خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود

باید از بسیج بیشترین استفاده را به خصوص در علم و اقتصاد کرد

حجت الاسلام والمسلمین امینی در خطبه های نماز جمعه شاهرود گفت: باید از بسیج در همه اقشار مردمی آن از جمله در علم و اقتصاد بیشترین استفاده شود.
کد خبر: ۸۷۸۲۹۷۷
|
۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین عباس امینی در خطبه های نمازجمعه شاهرود با اشاره به هفته بسیج و سالروز 5 آذر ما تشکیل بسیج به فرمان امام راحل با بیان اینکه برخی از مسوولان نسبت به بسیج بی مهری می کنند اظهار کرد: نباید به این حرکت بسیار بزرگ مردمی همانند حزب هایی نگاه کرد که قارچ گونه رشد یافته اند، اگر جوان بسیجی انتقاد تندی داشت باید با کرامت و عزت به او فضای صحبت کردن داد.

وی با اشاره به اینکه گاهی جوانان با لحن تند انتقاد می کنند افزود: فرقی نمی کند بسیجی یا غیر بسیجی باشند اما از مسیولان استانی و شهرستانی انتظار می رود همان گونه که وقت ملاقات به گروه هایی می دهند که دارای ریشه اندکی هستند، بسیج را با این ریشه 37 ساله نادیده نگیرند.

امینی خاطر نشانکرد: نباید بسیج و انتقادات تند آن را جناحی دید بلکه می توان با کرامت از انتقادات استفاده کرده و اشتباهاتشان را نیز به آنان گوشزد کرد.

وی با تأکید بر اینکه مردم سالاری دینی تنها در انتخابات خلاصه نمی شود تصریح کرد: باید از بسیج در همه اقشار مردمی آن از جمله در علم و اقتصاد بیشترین استفاده شود.

امام جمعه شاهرود به راهپیمایی اربعین نیز اشاره و خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب دست دیگری در این حادثه کم نظیر احساس شده و آثار و برکاتی که می تواند برای امت اسلام داشته باشد در آینده معلوم می شود.

امینی با بیان اینکه رسانه های دشمنان اصرار دارند این حرکت بزرگ مردمی را نادیده بگیرند، افزود: حضور 20 میلیونی مردم با کم ترین امکانات و در سخت ترین شرایط، حادثه کمی نیست و حقیقت پشت پرده نگه داشته نمی شود.

باید از بسیج بیشترین استفاده را به خصوص در علم و اقتصاد کرد 

وی بر ضرورت شکرگزاری مردم و مسیولان برای شکل گیری این پدیده الهی تأکید و تصریح کرد: شکرگزاری مسوولان در این است که نگذارند در این روزها مبلغ عوارض و کرایه ها افزایش یابد، در میان این میزان کرامتی که ملت عراق نسبت به زایران نشان می دهند، مسوولان ایرانی نیز باید روند کارها را آسان تر کنند.

خطیب جمعه شاهرود اضافه کرد: شکرگزاری مردم نیز در این است که آنچه را از قبیل ایثار، برادری و تحمل رنج سفر برای دست یابی به یک هدف مشترک فرا گرفته اند، برای آیندگان خود حفظ کنند.

امینی با اشاره به برپایی موکب مردم شاهرود و میامی برای نخستین بار برای پذیرایی از زایران اباعبدالله الحسین(ع)، گفت: انجام این کار برای نخستین بار با نقص هایی رو به رو بود اما در سال های آینده بهتر از پیش برگزار خواهد شد.

وی همچنین به فرارسیدن هفته وقف نیز اشاره کرد و گفت: وقف یکی از سرمایه گذاری های بلند مدت معنوی است همان گونه که گذشتگان ما بدون چشم داشتی به دولت، خود برای حل بسیاری از مشکلات بهداشتی و تربیتی اقدام می کردند.

باید از بسیج بیشترین استفاده را به خصوص در علم و اقتصاد کرد 

امام جمعه شاهرود افزود: مردم مدرسه های علمیه، آب انبارها، کاروان سراها و حمام ها را می ساخته و وقف می کردند.

امینی با بیان اینکه در دوره پهلوی ضربه های جبران ناپذیری به وقف زده شد، گفت: پس از پیروزی انقلاب نیز همچنان می توان در بسیاری از زمینه های مورد نیاز جامعه از چشمه جاری وقف استفاده کرد.

انتخابات آمریکا نیز یکی دیگر از محورهای سخنان این هفته خطیب جمعه شاهرود بود.

وی انقلاب اسلامی را پدیده ای نوین در دنیا خواند و گفت: برای ما فرقی نمی کند رییس جمهور آمریکا چه کسی باشد ما بر راه و حقانیت خود ثابت قدم هستیم.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه ملت ایران از پیش از انقلاب جز خیانت و تحقیر از دشمنان ندیده اند، ابراز داشت: ما باید با توکل به خدا و با اتکا به مردم و سرمایه های داخلی، راه خود را ادامه دهیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها