مسئول بسیج حقوقدانان استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج

9دی؛ حرکت مردمی در دفاع انقلاب اسلامی و ولایت فقیه بود/فتنه 88 باعث تشدید تحریم‌های اقتصادی

مسئول بسیج حقوقدانان استان مرکزی گفت: 9دی تجلی بصیرت مردم و آبی بر آتش فتنه پیوند خورده دشمنان داخل و خارج و یادآور حضور مردم بصیری است که در مقابل فتنه‌گران به پا خواستند و بار دیگر حمایت خود را از نظام و ولایت به رخ جهانیان کشاندند و اعلام کردند هرگز حاضر نیستند از آرمان‌های امام و انقلاب عقب نشینی کنند.
کد خبر: ۸۷۹۹۲۲۸
|
۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴

ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به جریانات فتنه 88 گفت: امنیت و ثبات در هر کشوری در وهله نخست مرهون قوانینِ متقن و محکم است و هر اتفاقی که باعث مغایر یا مخالف با امنیت باشد جرم تلقی می‌شود؛ هر فعلی یا ترک فعلی که مخالف قانون باشد در قانون هم برای آن مجازات تعیی شده باشد جرم محسوب می‌شود.

وی افزود: در فتنه 88 به طور قطع مسائلی که مغایر با قوانین داخلی بود رخ داد. جریان فتنه 88 خسارات مادی، معنوی و حتی حیثیتی برای نظام به بار آورد. تخریب اموال عمومی، اهانت به مقدسات، اهانت به اهل بیت(ع) و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از جمله این مسائل بود.

مسئول بسیج حقوقدانان استان مرکزی تصریح کرد: 9 دی تجلی بصیرت مردم بود و آبی بر آتش فتنه پیوند خورده دشمنان داخل و خارج ریخته شد و آن را سرد کرد. 9دی یادآور حضور مردم بصیری است که در مقابل فتنه‌گران به پا خواستند و بار دیگر حمایت خود را از نظام و ولایت به رخ جهانیان کشاندند و اعلام کردند هرگز حاضر نیستند از آرمان‌های امام و انقلاب عقب نشینی کنند.

ایرانی با تاکید بر اینکه حماسه 9دی پیوند ناگسستنی ملت و امام است، گفت: 9دی پیوند مردم با انقلاب اسلامی را محکم‌تر کرد به نوعی نشان داد که ملت ایران بصیر و آگاه هستند.

فتنه 88 بستری برای حرکت دشمن با کمک فتنه‌گران داخلی برای خدشه‌دار کردن نظام/فتنه 88 باعث تشدید تحریم‌های اقتصادی

مسئول بسیج حقوقدانان استان مرکزی با اشاره به نقش فتنه‌گران در تشدید تحریم‌ها گفت: در فتنه 88 چراغ سبز فتنه‌گران باعث تشدید تحریم‌ها علیه ایران شد. این در حالی بود که دشمن از تمام جهات مایوس شده بود که نمی‌تواند به هیچ وجه در نظام اسلامی رسوخ کند ولی فتنه 88 بستری شد تا دشمن امیدوار شود که گروهی در داخل می‌توانند آنان را برای خدشه دار کردن نظام همراهی کنند.

دشمن زمانی که دریافت از اغتشاشات خیابانی و نا آرامی‌ها به نتیجه‌ای نمی‌رسد تشدید تحریم‌ها را در پیش گرفت تا بتوانند با تاثیرگذاری بر حوزه اقتصادی مردم ایران را به زانو درآورد. به واقع سیگنال‌هایی که از سوی خودفروختگان داخلی برای دشمن فرستاده شد باعث تشدید تحریم‌ها شد.

بیمه شدن انقلاب اسلامی به واسطه فتنه 88/موضوع 9 دی یک موضوع سیاسی و دولتی نبود

ایرانی با اشاره به نقش فتنه 88 در ایجاد شکاف اجتماعی گفت: خوشبختانه فتنه 88 در بین مردم شکاف اجتماعی ایجاد نکرد ولی باعث ایجاد شکاف اجتماعی بین مردم و خواصی که امید می‌رفت در فتنه در کنار مردم و انقلاب باشند، ایجاد شد. انشقاق میان احزاب فتنه با مردم و نظام شد چراکه تا پیش از فتنه 88 چهره حقیقی آنان مشخص نشده بود.

مسئول بسیج حقوقدانان استان مرکزی تصریح کرد: از سوی دیگر فتنه 88 انقلاب اسلامی را بیمه کرد چراکه هویت مخالفین و معاندین نظام مشخص شد.

وی افزود: فلسفه 9 دی از سوی این برخی از افراد درک نشده است. موضوع 9 دی یک موضوع سیاسی و دولتی نبود که برخاسته از اراده مردمی برای پایان دادن به فتنه چند ماهه بود.

ایرانی منشور حقوق شهروندی را تنها یک جنبه انتخاباتی از سوی دولت دانست و گفت: منشور حقوق شهروندی صرفا جنبه تبلیغاتی دارد چراکه تمام موضوعات گنجانده شده در این منشور از اصل 113 به بعد در قانون اساسی به عنوان حقوق ملت دیده شده است.

احیای شعارهای انتخاباتی با منشور حقوق شهروندی

مسئول بسیج حقوقدانان استان مرکزی تصریح کرد: این اقدامات برای احیاء شعارهایی است که در زمانی روی کار آمدن اعلام کرده بودند و می توان گفت که تنها جنبه سیاسی، تبلغاتی و انتخاباتی دارد تا بتوانند عده همراه خود را در انتخابات آتی همچنان حفظ کنند.

وی با اشاره به عدم برخورد قاطعانه دولت درخصوص بدعهدی آمریکا در بحث برجام گفت: تنهاترین و قوی‌ترین شعار دولت در زمان روی کارآمدن بحث دیپلماتی خارجی بود از این‌رو نمی‌خواهد شکست را به راحتی بپذیرد چراکه پذیرش این شکست بی شک دستاوردی برایش به همراه نخواهد داشت کما اینکه باید پاسخگوی مطالبات مردم هم باشد.

ایرانی در پایان خاطرنشان کرد: دولت تلاش دارد که پل‌ها را خراب نکند. حتی در بحث خرید هواپیما به هر نحوی تلاش دارد که این امر را محقق سازد و مدعی شود که تازه کار را در حوزه دیپلماتی آغاز کرده ایم و بقیه موضوعات نیز یکی پس از دیگری محقق خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات
آخرین اخبار