خبرهای داغ:

انجمن ادبی «طنز لبخند» در نهاوند افتتاح شد

انجمن ادبی «طنز لبخند» با حضور جمعی از مسئولان و شاعران و نویسندگان شهرستانی در نهاوند افتتاح شد.
کد خبر: ۸۸۰۲۲۲۶
|
۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، انجمن ادبی «طنز لبخند» با حضور فرماندار نهاوند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شاعران و نویسندگان نهاوندی افتتاح شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در این مراسم اظهار داشت: ادبیات زبان برنده و گویایی دارد که اگر این زبان برنده حفظ شود، می تواند جامعه را به سمت توسعه ببرد.

محمود مصباح طنز را یکی از شاخه‌های ادبیات انتقادی و اجتماعی دانست و گفت: طنز در ادبیات کهن فارسی، به عنوان نوع ادبی مستقل شناخته نشده و مرزهای مشخصی با دیگر مضمون‌های انتقادی و خنده آمیز چون «هجو»، «هزل» و «مطایبه» نداشته است.

وی ابراز داشت: واژه طنز، اغلب معنای لغوی آن یعنی «مسخره کردن» و «طعنه زدن» مورد نظر شاعران و نویسندگان بوده است اما امروزه جنبه انتقاد غیر مستقیم اجتماعی با چاشنی خنده آمیخته و لودگی نیست .

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند شعر طنز را یکی از سخت‌ترین تاکتیک‌های شعر گفتن دانست و افزود: شاعران این عرصه بسیار اندک هسند چرا که طنازی کار هر شخصی نیست .

فرماندار نهاوند نیز در این مراسم گفت: شهرستان نهاوند دارای استعدادهای بسیار خوبی است که باید آنها را شناسایی کرده و به خود باوری تشویق کرد.

کریم حمیدوند تصریح کرد: طنز در حقیقت اعتراضی است بر مشکلات، نابسامانی هایی که در یک جامعه وجود دارد و گویی جامعه و مسئولین امر نمی‌خواهند این اعتراضات را مستقیم و بی پرده بشنوند.

وی افزود: وجدان بیدار و ضمیر آگاه شاعران و نویسندگان با بزرگ‌نمایی جهات زشت و منفی، عیب و نقص های روابط حاکم در حیات اجتماعی در صدد تذکر و اصلاح و رفع این زشتیها و رفع آنها بر می آیند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات