خبرهای داغ:
تاریخ نگار گلستانی عنوان کرد:

دو جاسوس آمریکایی سهم مردم گرگان از تسخیر لانه جاسوسی

تاریخ نگار گلستانی گفت: بعد از آنکه گروگان‎های آمریکایی به گرگان منطق شدند مردم گرگان در محل اسارت گروگان‎های آمریکایی تجمع می‎کردند و شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‎داند.
کد خبر: ۸۵۸۸۱۲۰
|
۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، غلامرضا خارکوهی عصر امروز در میزگرد تخصصی با محوریت استکبارستیزی که با حضور کارشناسان فرهنگی و تاریخی استان گلستان و همچنین علمای اهل تسنن و تشیع در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد:  در تاریخ 13 آبان سال 1358 و بعد از تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام(ره) گرگان میزبان دو جاسوس آمریکایی بود.

این تاریخ نگار گلستانی ادامه داد: بعد از سه روز از طراحی کودتاه توسط آمریکا و واقعه طبس دانشجویان خط امام(ره) 53 گروگان آمریکایی را در بین شهرهای کشور تقسیم کردند و  آن زمان دانشجویان خط امام(ره) در گرگان دو گروگان آمریکایی را  در محل کنونی کلینیک موسی بن جعفر(ع)  نگهداری می کردند.

خارکوهی به دلایل کودتاه نافرجام نظامی توسط آمریکا در ایران اشاره کرد و گفت: دولت آمریکا با توجه به مخالفت‎های لیبرال‎ها و دولت بازرگان با اقدامات دانشجویان خط امام(ره) تصور می‎کردند که گروگان‎ها به زودی آزاد می‎شود اما وقتی که حمایت امام(ره) را دیدند که فرمود« تسخیر لانه جاسوسی انقلاب دوم است و مهمتر از انقلاب اول است» نا امید شد و با حمایت کشورهای منطقه به دنبال آزادی گروگان‎ها و حمله به مراکز حیاتی از جمله بیت امام(ره) بودند.

وی با بیان اینکه آمریکا در دوران قبل از انقلاب در طبس یک فرودگاه مخفی ساخته بود، گفت: به خواسته خدا و با طوفان شن به دلیل آنکه دو هواپیمای آمریکایی با هم برخورد کردند و منجر به آتش سوزی و انهدام چند هواپیما و بالگرد آمریکایی شد و این کودتاه نافرجام ماند.

این تاریخ نگار گلستانی افزود: بعد از آنکه گروگان‎های آمریکایی به گرگان منتقل شدند مردم گرگان در روبروی  بهداری سپاه گرگان و محل اسارت گروگان‎های آمریکایی تجمع می‎کردند و شعار «مرگ بر آمریکا» سر می‎داند.

خارکوهی با بیان اینکه مردم گرگان در تاریخ تسخیر لانه جاسوسی سهم داشتند، افزود: اگر چه استکبار ستیزی ریشه قرآنی دارد اما در انقلاب اسلامی هجمه برای استکبار ستیزی تقویت شد و پرونده استکبار در ایران بسته شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار