خبرهای داغ:
حجت الاسلام عبادی در دیدار با مردم روستاهای بخش مرکزی بیرجند:

دولت در قبال برخورداری روستاها از آب شرب موظف است

نماینده مردم بیرجند در مجلس گفت: وزارت نیرو مکلف است تا ظرف مدت سه سال، تمام مجتمع‌های آبرسانی روستایی را تکمیل و حداقل ۹۲ درصد جمعیت روستایی کشور را از آب شرب سطح یک روستایی برخوردار سازد.
کد خبر: ۸۶۰۶۷۶۱
|
۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی در دیدار با مردم روستاهای نوگیدر، هادرباد، بیدسک سماء و طورمان از توابع بخش مرکزی شهرستان بیرجند اظهارداشت: راه توحید از ولایت می‌گذرد و نمی‌شود کسی بگوید توحید را قبول دارم ولی اطاعت از ولایت ندارم.

وی با اشاره به حدیت سلسه الذهب حضرت امام رضا(علیه السلام) گفت: اطاعت از هارون الرشیدها، اوباماها و نتانیاهو سبب غارت‌گری، تعرض به حقوق دیگران، استعمار و تجاوز می‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه ولایت اهل بیت(علیه السلام) شرط توحید است، خاطرنشان ساخت: امروز نیز هرچه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی می‌فرمایند نیز حجت است و همراه با ولایت که باشیم رفتارهایمان توحیدی می‌شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت یاد شهدای والا مقام خراسان جنوبی به‌ویژه شهیدان سردار صفرعلی رضایی، حسین زارعی و صحرانورد که از فرزندان این روستاها بوده‌اند، بیان داشت: مرحوم حجت الاسلام هادربادی عمر پربرکت خود را همواره در راه اهل بیت(علیه السلام) و روضه خوانی در این دستگاه گذاشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات روستاهای منطقه اشاره کرد و گفت: کم آبی، خشک شدن قنوات و خشکسالی ۱۷ ساله روستاییان ما را دلشکسته و امان آنها را بریده است، دولت باید به مشکلات روستاییان رسیدگی کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به مصوبه مهم مجلس در هفته‌ گذشته در خصوص آبرسانی به روستاهای کشور اشاره کرد و اظهارداشت: نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی وزارت نیرو را مکلف کردند تا ظرف مدت سه سال پس از ابلاغ قانون، تمام مجتمع‌های آبرسانی روستایی را تکمیل و حداقل ۹۲ درصد جمعیت روستایی کشور را از آب شرب سطح یک روستایی برخوردار نماید.

نماینده مردم بیرجند، درمیان وخوسف در خانه ملت افزود: یکی از مهمترین مشکلاتی که در حال حاضر سبب مهاجرت جوانان روستایی شده است، بیکاری و نبود اشتغال است که بارها در دیدارهای مختلف اعم از سفر آقای دکتر حجت الاسلام روحانی رئیس محترم جمهور، معاون اول محترم رئیس جمهور و دیگر وزراء تأکید کرده‌ایم که روستاهای ما با مشکلات فراوانی مواجه‌اند و هیچ دستگاهی که مسئولیت در زمینه پیگیری امور روستاییان را داشته باشد، نیست.

وی در ادامه گفت: قبلا جهادسازندگی عهده دار مشکلات روستاها بوده ولی الان دستگاه های مختلف متکلفند که طبیعتا کار خاصی در خصوص حل مشکلات روستاییان صورت نمی گیرد.

وی افزود: هم اکنون بخش زیادی از روستاهای منطقه به‌صورت سیار آبرسانی می‌شوند و اگر برنامه جدی از سوی دولت در این زمینه اجرایی نشود با مهاجرت روستاییان به شهرها و حاشیه نشینی مواجه خواهیم بود.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه دولت باید بسترهای حمایتی لازم به منظور ایجاد کارگاه‌های کوچک اقتصادی در روستاها را فراهم کند، اذعان داشت: در حال حاضر صنایع دستی در بخش‌های مختلفی که توجیه اقتصادی دارد می‌تواند به عنوان شغل جایگزین در روستاها از سوی دولت پیگیری و حمایت شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در سطح جوانان روستایی وجود دارد، گفت: جوانان روستاها باید با خلاقیت و ابتکار عمل روستاهای خود را آباد سازند. جمع شدن سرمایه‌های کوچک می‌تواند زمینه اشتغال تعداد زیادی از اهالی روستا را فراهم کند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دولت انتظار داریم برنامه‌ای جامع در حوزه حمایت از روستاها پیاده‌سازی و اجرایی کند، گفت: خرید تضمینی محصولات صنایع دستی و دیگر فعالیت‌های تولیدی در سطح روستاها کمک قابل توجهی به رونق اقتصادی روستاییان می‌کند.

وی افزود: در سال جاری اعتبار خاصی به فنی و حرفه ای کشور اختصاص یافته که این نهاد آموزش صنایع دستی برای روستاییان را در دستور کار قرار دهد چرا که با رونق صنایع دستی می توان از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری کرد.

حجت الاسلام عبادی تأکید کرد:آموزش مهارت به روستاییان می‌تواند بسیاری از مشکلات آنها را رفع کرده و تا حدودی برای آنها درآمدزایی داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت با اشاره به مشکلات مردم در زمینه منابع طبیعی و اراضی، گفت: تقریبا در اکثر بازدیدها و دیدارهایی که با مردم روستاهای حوزه انتخابیه داشته‌ام، یکی از مهمترین درخواست‌های آنها مشکلات منابع طبیعی بوده که در این راستا دیداری با آقای دکتر لاریجانی ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و همچنین جلسات متعددی با دیگر مسئولان نیز برگزار شده است که طرحی در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تهیه و تدوین شده که مشکلات موجود در قانون فعلی منابع طبیعی را رفع خواهد کرد و این طرح منتظر نوبت رسیدگی در صحن علنی مجلس است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها