خبرهای داغ:
امام جمعه اسفراین با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: نفوذ شیطان عنصر مزاحمی است که با رخنه در زندگی فردی و اجتماعی مسیر معصیت و گناه را باز می گذارد.
کد خبر: ۸۶۱۵۱۶۵
|
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام محمدیان با اشاره به صلح سرخ امام حسن(ع)با معاویه در چرایی این صلح افزود:من امر رهبری را از جهت نداشتن یار و یاور به معاویه تحویل دادم و گرنه شبانه روز با آن می جنگیدم تا خداوند بین ما حکم فرماید.

وی در خصوص تهاجم به حجاب و جایگاه زن خاطر نشان کرد: آیا جنایتی بزرگ تر از این پیدا میشود که به زن عنوان یک ابزار و وسیله در راه مقاصد گوناگون استفاده کنند.

وی اظهار داشت: جای تاسف است که در جامعه اسلامی زنانی پیدا می شوند که رفتارشان بر اساس ذائقه ی مردان غربی است.

وی در واکنش افسار گسیختدگی کنگرمریکا افزود:نامه رئیس جمهور به وزیر دفاع با هدف تقویت و توسعه سامانه های موشکی جواب دندان شکنی بر سیاست های ناشایسته آمریکاست.

وی با اشاره به آغاز تبلیغات غیر قانونی و پیش از موعد اجتماعات چند صد نفره اظهار داشت:باید فضای تخریب نسبت به سایر کاندیدا به فضای تعامل ،همدلی و معرفی برنامه ها در دوران حضور در مجلس آن هم در فضای قانونی شود

****

حضور فعال حلقات صالحین درنماز جمعه اسفراين

برنامه ميقات صالحین باحضورحلقه های صالحین پایگاه های عشایری (قهار ،محمد رسول الله(ص)،شهدای کلاته شور،قمربنی هاشم،شهید دانایی،غفور)وشورا ی حوزه ومربی صالحین به مناسبت هفته وحدت درمحل مسجد اعظم امام خمینی(ره)اسفراین برگزارگردید.

دراین زمینه فرمانده حوزه هدف ازاجرای این برنامه را آشنایی نسل جوان ونوجوان وسایرآحادبسیجیان حوزه بافرهنگ نماز جماعت وجمعه عنوان کرد،وی افزود نماز عبادی سیاسی جمعه یکی از ابزارهای بصیرت افزایی است درادامه ایشان به برکات نماز جمعه درزندگی روزمره واجتماعی انسان هاوآثارسوء آن بدلیل عدم شرکت درنماز جمعه رابیان کردند.

فرمانده حوزه ابراز خوشحالی کردندازاینکه  70درصد حلقه های شرکت کننده درنماز جمعه کودک ونوجوانان بودند، افزود: خداوندراشاکریم ازاینکه عنایت فرمودند تانفوذ کلام درمیان این قشر داشته باشیم وآنهارا به نماز دعوت کنیم وآنهانیز بپذیرند این از عنایات حق تعالی است ومافقط وسیله ای بیش نیستیم وجای بسی شکر گزاری است.

****
سرکشی ازحلقات صالحين عشايري اسفراين انجام شد

فرمانده حوزه به اتفاق چند تن ازبسیجیان وشورای حوزه ازپایگاه مناطق وحلقات صالحین عشایری سرکشی نمودند.دراین بازدیدوسرکشی مسائل ومشکلات درزمینه عدم برگزاری جلسات بسیج موردبررسی قرارگرفت .

****
کارگاه آموزشی مهارت های ارتباط در خانواده دراسفراين برگزارشد

کارگاه آموزشی مهارت های ارتباط در خانواده در محل پایگاه خمسه طیبه با حضور دو حلقه شجره طیبه صالحین خاص برگزار گردید .

گفتنی است در این کارگاه به منظور افزایش بصیرت و آگاهی در حوزه مسائل تربیتی برگزار شد.لذا مسئول بهداشت پایگاه گفت : یکی از مهمترین مسئولیت های بشر در طول زندگی هویت یابی است که از آغاز دوره نوجوانی صورت می پذیرد .خواهر حسن زاده افزود : در علم روانشناسی دوره نوجوانی به دو مرحله تقسیم می شود .

وی با بیان اینکه در این دوران بچه ها لجبازی ،سرکشی و غیر اطاعت پذیر می شود خاطر نشان کرد: از دلایل مهم این لجبازی ها نائل شدن آنان به هوش انتزاعی است و بروز چنین اعمالی در این دوران کا ملاطبیعی و از فرایند رشد آنان است.

****
نشست فرهنگی در محل پایگاه حضرت سکینه (س) اسفراين برگزار گردید.

نشست فرهنگی در محل پایگاه حضرت سکینه (س) توابعه حوزه مقاومت بسیج حضرت فاطمه (س) با حضور خواهران بسیجی حلقه های خاص برگزار گردید.

گفتنی است در این خواهر محمودیان از سرگروههای حلقه های شجره طیبه سخنانی در رابطه با مسائل سیاسی روز از جمله انتخابات بیان نمود .

****
نشست فرهنگی در محل پایگاه حضرت سکینه (س) اسفراين برگزار گردید.

نشست فرهنگی در محل پایگاه حضرت سکینه (س) توابعه حوزه مقاومت بسیج حضرت فاطمه (س) با حضور 45نفر از خواهران بسیجی حلقه های خاص برگزار گردید.

گفتنی است در این خواهر محمودیان از سرگروههای حلقه های شجره طیبه سخنانی در رابطه با مسائل سیاسی روز از جمله انتخابات بیان نمود .

****
نشست امربه معروف ونهي ازمنكردر محل پایگاه الغدیر برگزار گردید

به گزارش روابط عمومي ناحيه مقاومت بسيج اسفراين:نشستی در محل پایگاه الغدیر توابع حوزه مقاومت بسیج حضرت فاطمه (س) اسفراين با حضور 43نفر از خواهران بسیجی  با موضوع تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی برگزار گردید.

گفتنی است در این نشست خواهر گرایلی از سرگروه های حلقه ای شجره طیبه صالحین تصریح نمود :امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی در واقع عمل به این تکلیف مهم در فضای مجازی کاری بنیادی و نیازمند مطالعه و اتخاذ تدابیر مناسب و مبتنی بر همکاری است و اساس آن همفکری و فعالیت بر مبنای دانش و شناخت است .

****
مراسم تکریم و معارفه فرمانده حوزه امام رضا(ع) روئين توابع اسفراين برگزار شد

طی مراسمی در حسینیه حوزه مقاومت بسيج روستاي روئين ازتوابع ناحیه بسيج اسفراين تکریم ومعارفه فرمانده حوزه امام رضا(ع) اسفراين با حضور فرمانده ومدیران این ناحیه برگزار گردید.

درابتدای این مراسم سرهنگ2پاسدارچراغعلي گلي به ارائه گزارش عملکردش در مدت مسئولیت خویش پرداخته وبرای فرمانده جدید آرزوی موفقیت کرد.

درادامه سرهنگ 2پاسدار مهدي الهي راد فرمانده سپاه ناحیه اسفراين به بیان اهمیت وجایگاه نهاد مقدس بسیج در حفظ وحراست از نظام اسلامی وولایت فقیه پرداخته و جابجایی وتغییر مناصب خدمتی را لازمه پیشرفت وپویایی سازمانها دانسته واین اصل را در نهاد پیش رونده وپیش برنده ای مثل نهاد مقدس بسیج وسپاه ضروری تر وحیاتی تر از دیگر نهادها ارزیابی کرد.

وی درادامه به دشمنی وخصومت دیرینه استکبار با نظام مقدس اسلامی اشاره کرده وافزود:این همه فشار وهجمه نظام سلطه به نظام اسلامی ایران به خاطر مقبولیت وجذبه این نظام در بین کشورهای مختلف به ویژه مردم مستضعف وستمدیده بوده وترس وواهمه دشمنان به ویژه آمریکا به خاطر ظهور الگویی جدید در تشکیل حکومت واداره مردم است که به همین خاطر با تمام قوا وبا توسل به همه روشها سعی در براندازی ودر حد امکان تضعیف این نظام دارند.

وی دربخش دیگری ازسخنان خود به تفکرات سطحی وساده لوحانه برخی از دوستان سابق انقلاب اشاره کرده وگفتند:برخی بعد از دفاع هشت ساله این نظام فکر می کردند که دیگر انقلاب نیازی به خدمات ارزنده وبی نظیر بسیج ندارد وبایستی این نهاد عزت مند ودرعین حال مظلوم تعطیل شود واین درحالی است که رهبری هوشمندانه حضرت امام(ره) ودرادامه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به خوبی ضرورت استمرار وحتی تقویت بیش ازپیش این نهاد مردمی را متوجه شده وامر به ادامه فعالیت وخدمت رسانی بسیج داده ودرفرمانهایی متعددگسترش،پویایی و تقویت سازمان بسیج مستضعقین راخواستار شد.

این مقام مسئول دربخش پایانی سخنان خود بسیج را همراه نظام ورهبری در تحقق مراحل پنج گانه نظام اسلامی بیان کرده وافزود:سپاه وبسیج با الگو قراردادن اصول ده گانه خویش یعنی(۱-ولایتمداری۲-هدفمندی۳-همه جانبه گرایی۴-عمل جهادی۵-سازمان یافتگی ۶-انعطاف پذیری ۷-اخلاص ۸-مسئولیت پذیری ۹-پیشتازی ۱۰-کارآمدی) موجبات شادی وامیدواری دوستان وعلاقمندان به ایران اسلامی را فراهم وضعف،شرمندگی وشکست را به اردوگاه دشمنان اسلام وانسانیت تقدیم خواهد کرد.

در پایان این مراسم از خدمات ارزنده سرهنگ2 پاسدار چراغعلي گلي تقدیر شد و ستواندوم پاسدارمصطفي حسنزاده به عنوان فرمانده جدید حوزه امام رضا(ع) روئين اسفراين معرفی شدند.

****
نشست صمیمی فرمانده ناحیه اسفراین با بسيجيان پایگاه های مقاومت بسیج حضرت فاطمه (س)-اسفراين

نشست صمیمی فرمانده ناحیه اسفراین به همراه فرمانده پایگاه های مقاومت بسیج حضرت فاطمه (س) در محل حوزه مقاومت بسيج اسفراين برگزار گردید.

نشست صمیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اسفراین با بسيجيان پایگاه های مقاومت بسیج حضرت فاطمه (س) در محل حوزه مقاومت برگزار گردید .

گفتنی است در این نشست فرمانده ناحیه اسفراین مطالبی در رابطه با مسائل سیاسی روز و فتنه سال 88ایراد نمود و در ادامه نیز به محاسن ها و معایب های کلیه برنامه اجرایی در پایگاه پرداخت همچنين دراين مراسم فرمانده حوزه حضرت فاطمه (س) خواهر اسکندری ضمن خیر مقدم به کلیه اعضاء در جلسه تبریک به مناسبت هفته وحدت و تبریک به مناسبت پیشاپیش فرارسیدن ولادت پیامبر اکرم (ص)و امام جعفر صادق رئیس مذهب شیعه سخنانی ایراد نمود . وهمه بسيجيان را دعوت كرد با خانواده خود به مراسم باشكوه 9ديماه بيايند.

****
مبلغ سه میلیون تومان كمك جهيزيه به نوعروسان اسفراين اهداگرديد

به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص)و امام جعفر صادق رئیس مذهب شیعه مبلغ سه میلیون تومان جهیزیه به نوعروسان اهداء گردید .

شایان ذکر است این جهیزیه با همکاری خیرین حوزه سالهای متمادی است همکاری لازم را انجام می دهند  وهمه ساله مبلغي به همين عنوان جمع آوري وبه نوعروسان بي بزاعت اهداء مي گردد.

****
سركشي فرمانده ناحيه مقاومت بسيج اسفراين از حوزه امام رضا(ع)

سرهنگ مهدي الهي راد به همراه هیئت رئیسه به منظور بررسی و بازديد حوزه مقاومت بسیج امام رضا(ع) روئين از اين حوزه سرکشی نمود.

طی برنامه ریزی صورت گرفته توسط بازرسی و تعالی فرماندهان سپاه ناحیه اسفراين، سرهنگ مهدي الهي رادبه همراه هیئت رئیسه به منظور تكريم ومعارفه فرمانده جديدازحوزه مقاومت بسیج امام رضا(ع) اسفراين بازدید و سرکشی نمود.

در ابتدای این سرکشی، الهي رادفرمانده ناحیه مقاومت بسیج اسفراين ضمن تبیین و تشریح اهداف این بازدید، برنامه های مورد نظر را اعلام کرد و افزود: طی فرمایش مقام معظم رهبری بایستی نظارت بر مجموعه های تحت امر به صورت مداوم و مستمر صورت گیرد.

سرهنگ الهي راد در حاشیه این بازدیدها گفت: هدف از این بازدیدها آشنایی با وضعیت موجود و مشکلات و توانمندیهای حوزه های مقاومت شهرستان است که انشاالله قصد دارم در طول مدت مسئولیت خویش این مهم را به صورت مستمر انجام دهم.

****
مسابقه آشپزی دراسفراین برگزارشد

مسابقه آشپزی در محل پایگاه بنت الهدی صدر برگزار گردید.

به مناسبت هفته وحدت و ولادت پیامبراکرم (ص) و فرزندش امام جعفر صادق (ع) مسابقه آشپزی از انواع غذاهای و شیرینی هایمحلی برگزار گردید. و در پایان به 3نفر بهترین تزئین کننده و سه نفر غذا بهتراهداء جوایز گردید.

****

بیانات رهبری در 9 دی دسیسه های دشمن را نقش برآب کرد

حجت الاسلام والمسلمین محمدیان امام جمعه اسفراین نیز با گرامیداشت یاد شهدا، روز 9 دی را یوم الله و روز عبرت و همچنین شکرگزاری عنوان کرد.

امام جمعه اسفراین با گرامیداشت نهم دی ماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار داشت: نهم دیماه از اذکار ماندگار انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام قدیر محمدیان با اشاره به روایات اسلامی خاطر نشان کرد : ریشه و منشا فتنه، هوای نفس است چرا که منشا الهی ندارد.

وی اضافه کرد: فتنه ریشه در خواسته های نفسانی دارد لذا خدای فتنه گران نفس آنان است.

امام جمعه اسفراین  با بیان اینکه در فتنه سال 88 دشمن آنچنان فضای غبار آلوده را ایجاد کرده بود که تشخیص حق از باطل را بسیار مشکل میکرد، گفت: با توجه به این غبار آلودگی باید اذعان داشت فتنه گر به کسانی گفته می شود که بعد از شنیدن خطبه ولی امر مسلمین جهان  باز هم بر مواضع غلط و تفرقه آمیز خود پافشاری نمودند.

حجت الاسلام محمدیان کلید واژه تقلب را سرآغاز فتنه 88 دانست و گفت: خسارات  معنوی فتنه 88 چند صد برابر از جنگ هشت ساله و خسارت مادی هم مضاعف دوران دفاع مقدس بود.

وی ولایت فقیه را محور نظام اسلامی خواند و بیان کرد: نهم دیماه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ماندگار شود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان اسفراین همچنین با در پیش رو بودن انتخابات نیاز به بصیرت و روشنگری را لازمه کار مسئولین عنوان کرد تا بار دیگر شاهد فجایع سال 88 و فتنه ای دیگر در سطح نظام نباشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین بدعت گذاری و مخالفت با احکام الهی را دیگر خاستگاه فتنه در روایات اسلامی دانست و تصریح کرد: قانون اساسی برگرفته از متن احکام اسلامی و قرآن است.

****
فتنه 88 از سوی خواص کلید خورد

سردار صوفی زاده دراسفراين گفت:فتنه 88 ارمغان برخی از خواص نظام اسلامی بود که به ریزش های انقلاب پیوستند.

یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به گرامیداشت نهم دیماه در همایش مردمی روز بصیرت در مسجد ولیعصر (عج)گفت:فتنه 88 ارمغان برخی از خواص نظام اسلامی بود که به ریزش های انقلاب پیوستند.

سردار صوفی زاده با اشاره به گردش روزگار به وسعت تاریخ افزود:بازخوانی و بازنگری جنگ های داخلی ،فتنه های دورنی و ورود به عمق ریزشهای و رویش های اسلامی از صدر اسلام تا دوران اهل بیت (ع)ضروری و الزامیست.

وی با بیان این که عده ای دنبال تحریف نهم دیماه هستند خاطر نشان کرد:نباید نهم دیماه محدود به شعار شود بلکه باید ژرف های فرهنگ بصیرت پرداخته شود.

صوفی زاده اظهار داشت:عده ای به دنبال فراموش و پاک کردن نهم دیماه از حافظه ی تاریخی ملت ایران اند آگاه باشند و آرزویشان نا امید خواهد شد.

یادگار هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد:کلید واژه بصیرت به فرهنگ والای ولایت مداری گره خورده است و هیچ گسستی بین بصیرت و ولایت مداری نخواهد بود.

****
ریشه و خاستگاه فتنه/نهم دیماه؛ ذکر ماندگار انقلاب

امام جمعه اسفراین با گرامیداشت نهم دی ماه، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت اظهار داشت: نهم دیماه از اذکار ماندگار انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام قدیر محمدیان با اشاره به روایات اسلامی اظهار داشت: ریشه و منشا فتنه، هوای نفس است چرا که منشا الهی ندارد.

وی اضافه کرد: فتنه ریشه در خواسته های نفسانی دارد لذا خدای فتنه گران نفس آنان است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین بدعت گذاری و مخالفت با احکام الهی را دیگر خاستگاه فتنه در روایات اسلامی دانست و تصریح کرد: قانون اساسی برگرفته از متن احکام اسلامی و قرآن است.

امام جمعه اسفراین غبارآلودگی را مشخصه و جان مایه فتنه خواند و گفت: فرقان و تمییز حق و باطل در دوران فتنه به سختی راه به جایی می برد.

حجت الاسلام محمدیان کلید واژه تقلب را سرآغاز فتنه 88 دانست و گفت: خسارات  معنوی فتنه 88 چند صد برابر از جنگ هشت ساله و خسارت مادی هم مضاعف دوران دفاع مقدس بود.

وی ولایت فقیه را محور نظام اسلامی خواند و بیان کرد: نهم دیماه در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ماندگار شود.

****
مراسم تودیع و معارفه فرماندهی سابق و جدید حوزه مقاومت بسیج شهری امام حسن(ع) اسفراين انجام شد

مراسم تکریم و معارفه فرماندهی حوزه مقاومت بسیج شهری شهرستان اسفراين با حضور فرماندهی سپاه ناحیه اسفراين، فرماندهان پایگاه های مقاومت حوزه شهری و جمعی از بسیجیان در مقرر این حوزه برگزار گردید.

سرهنگ مهدي الهي راد  فرمانده سپاه ناحیه اسفراين، مهمترین ویژگی بسیج را تحت امر بودن رهبری نظام دانست و تاکید کرد: در این راه بسیجی باید جایگاه خود را درک کند؛ زیرا هر امری که حضرت آقا خطاب به ما پاسداران دارد؛ مستقیم متوجه بسیجیان می باشد و همه ما باید در اطاعت از مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) از همدیگر سبقت بگیریم.

الهي بيان داشت، وظیفه اول و آخر امروز بسیج را مقابله با جنگ نرم دشمن دانست و افزود: دشمن با علم بر آن که نمی‌تواند با سلاح جنگی با ایران مقابله کند نسخه‌های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برای‌مان پیچیدند و با ابزار ماهواره و رسانه که در اختیار آنها است وارد عمل می‌شوند. ومابايد باقدرت جلو نفوذدشمن رابا كارهاي فرهنگي بگيريم.

سروان پاسدار مجتبي مداحي نیز در ابتدای این دیدار از علاقه وافر خود به خدمت درمجموعه بسيجيان حوزه شهري ابراز خوشحالي نمود وگفت همه مابسيجيان بايد به يكديگركمك كنيم تامجموعه اي قدرتمند درتمامي عرصه ها داشته باشيم.

در پایان این مراسم از زحمات سرگردپاسدارتيمورروحي فرماندهی سابق حوزه مقاومت بسیج شهری امام حسن(ع) تقدیر و تشکر شد، و سروان پاسدارمجتبي مداحي بعنوان فرمانده جدید حوزه شهری امام حسن(ع)معرفی گردید.

****

جلسه بازنشستگان سپاه شهرستان اسفراين با ملازاده مسئول حفاظت اطلاعات سپاه استان برگزار گردید

جلسه کانون بازنشستگان سپاه شهرستان اسفراين با حضور ریاست کانون بازنشستگان و همکاران ایشان با سرهنگ پاسدارمحمودملازاده مسئول حفاظت اطلاعات سپاه حضرت جوادالائمه(ع)خراسان شمالي برگزارگرديد.

دراين جلسه صميمي ملازاده به بيان مسئله نفوذ دشمن دربين خانواده ها پرداخت وگفت مانبايد بگذاريم دشمن بتواند دربين ما وجامعه به راحتي نفوذ داشته باشد وامروز نفوذ اصلي دشمنان نفوذ فرهنگي ميباشد.وباتوجه به اين رويكرد دشمن نياز به مراقبت بيشتر داريم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها