خبرهای داغ:
سید علی خمینی؛

مسؤلیت مقام در جمهوری اسلامی به دست آوردن ثروت نیست/فساد اقتصادی موجب بی اعتمادی مردم به نظام است

حجت الاسلام سید علی خمینی گفت:امروز ملت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای تحقق حداکثری آرمانهای امام تلاش کند.
کد خبر: ۸۶۸۸۳۰۰
|
۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۱
   به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان ،حجت الاسلام سید علی خمینی در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت رحلت امام خمینی(ره) در مصلی گرگان برگزارشد ،با نگاهی به آرمانهای امام راحل ,اظهار کرد:امروز جمهوری اسلامی ایران با نگاه عمیق به آرمانهای امام وانقلاب موظف است برای تحقق حداکثری این آرمانها تا رسیدن به قله تلاش کند.
وی به بخشی از این آرمانها امام اشاره کرد و گفت:شایستگی به جای وابستگی ،شایستگی به جای ثروت ،امانتداری ،صداقت و راستگویی ،اجرای عدالت بودن انقباض و افراط ،قدرتمندی دفاعی درون زا ،خوشبختی دنیوی بدون اختلاف طبقاتی جلوگیری از جدایی حکومت مردان از مردم و حکومت یاور مستضعفان نمونه ای از آرمانهای امام خمینی در راستای اهداف انقلاب اسلامی است.

این مدرس حوزه با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی افراد با هر سطح از مسؤلیت باید دارای شایستگی باشند ,اذعان کرد:نباید این نگاه در بین مردم باشد که افراد صرف اینکه وابسته به گروه خاصی در جامعه هستند می توانند در هر پست و مقامی بنشینند لذا باید شایستگی خود را در درجه اول ثابت کنند.
حجت الاسلام سید علی خمینی به حساسیت امام نسبت به مستضعفین اشاره کرد و بیان داشت:تجربه امام و نظام در طول تاریخ انقلاب اسلامی این بود که آن کسانی همیشه پای آرانهای نظام و ارزشهای آن ایستاده اند که به تعبیر امام"پا برهنه ها"هستند که در بزنگاه تاریخ پشت امام و امروز پشت سر مقام معظم رهبری ایستاده اند.

این مدرس حوزه با تأکید بر دغدغه امام به قشر مستضعف ,گفت:هر چقدر در شهرهای دور افتاده تر حاضر می شویم عشق به خمینی قوی تر ,پرشور تر و عمیق تر است و به گفته امام ارکان این نظام را مستضعفین به عهده داشته و پیش بردند.

 وی از مردم خواست تا مسائل مربوط به آمریکا را دنبال کنند و ببینند از نظر انسانیت در چه جایگاهی هستند و با اشاره به انتخابات در آمریکا ,افزود:امروز در دنیا آن کسی می تواند بالا بیاید ,یا ثروتمندان پشتش باشند یا خودش ثروتمند باشد.

این مدرس حوزه همچنین با بیان این مطلب که فساد اقتصادی موجب بی اعتمادی مردم به نظام می شود ,اظهار کرد:اولین صفت یک مسؤل در نظام جمهوری اسلامی زمانی که مسؤلیتی را به عهده می گیرد امانتداری است و مردم در این نظام می بینند و تحلیل می کنند که چگونه هزاران میلیارد اختلاص شکل می گیرد و پول ها جابه جا می شود و این مسئله باعث بی اعتمادی مردم به نظام می شود.
حجت الاسلام سید علی خمینی در ادامه افزود:اینکه ما خیال کنیم با تحمیل گرایی به عزت برسیم یک فرهنگ غربی است و مسؤلیت در جمهوری اسلامی مقامی برای به دست آوردن ثروت نیست بلکه همراه با امانتداری می باشد. وی در بحث صداقت و راستگویی که یکی از آرمانهای ملت ماست ,بیان داشت:توصیه امام به مسؤلین همیشه این بود که "من نمی گویم همه چیز را به مردم بگویید اما طوری رفتار و زندگی کنید که اگر زمانی مجبور شدید به مردم بگویید شرمنده آنها نشوید.

این مدرس حوزه با تأکید به مسئله اجرای عدالت و مقابله با مفسدین گفت:اجرای عدالت خواسته ملت ایران است و اگر بخواهیم عدالت در نظام محقق شود فقط یک راه دارد و آن اینست که مردم هوشیار باشند و از مسؤلین مطالبه کنند لذا بی توجهی و چشم پوشی باعث بدتر شدن این قضیه خواهد شد.
 حجت الاسلام سید علی خمینی سعادت و عزت را این ملت را از خون شهدا دانست و مسؤلیت مردم را در این راه روشن خواند و تصریح کرد:مردم کور نیستند و نواقص را می بینند و باید نسبت به اینکه مسؤلین در جامعه چه کرده اند با نقد سازنده فریاد بزنند و آنجایی که پای دفاع از نظام ،امام ،ارزشهای دینی و ولایت در برابر دسیسه های استکبار به میان میاید پشتیبانی شود و پشتیبان کوبنده ای باشند.
وی در آخر به موضوع اختلافات اقشاری در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد:هرگاه به سراغ اختلافات اقشاری رفتیم تضعیف شده ایم در صورتی که یکی از افتخارات این نظام اینست که شیعه و سنی در کنار هم باشند و استان گلستان به خوبی توانسته است این اتحاد بین اقشار مختلف را حفظ کند و نگذارد اقشار از هم جدا بمانند.

خبرنگار خبرگزاری بسیج زهرا شیرزاد

انتهای پیام/



ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار