خبرهای داغ:
امام جمعه سربیشه:

چرا در زمان انتخابات عملکرد شورای نگهبان را زیر سوال می برند؟

امام جمعه سربیشه گفت: همه جایگاه شورای نگهبان را قبول دارند اما در زمان تایید کاندیداهای انتخاباتی نسبت به عملکرد شورا اعتراض و جایگاه آن را زیر سوال می برند.
کد خبر: ۸۶۲۲۸۲۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سنجری؛ امام جمعه سربیشه در خصوص تایید و رد صلاحیت های شورای نگهبان اظهارکرد: شورای نگهبان وظیفه دارد به هر کسی اجازه ورود به مجلس را ندهد و چه بسا که در بین کاندیداهای ثبت نام شده حدود 800 نفر دارای سابقه کیفری بودند و تعدادی هم هنوز احراز صلاحیت نشده اند و فرصت اعتراض دارند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه، اجازه ورود افراد صالح و جلوگیری از ورود افراد ناصالح به مجلس را از نمونه های حق الناس عنوان کردند که حتما باید در این موضوع جدی عمل کرد.

 

امام جمعه سربیشه گفت: شورای نگهبان و همه مردم کشور باید از ورود افراد ناصالح و افرادی که به دنبال تشکیل مجلسی مثل مجلس ششم باشند را به مجلس بگیرند و تلاش کنند افرادی را انتخاب کنند که سبب تقویت مجلس شورای اسلامی و کمک حال نظام و دولت باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سنجری بیان کرد: هم اکنون شبکه ها و رسانه های غربی برای برخی افراد رد صلاحیت شده خاص سینه چاک می دهند در حالی که افراد رد صلاحیت شده از همه طیف ها از جمله اصولگرایان، اعتدالگرایان و مستقلان هستند.

 

وی افزود: یکی از نکات مهم این است که افرادی که کاندید شده اند ابتدا باید موضع خود را نسبت به فتنه و فتنه 88 اعلام کنند چرا که کسانی که حامی فتنه باشند نخواهند توانست رأی مردم را جلب کنند و قطعا مردم با بصیر ایران دست رد به سینه این افراد خواهند زد.

 

امام جمعه سربیشه با گلایه از عملکرد هیئت های اجرایی اظهارکرد: هیئت های اجرایی به چه ضابطه هایی افراد را که حامی فتنه و با ارزش های نظام زاویه دارند و حتی التزام عملی به ولایت فقیه را ندارند را تایید کرده اند و سبب شده اند تا شورای نگهبان در این زمینه دچار مشکل شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین سنجری تصریح کرد: شورای نگهبان نظارت استصوابی دارد و خارج کردن افراد ناصالح از گردونه انتخابات از وظایف اصلی و ذاتی اش است.

 

وی تاکید کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون جایگاه شورای نگهبان معلوم بوده و مصوبات مجلس شورای اسلامی هم بدون تایید شورای نگهبان جایگاهی ندارد. همه جایگاه شورای نگهبان را قبول دارند اما درزمان تایید کاندیداهای انتخاباتی نسبت به عملکرد شورا اعتراض و جایگاه آن را زیر سوال می برند.

 

امام جمعه سربیشه با بیان اینکه برخی افراد می گویند که ما از قدرت خود در بحث رد صلاحیت ها استفاده خواهیم کرد، اما مسئولان اجرایی و غیراجرایی وظیفه شان مشخص است و حق دخالت در امور شورای نگهبان را که نهادی مستقل و انقلابی است را ندارند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سنجری افزود: اگر کسانی بخواهند برای تایید کاندیدای خاصی روی شورای نگهبان فشار بیاورند در حق مردم و نظام خیانت کرده اند. در حالی که شورای نگهبان تنها بر اساس قانون عمل می کند و زیر بار هیچ فشاری نمی رود و به توصیه و سفارش هیچ مقامی عمل نخواهد کرد.


منبع: خاورستان

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها