خبرهای داغ:
غرب به دنبال اجرای پروژه‌ای در ایران است که سال‌ها قبل در عراق پیاده شد و آن ترور فیزیکی 550 دانشمند هسته‌ای عراقی بود، باید مراقب بود و با چشم باز با وقایع پیش رو مواجه شد؛ ماهیچ گاه اجازه مصاحبه با دانشمندان هسته ای را نخواهیم داد.
کد خبر: ۸۵۵۳۰۵۲
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اصفهان، نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و میمه درمجلس بااشاره به اینکه مجلس برای اعلام رضایت یا عدم موافقت خود با متن برجام هیچ عجله‌ای ندارد ادامه داد: دو متن ترجمه شده همراه با متن انگلیسی جمع‌بندی توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 در اختیار نمایندگان مجلس قرار گفته و آن‌ها با همه توان درحال بررسی جزییات موجود هستند.

حسینعلی حاجی دلیگانی؛ با بیان این‌که «ایران زیر بار پذیرش هیچ محدودیتی درمساله هسته‌ای نرفته و نخواهد رفت» وایران مجاز به پذیرش داوطلبانه پروتکل الحاقی نیست گفت:ممنوعیت مصاحبه بازرسان آژانس با دانشمندان هسته‌ای و محدودیت تحقیق و توسعه درزمینه موضوعات هسته‌ای نیزاز دیگر موارد است ؛ایران نباید به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعتماد کند؛ نمایندگان مجلس نگران توافق محرمانه‌ای هستند که میان ایران و این نهاد بین‌المللی صورت گرفته و تیم دیپلماسی ازانتشار آن به هرنحو ممکن سرباز می‌زنند.

این عضو هیئت رییسه فراکسیون اصولگرایان مجلس درباره تعطیلی مجلس در آستانه بررسی متن برجام با انتقاد ازعملکرد رییس‌مجلس گفت: مجلس دور خورده است. درجریان طرح «صیانت از حقوق هسته‌ای» سه گزارش متفاوت چاپ و به نمایندگان ارائه شد درحالی که بر اساس مستندات قانونی گزارش تایید شده توسط یک کمیسیون تنها درشرایطی اجازه تغییر و بازبینی خواهد داشت که قبل از اعلام وصول در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، دو سوم اعضای کمیسیون با بازنگری و اصلاح دوباره آن موافقیت کنند و این‌گونه بود که آقایان آن‌چه نباید اتفاق می‌افتاد را بر سر طرح مربوطه آوردند.

وی با بیان این‌که «همه بحث نمایندگان درخصوص متن برجام حقوقی است و نه سیاسی»، تصریح کرد: گرایش‌های سیاسی درخصوص مسائل کلان کشوری بی‌معناست اما مجلس درست در مقطع حساس کنونی که باید جلسات منظم مجلس به صورت دو شیفت برگزار شود، تعطیل شد و هنوز پس از چند هفته کمیسیون ویژه بررسی برجام تشکیل نشده و پس از این نیز بدون شک به شرط الزامی بودن حضور برخی و حذف اجباری برخی دیگر شکل خواهد گرفت.

این عضو هیئت رییسه فراکسیون اصولگرایان مجلس درباره تعطیلی مجلس در آستانه بررسی متن برجام با انتقاد از عملکرد رییس‌مجلس گفت: مجلس دور خورده است. در جریان طرح «صیانت از حقوق هسته‌ای» سه گزارش متفاوت چاپ و به نمایندگان ارائه شد در حالی که بر اساس مستندات قانونی گزارش تایید شده توسط یک کمیسیون تنها در شرایطی اجازه تغییر و بازبینی خواهد داشت که قبل از اعلام وصول در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، دو سوم اعضای کمیسیون با بازنگری و اصلاح دوباره آن موافقیت کنند و این‌گونه بود که آقایان آن‌چه نباید اتفاق می‌افتاد را بر سر طرح مربوطه آوردند.

این نماینده مجلس با بیان این‌که «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همه اطلاعات خود را در اختیار اسرائیل خواهد گذاشت»، تصریح کرد: آن‌ها در ابتدا از اعلام اسامی 150 نفر بازرس ویژه برای انتخاب گزینشی توسط جمهوری اسلامی ایران به منظور بررسی فعالیت های هسته‌ای کشور خبر دادند و پس از مدتی با خلف وعده ،از اعلام اسامی تعیین شده در زمان نزدیک به بازرسی‌ها سخن گفتند؛ بنابراین هرگز نمی‌توان به صداقت آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای امیدوار یا دلخوش بود.

وی با اشاره به ترور فیزیکی 550 دانشمند هسته‌ای عراقی ادامه داد: غرب به دنبال اجرای پروژه‌ای در ایران است که سال‌ها قبل در عراق پیاده شد؛ باید مراقب بود و با چشم باز با وقایع پیش رو مواجه شد.

وی با بیان این‌که «همه بحث نمایندگان درخصوص متن برجام حقوقی است و نه سیاسی»، تصریح کرد: گرایش‌های سیاسی درخصوص مسائل کلان کشوری بی‌معناست اما مجلس درست در مقطع حساس کنونی که باید جلسات منظم مجلس به صورت دو شیفت برگزار شود، تعطیل شد و هنوز پس از چند هفته کمیسیون ویژه بررسی برجام تشکیل نشده و پس از این نیز بدون شک به شرط الزامی بودن حضور برخی و حذف اجباری برخی دیگر شکل خواهد گرفت.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس به جلسه اخیر این کمیسیون با رییس بانک مرکزی اشاره کرد و درباره رقم دقیق پول‌های بلوکه شده ایران در خارج از کشور و زمان بازگشت اموال بلوکه شده ایران گفت: ایران 8 سال پس از حصول توافق هسته‌ای، در روز انتقال و پیش از روز خاتمه قادر خواهد بود از 24 میلیارد اموال بلوکه شده خود استفاده کرده و از هجمه تحریم‌های نرم‌افزاری بانک‌های غربی رهایی یابد.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: درسه سال اخیر در مجموع وضعیت مالی دولت در مقایسه با سالهای بعد از انقلاب و حتی دوران جنگ نیز بدتر بوده است.با این همه مشکلات دراین مدت توانستیم 50 میلیارد تومان جدای از اعتبارات قبلی به شکل ابلاغ و تاسیس برای دو شهرستان حوزه انتخابیه دریافت کنیم.

وی دربخش دیگری ازسخنانش درباره پروژه قطار سریع السیر اصفهان- تهران گفت:این پروژه تا حد زیادی در استان مرکزی اجرایی شده وعملیات خاکی آن درابتدای استان اصفهان نیز انجام پذیرفته است اما اختلاف میان پیمانکاران قبلی و جدید این طرح از یک سوواشکالات وارد بر طراحی ایستگاه‌ها واتصالات در طول وانتهای آن روند پیشرفت فیزیکی پروژه را با مشکلاتی رو به روکرده است.

**دعوای ملکی عامل استفاده از پساب برای کشاورزی درشمال شرق

نماینده مردم شاهین شهرو میمه در ادامه صحبت های خود گفت:جنجالی که هرازگاهی برای استفاده از پساب برای کشت و زرع ازپل خورزوق تا پل هوایی ملک شهرعنوان می شود، دعوای ملکی است.

وی افزود:هرزمان که تعاونی های 20 گانه که دراین محدوده زمین دارند با یکی از زارعان مشکل پیدا می کنند اقدام به عنوان کردن این موضوع که استفاده از پساب فاضلاب درکشت وزرع درمنطقه شمال اصفهان برای سلامت مردم مضر است ،می پردازند.

حاجی دلیگانی؛با بیان اینکه ازاین میزان 24 میلیارد تومان برای احداث وتکمیل پروژه های عمرانی دردوشهرستان تخصیص و هزینه شده است ادامه داد:تکمیل وتحویل شش هزارواحد مسکن مهر با حدود سه میلیارد تومان یارانه جدای از اعتبار فوق (24 میلیارد تومان) را ازتوفیقات سه سال اخیر در دوشهرستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه بالغ بر500 واحد دیگرنیز درحال تکمیل است اظهارداشت: معتقدم که قبرستان ها نباید تجمیع شود و احداث قبرستان در زمین های شاهین شهر و در دروازه ورودی اصفهان کار اشتباهی است.

وی همچنین اظهار کرد: احداث قبرستانی عمومی در شهرستانی که مشکل آب و زمین دارد کار بسیار اشتباهی است.

حاجی؛ پرداخت بالغ بر شش میلیارد تومان تسهیلات اشتغال برای جوانان دردوشهرستان وایجاد آموزشکده فنی و حرفه ای شاهین شهر و حبیب آباد را از دیگر اقدامات انجام گرفته مدت سه سال اخیر برشمرد.

وی یکی از اقدامات مهم در مدت سه ساله اخیر را موضوع تامین آب برای کشاورزان عنوان کرد و گفت: محصول غله ای که امسال جمع آوری شده است پنج برابر سنوات قبلی در دو شهرستان شاهین شهر و میمه و برخوار بوده است.

حاجی دلیگانی با اشاره به اینکه منشاء ریزگردها در شمال اصفهان است گفت: کویر در این منطقه در حال پیشرفت است و همه باید به کمک شهرستان برخوار بیایند.

وی با اشاره به 240 هکتار جنگل کاری که در سال 53 در منطقه حبیب آباد صورت گرفته است ، گفت: این منطقه به سان ریه تنفسی اصفهان است ولی با این حال تا عمق 200 متری زمین نیز آب وجود ندارد.

انتهای پیام/63055/

ارسال نظرات
پر بیننده ها