فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در بازدید از خبرگزاری مهر تاکید کرد؛

کنگره شهدا؛ دفتر زرین تاریخ و رشادت شهدای استان مرکزی و نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس

فرمانده سپاه روح‌الله با اشاره به اینکه اجلاسیه های ذیل کنگره شهدا زوایای پنهان خدمات درخشان رزمندگان را معرفی می کنند، گفت: استان مرکزی مفتخر است علاوه بر اینکه بنیانگذار انقلاب فرزند این آب و خاک است، ۶۲۰۰ شهید را نیز تقدیم انقلاب کرده و بیش از ۷۰ هزار رزمنده از این استان که نسبت به جمعیت آن سال ها بسیار قابل توجه است در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کرده اند.
کد خبر: ۹۱۶۴۶۷۶
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله با حضور در دفتر خبرگزاری مهر و از تلاش مجموعه تحریریه این خبرگزاری تقدیر و تشکر کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در این بازدید با اشاره به برگزاری کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در مهر ماه امسال گفت: استان مرکزی مفتخر است علاوه بر اینکه بنیانگذار انقلاب فرزند این آب و خاک است، ۶۲۰۰ شهید را نیز تقدیم انقلاب کرده و بیش از ۷۰ هزار رزمنده از این استان که نسبت به جمعیت آن سال ها بسیار قابل توجه است در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کرده اند و  اینها برای برگزاری چنین کنگره ای قابل توجه است.

وی افزود: عملکرد حوزه صنعت استان و پشتیبانی در ۸۰ پروژه مهندسی، خدمات فنی برخی از ادارات و از همه مهمتر پشتیبانی مادی و معنوی مردمی در دفاع مقدس که در هر لحظه دفاع از کشور حضور موثر داشتند، اینها همه بخشی از تاریخ درخشان انقلابی استان است که باید در کنگره شهدا تبیین شوند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی کنگره شهدای استان را بهانه ای ارزشمند برای ورود به تبیین نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس دانست و بیان داشت: مقام معظم رهبری می فرمایند این انقلاب بی نام خمینی (ره) در هیچ کجای دنیا شناخته شده نیست؛ تلاش داریم با عمق بخشی به دیدگاه ها و دستاوردهای امام خمینی(ره) این عملکرد درخشان را در کنگره مورد تبیین قرار دهیم.

وی توجه به امکانات و ظرفیت های فضای مجازی به خصوص رسانه ها را در راستای بهتر محقق شدن اهداف کنگره لازم و ضروری خواند و گفت: رسانه ها نقش موثری در باشکوه تر برگزار شدن کنگره و همچنین تحقق اهداف ترسیمی برای کنگره دارند و انتظار داریم با همه توان پای کار بیایند.

سردار کریمی با اشاره به اینکه اجلاسیه های ذیل کنگره شهدا زوایای پنهان خدمات درخشان رزمندگان را معرفی می کنند، گفت: در اجلاسیه هایی که برای اقشار مختلف جامعه پیش بینی شده است تاکنون پنج اجلاسیه برگزار شده و تا مهر ماه ۷ اجلاسیه دیگر برگزار خواهد شد و در اجلاسیه دانشگاهیان به طور ویژه بر شخصیت حضرت امام(ره) پرداخته می شود.

وی کنگره شهدای استان را کاملا مردمی دانست و افزود: برنامه هایی که ذیل کنگره پیش بینی شده نیز مردمی هستند و تاکنون گروه های خوبی از اقشار مختلف مردم پای کار آمده اند و بنا را بر این گذاشتیم که از ظرفیت های استانی استفاده کنیم چراکه استان مرکزی ظرفیت های بسیار مناسبی دارد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی جلوگیری از هرگونه ریخت و پاش و اسراف را محوریت کار کنگره شهدا خواند و ادامه داد: رسانه ها می توانند نقش موثرتری در کاهش هزینه ها داشته باشند؛ انتظار داریم بیشتر ما را در برگزاری کنگره یاری کنند و از همه اقشار و گروه ها در این مهم دعوت می کنیم چراکه شهدا متعلق به همه ملت ایران هستند.

وی مستند سازی از اقدامات رزمندگان، تأمین جهیزیه، برگزاری تئاترهای خیابانی و بیش از 700 برنامه فرهنگی در ذیل کنگره را از دیگر برنامه ها خواند و تصریح کرد: دستاورد 12 اجلاسیه کنگره ملی استان نیز روز یازدهم مهر ماه در مصلی بیت المقدس شهر اراک برگزار می شود.

سردار کریمی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به نامگذاری شعار سال مبنی بر رونق تولید عنوان کرد: با محور قرار دادن تفکر اقتصاد مقاومتی آموزش بیش از 30 هزار نفر با تعامل سایر دستگاه ها را در دستور کار قرار دادیم که بیش از 40 درصد از این افراد از تسهیلات سپاه بهره مند شدند و توانسته اند اشتغال های پایدار برای خود ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه عمدتا تمرکز را بر روی مشاغل خرد گذاشته ایم، گفت: مشاغل خرد فراگیرتر هستند و در برخی مواقع می توانند اشتغال های زیادتری ایجاد کنند و امروز باید به این موضوع توجه و اهمیت بیشتری داشته باشیم.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به برگزاری طرح همگام با کشاورز برای ایجاد اشتغال روستایی اضافه کرد: عرصه فعالیت در روستاها بر مشاغل خرد است و در این جهت برای هر شهرستان یک الگویی تعریف کرده ایم و در حوزه همگام با کشاورز بیش از 500 هسته ایجاد کردیم که ارتباطات خوبی با کشاورزان برقرار کرده اند.

سردار کریمی توجه به ظرفیت های نیروهای مسلح در راستای کمک اقتصادی به کشور را از دیگر دستاوردهای سپاه برای تحقق رونق تولید دانست و افزود: بیش از 500 هکتار از مساحت پادگان ها در استان مرکزی زیر کشت رفته اند و هر اقدامی که انجام شده است با همکاری مسئولین دولتی و سایر ادارات نیز انجام شده است. دستاوردهای خوبی همچون تقویت کشت زعفران در استان نیز از توفیقاتی است که در این عرصه کسب شده است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات