خبرهای داغ:
فرمانده سپاه هرسین مطرح کرد از مرمت و بهسازی23 مدرسه و تعمیر 200 دستگاه میز و نیمکت در هرسین و شرکت 220 نفر روز در برنامه های طرح هجرت 3 در شهرستان هرسین خبر داد.
کد خبر: ۸۷۹۶۵۷۶
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرسین ، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی طرح های هجرت 1 و 2 در قالب جهاد سازندگی و در سطح وسیعی از کشور به اجرا در آمد و هدف از اجرای آنها ساماندهی خرابی های برجای مانده از جنگ 8 ساله بود .

طرح هجرت 3 در راستای طرح های 1 و 2 و بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ترغیب دانش آموزان به کار و به منظور پُر کردن اوقات فراغت در تابستان طراحی شده و در این راستا از آموزش و پرورش خواسته شده تا به نحو احسن در اجرای این طرح همکاری لازم را داشته باشند .

پیروی از فرامین مقام معظم رهبری و همچنین غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان ، جوانان و استفاده بهتر نیروی جوانی و نشاط آنها و خدمات‌رسانی و کمک به محرومین جامعه از مهم‌ترین اهداف این طرح است .

این طرح امسال با هدف مرمت و بهسازی ، رنگ آمیزی و دیوار نویسی مدارس شهرستان هرسین با حضور دانش آموزان در سطح شهر و روستا به اجرا در آمد .

سرهنگ محمدی فرمانده سپاه ناحیه هرسین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرسین، اظهار داشت : هرسین از جمله شهرستان هایی است که طرح هجرت 3 در تابستان امسال در آن انجام شده است و وضعیت مدارس شهرستان تا حد قابل توجهی با اجرای این طرح بهبود یافته است.

وی افزود : در طی این دوره از طرح هجرت 220  نفر روز کار توسط دانش آموزان صورت گرفته است که 120 نفر آن مختص هرسین و   100 نفر روز دیگر مربوط به بخش بیستون بوده است .

فرمانده سپاه ناحیه هرسین خاطر نشان کرد : در شهر هرسین کار مرمت و رنگ آمیزی و دیوار نویسی 9 مدرسه به صورت کامل انجام شده که تقریباً تا5 سال دیگر این مدارس را از این گونه تعمیرات بی نیاز کرده است .

محمّدی در ادامه اظهار داشت : در این راستا حدود 220 میلیون ریال هزینه خرید رنگ ، دستمزد دانش آموزان بستاکار بوده است .

وی افزود : در بخش بیستون 14 مدرسه مورد رنگ آمیزی  و مرمت و بهسازی قرار گرفته و حدود 200 دستگاه میز و نیمکت تعمیر شده است که در مجموع در بخش بیستون هم 150 میلیون ریال هزینه شده است .
به گزارش خبرنگار بسیج ، ساماندهی جوانان با انگیزه در قالب گروه های جهادی دانش آموزی یکی از مهمترین اقدامات بسیج سازندگی در شهرستان هرسین است که منشأ خدمات بسیاری در عرصه عمرانی و خدماتی ، بهسازی و مرمت مدارس بوده است . 
ارسال نظرات