خبرهای داغ:
حاج احمد خطیبی از حال و هوای روزهای انقلاب در شهرستان سنقروکلیایی سخن گفت و اظهار کرد: در آن زمان مزدوران شاهنشاهی (نیروهای ساواکی از تهران که در شهرستانها مستقر بودند) ندای الله اکبر مردم سنقر را به گلوله می بستند.
کد خبر: ۸۶۳۳۶۴۳
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷

حاج احمد خطیبی  از حال و هوای آن روزهای انقلاب در گفتگو با خبرنگار برگزاری بسیج از سنقروکلیایی سخن گفت و اظهار داشت: آنچه را که برای شما بیان می کنم واقعیت تاریخی است که در شهر سنقر زادگاه مردان و زنان مؤمن و انقلابی اتفاق افتاده و حقیر شاهد و سند زنده بعضی از اتفاقات بودم که بدونه ذره ای دخل و تصرف بیان می کنم.

 وی افزود: بنا به اظهارات بزرگان مبارزات سیاسی و انقلابی این سرزمین مربوط به سالهای دور و دراز است. روزگاری این شهر میزبان و پناهگاه انقلابیون بزرگ همچون نواب صفوی، واحدی و ذوالقدر و شخصیت های بزرگی مثل آیت الله مدنی و آیت الله غروی که از فداییان اسلام بودند، بود.

 وی ادامه داد: به یاد دارم در سالهای ۱۳۵۱ به بعد در محافل و مجالس مذهبی در مساجد وحسینیه ها نام  و یاد امام خمینی (ره) گوش جان را نوازش می داد و از طریق کتابهای دکتر شریعتی نسل جوان آگاه و بیدار می شدند و از شهر قم کلیه اطلاعیه ها و فرامین امام (ره) به صورت شب نامه توسط جوانان در شهر پخش می شد.

حاج احمد بیان داشت: برای نخستین بار در مسجد جامع (بازار) در روز عاشورا مراسم عزاداری امام حسین (ع) با رهبری روحانی مبارز حاج آقا رضوانی و سید جلیل القدر و سید جواد حسینی مردم به جای سینه زدن و زنجیر زدن با مشت های گره کرده شعار انقلابی سر دادند. از این جمله شعارها: بر لبم این سرود برخمینی درود/مرگ بر پهلوی نوکراجنبی،  مرگ بر شاه/مرگ برشاه،  مرگ بر این زندگی وذلت/شاه شده قاتل این ملت و روح منی خمینی /بت شکنی خمینی  بود در همان روز از چهره های شناخته شده و انقلابی از جمله سید جواد حسینی ،علیرضا رستمی ،عزیزعلی گلرخساری ،قدرت احمدی و... دستگیر و بازداشت شدند.

 خطیبی اذعان داشت: تظاهرات روز به روز گسترده تر می شد و جوانان پرشور هر صبح و شام در خیابانها تجمع می کردند و حمایت خود را از رهبری امام بزرگوار با دادن شعار اعلام می کردند و در درگیری های خیابانی مردم انقلابی بانک مسکن و همچنین تعاون روستایی واقع در خیابان آیت الله خامنه ای (فعلی) را نیز به آتش کشیدند.

این مبارز انقلابی در ادامه گفت: در همان شبها بود که مزدوران شاهنشاهی (نیروهای ساواکی از تهران که در شهرستانها مستقر بودند) با مردم درگیر شدند و ندای الله اکبر مردم سنقر را به گلوله می بستند، حاج اسماعیل کاکایی اولین شهید انقلاب در شهر بود.

وی افزود: درگیری ها ادامه داشت و تیراندازی ها در آن زمان منجر به شهادت عبدالله نجاری، علیرضا متولیان، نصرالله خورشیدی، میرزا قلی متولی، امیرپاکبر، امیر پروانه و جلال خادمی شد.

حاج احمد خطیبی ادامه داد: مردم انقلابی علیرغم درگیری ها با ضد انقلاب داخل شهر تعدادی نیز عازم تهران شدند و همراه مردم تهران نهضت را یاری نمودند.

خطیبی در پایان عنوان کرد: مردم این سرزمین همیشه طرفدار حق بوده و امتحان خوبی در تاریخ انقلاب پس داده است و در آستانه 38 سال انقلاب همیشه مدافع حریم ولایت ایران اسلامی بوده و تعداد شهدا ، جانبازان و ایثارگران در این شهرستان گواه محکم این مدعاست.


ارسال نظرات