خبرهای داغ:
مدیر مقابله با تهدیدات نرم مرکز بسیج صدا و سیما:

غفلت کنیم جنگ نرم از درون خانه‌های ما رشد می‌کند

مدیر مقابله با تهدیدات نرم مرکز بسیج صدا و سیما گفت: خانواده‌ها با شناخت فضای مجازی باید بشناسند و بدانند که فرزندانشان در این دنیای مجازی تا کجا پیش می‌روند نه این که در غفلت به سر برده و شاهد آن باشیم که یک گوشه، جنگ نرم در همین خانه‌های ما رشد کرده است.
کد خبر: ۸۵۷۴۱۲۹
|
۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبر گزاری بسیج از قزوین، به همت حوزه حضرت فاطمه (س) همایش مادران در مقابله با جنگ نرم و گرامی داشت هفته دفاع مقدس در حسینیه شهید مطهری سپاه صاحب الامر (عج) برگزار شد.

عشرت شایق مدیر مقابله با تهدیدات نرم مرکز بسیج صدا و سیما قزوین اظهار داشت: شهدا نیازی به تعریف و تمجید و ادبیات ما ندارند این نیاز ما به شهدا است که در جامعه امروز مطرح است.

وی افزود: در بطن جامعه  امروز ما جنگ نرم جریان دارد اما هنوز به وجود آن در حریم خانواده و بیرون باور واقعی نداریم و باید دقت داشته باشیم که برای مقابله با این هجمه دشمن چه کرده‌ایم.

مدیر مقابله با تهدیدات نرم مرکز بسیج سازمان صدا و سیما ادامه داد: آیا می‌توانیم در تعهداتمان به جایی برسیم که ادعا کنیم ادامه دهنده راه شهدا هستیم و در این عرصه چه کارهایی از جمله اعلام شعائر دینی، بر پایی نماز جماعت ادارات و دینی کردن جامعه به شکل واقعی و ... انجام دادیم.

شایق با اشاره به حملات فرهنگی دشمن به روش‌های مختلف تاکید کرد: امروز دشمن با ابزار سخت و رو در رو نمی‌جنگد بلکه جنگ امروز جنگ رسانه‌ای و فرهنگی است و باید هشیار باشیم و محیط خانواده را به یک محیط امن تبدیل کنیم.

وی خطاب به خانواده‌ها گفت: خانواده‌ها باید فضای مجازی را بشناسند و بدانند که فرزندانشان در این دنیای مجازی تا کجا پیش می‌رود نه این که در غفلت به سر برده و شاهد آن باشیم که یک گوشه، جنگ نرم در همین خانه‌های ما رشد کرده است و باید بدانیم جنگ نرم از آن جایی وارد خانه‌های ما می‌شود که حریم بین بزرگ‌تر و کوچک‌تر از بین می‌رود و این اولین نشانه‌های وجود جنگ نرم در خانواده است.

مدیر مقابله با تهدیدات نرم مرکز بسیج سازمان صدا و سیما اذعان کرد: سنگر خانواده وقتی آسیب می‌بیند پدیده اعتیاد، دختران فراری و بسیاری از مسائل و مشکلات دیگر در خانه و جامعه شکل می‌گیرد و در این‌جاست که باید بگوییم چه کسی جنگ نرم را باور دارد.

وی در ادامه سخنان خود به موضوع ولایتمداری اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم قدم بر جای پای شهدا بگذاریم باید ولایتمدار باشیم، ولایتمداری هم در همه ابعاد زندگی است و بروز آن در ابتدایی‌ترین بحث خانواده که تشکیل آن هست، برای ما در جامعه‌ای که ادعا می‌کنیم راه شهدا را ادامه می‌دهیم بسیار سنگین است که با احتساب قدرت خرید پایین در خانواده‌ها، هزینه‌های ازدواج 40 میلیونی برای جوانان‌مان می‌کنیم و جای سوال است که این کجای فرهنگ ما جا دارد.

 شایق بیان داشت: برای ما سنگین است که وقتی دارو‌های خاصی برای ورود و معالجه فرزندانمان تحریم می‌شود اما در جای دیگر با کشتی‌ها و کامیون‌ها وسایل آرایشی وارد کشور می‌شود و ما در جهان دومین کشور استفاده کننده از وسایل آرایشی شناخته می‌شویم.

وی در خصوص چگونگی مقابله با جنگ نرم یادآور شد: باید قدرت لایزال فرهنگ تولید اسلامی را عملیاتی کنیم که یکی از این‌‌ها احیای برنامه‌هایی نظیر اعتکاف است که در آن موفق عمل کردیم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از این راه‌ها بر پایی جشن‌های ابتدای ماه ربیع الاول است که ما مسلمانان می‌توانیم با ایجاد فضای شاد و رنگین کردن همه جا فضایی خوب و شاد برای جوانان ایجاد کنیم و این همان قدرت نرم در مقابل هجمه دشمن است.

وی یادآور شد: اشاعه و احیای ادعیه، احادیث و قرآن هر چه بیشتر و با قدرت و انسجام، اطاعت از فرمایشات و رهنمودهای ولی فقیه و... همه این‌ها می‌تواند ما را به عنصری سازنده در مقابل جنگ نرم و رویارویی با آن تبدیل کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید شیوه زندگی ما،تربیت فرزند، مناسبات اجتماعی، خرید ما همه شبیه یک فرد اهل باشد نه این که فقط در ظاهر و حرف برای مردم نشان دهیم و این قابل قبول نیست.

1007/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار