نظام اسلامی را ثبت کردیم و نسل جوان باید دولت اسلامی را محقق کنند تا گام‌های بعدی را برداریم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها