خبرهای داغ:
امام‌جمعه گالیکش:

امام‌جمعه باید مردمی باشد و بین مردم باشد / خروجی خطبه‌ها نماز جمعه باید تقویت ولایت باشد

امام‌جمعه گالیکش گفت: انتقاد کردن در نماز جمعه باهدف اصلاح امور، نقدی بجا، منصفانه و مؤدبانه باشد.
کد خبر: ۹۱۵۷۶۷۰
|
۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج گلستان ، حجت‌الاسلام سید محمد دلبری ضمن توصیه خود و نمازگزاران جمعه گالیکش به رعایت تقوا الهی و ترک گناهان و محرمات به سالروز اقامه اولین نماز جمعه در جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد گفت: پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه جمهوری اسلامی ایران به امامت آیت‌الله طالقانی است.

وی با اشاره به بیست و چهارمین همایش ائمه جمعه کشور و دیدار با رهبری به اهم بیانات رهبری در این دیدار اشاره کرد و گفت: امام‌جمعه باید مردمی باشد و بین مردم باشد، در هرلحظه و هر آن در دسترس مردم باشد، دفتر امام‌جمعه به روی همه مردم با هر فکر و تفکر و نگاهی باید باز باشد.

خطیب جمعه گالیکش افزود: نماز جمعه باید تأمین‌کننده جامعه به ذکر، اجتماع و همدلی باشد. در این نماز جمعه‌ها است که گفتمان‌های عالی و بصیرت بخش شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام دلبری با اشاره به اینکه نیاز کنونی جامعه ما تقوا است گفت: خصوصاً در فضای مجازی رعایت تقوا ضروری‌تر است. اهمیت دادن به جوانان مؤمن، انقلابی ولایی و استفاده از حضور آن‌ها و فکر آن‌ها در نمازهای جمعه و ستادهای نماز جمعه باید مدنظر باشد.

امام‌جمعه گالیکش اظهار داشت: شاید مشکل و منکر بزرگی است که با پیگیری‌های مکرر حل‌نشده است و بیان کردن آن در نماز جمعه هیچ اشکالی ندارد، اما نباید به‌محض دیدن مشکلی در دستگاه‌های دولتی، قضایی و مراکز دیگر آن را در خطبه‌های نماز جمعه بیان کرد، چراکه اثر مثبت ندارد و باعث افزایش شکاف‌ها و اختلاف‌ها می‌شود و مردم را دچار تشویش می‌کند.

وی تصریح کرد: انتقاد کردن در نماز جمعه باهدف اصلاح امور، نقدی بجا، منصفانه و مؤدبانه باشد.

به گفته امام‌جمعه گالیکش، رعایت وحدت به معنای این نیست که نماز جمعه‌ها تبدیل به یک‌روزه و سخنرانی معمولی بشود و هیچ‌گونه بصیرت دهی در آن نباشد. این خطبه نیست و بین خطبه و سخنرانی تفاوت وجود دارد.

حجت‌الاسلام دلبری گفت: آشنا ساختن مردم به وظایف خطیر خود خصوصاً در قبال انقلاب اسلامی با توجه به شیطنت‌های که دشمنان داشته و دارند. پیگیری مشکلات مردم با چهره باز و گشاده و آن چیزی که از همه مهم‌تر بود اجتناب از رفت به سمت صاحبان قدرت و ثروت و افراد چرب‌زبان مواردی است که ائمه جمعه باید مدنظر داشته باشند.

خطیب جمعه گالیکش تأکید کرد: هر امام‌جمعه‌ای که به سمت افراد فئودال برود و فقرا را فراموش کند و فریب افراد چرب‌زبان را بخورد مشکل دارد.

وی اضافه کرد: هیچ فرقی نمی‌کند این امام‌جمعه یک بخش و شهرستان باشد یا نماینده ولی‌فقیه در مرکز استان باشد؛ مردم خودشان قضاوت می‌کنند.

امام‌جمعه گالیکش گفت: امام‌جمعه باید ساده‌زیست باشد و مثل مردم معمولی زندگی کند؛ امام‌جمعه هم باید مواظب خودش باشد هم مواظب خانواده‌اش؛ مواظب اقوام و خویشانش باشد؛ اگر امام‌جمعه بیایید و تنها به فکر اشتغال فرزندان خود باشد این امام‌جمعه مشکل دارد.

وی بیان داشت: ازجمله برنامه‌های نماز جمعه باید حمایت از جریان‌های انقلابی باشد، وقتی در خطبه‌های نماز جمعه جریانات انقلابی همایت شوند کشور پیشرفت می‌کند و این تفکر بیمه می‌شود؛ دشمنان خارجی و بدبخت‌های داخلی منکوب می‌شوند ولی وقتی ببینند امام‌جمعه بودونبودش فرقی ندارد نزدیک می‌شوند و دفتر و ستاد را تصرف می‌کنند.

امام‌جمعه گالیکش تصریح کرد: خروجی خطبه‌ها نماز جمعه باید تقویت ولایت باشد.

حجت‌الاسلام دلبری با اشاره به اینکه ائمه جمعه باید مراقب باشند گفت: برخی به ائمه جمعه نزدیک می‌شوند تا با امام‌جمعه هم لقمه شوند و او را گرفتار خودشان بکنند.

به گفته وی؛ همان‌طور که مقام معظم رهبری در کشور و جهان اسلام حرف اول را میزند امام‌جمعه هم نماینده رهبری است در هرجایی که خدمت می‌کند باید همان راه، روش وزندگی را داشته باشد.

خطیب جمعه گالیکش گفت: نتیجه نگاه و حمایت از جریان‌های انقلابی در خطبه‌های نماز جمعه این است که در بعد داخلی شاهد شکل‌گیری مجلس جوان و انقلابی، دولت جوان و انقلابی و دستگاه قضای انقلابی بوده‌ایم و خواهیم بود.

وی به سخنان دبیر کل حزب‌الله لبنان در سالگرد جنگ 33 روزه اشاره کرد و گفت: دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: در آینده‌ای نزدیک در قدس شریف اقامه نماز خواهم کرد؛ این نتیجه حرکت در مسیر ولایت و انقلاب است. هرکجا بر مبنای مقاومت و ولایت حرکت کردیم دشمن از ما ترسید.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها