خبرهای داغ:
یزدان منصوری
نویسنده کتاب آیینی و حماسی اشک قاصدک گفت: با وظیفه خطیری که داشتم اوّلین آثارم را ترجیح و ضروری دانستم که تقدیم به تمام مادران انقلاب اسلامی و همچنین بزرگ زنان شهدا و مادران شهدا کنم.
کد خبر: ۸۸۰۶۴۳۲
|
۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶

زینب دوستی سرچمی نویسنده بسیجی و جوان هرسینی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرسین در خصوص عرصه فعالیت خود و آثاری که در زمینه ادبیات به رشته تحریر در آورده اظهار داشت: چندین سال هست به طور مکرر در تهیه برشور ، گاهنامه ، نشریه و بسته های فرهنگی فعالیت داشته ام و در دوران دبیرستان و مسابقه های دیگر شرکت کرده و چندین سال است کار نوشتن را انجام می دهم که از سال92  تا 94 به صورت حضوری در زمینه قصه نویسی ، نوشتن و مکاتبه در کلاس ها شرکت داشته ام که پس از گذراندن دوره و ارائه آزمون با رتبه ممتاز موفق به اخذ مدرک از آفرینش های ادبی حوزه هنری تهران شده ام.

 

وی افزود: تنها آثاری که علاوه بر پاورقی های کوتاه درتمام نشریات و گاهنامه داشته ام تقدیم به ساحت امام دوازهم و نوشتهای با عناوین من و تو خطاب به ماهواره و جنگ نرم می باشد.

 

نویسنده کتاب آیینی و حماسی اشک قاصدک در خصوص محتوای این کتاب تصریح کرد: کتاب اشک قاصدک اثری است که این روزها به رشته تحریر در آمده  و مملو از آیین حماسی و ادبی می باشد ، به نوعی این کتاب نگاه جهانی دارد ولی خیلی نرم و لطیف به این مساله در قالب ادبیات پرداخته شده که در آن ازحملات وحشیانه و ظلم و جور استبداد و استعمارگران ازدیدگاه و شرح حال کودکان سراسر جهان و ستم دیدگان جهان سخن گفته شده و یک نگاه کلی به تمام کسانی که رفته اند درقالب مدافع حرم پرداخته شده است.

 

خانم دوستی در ادامه اظهار داشت: از جمله دیگر مطالبی که در این کتاب آمده است آثار لطیفی چون فصلها و  نوشته هایی تقدیم به خانواده و همسر شهید حسینی و فرزند خردسال ایشان قید شده است.

 

وی در ادامه افزود: برای نوشتن این اثر ازهیچ منابع استفاده نشده است چرا که نوشتن یک استعداد ذاتی هست که با رویارویی حوادث طبیعی و رخدادهای جهان و زندگی کنونی انسان را بیشتر تشویق به نوشتن می کند.

 

این نویسنده جوان هرسینی خاطر نشان کرد: از آنجا که یک نویسنده به قلم خود وفادار و در برابرش مسئول هست من  نیز با وظیفه خطیری که داشتم اوّلین آثارم را ترجیح و ضروری دانستم که تقدیم به تمام مادران انقلاب اسلامی و همچنین بزرگ زنان شهدا و مادران شهدا کنم و همچنین با تمام تواضع جسارت و وظیفه ای که انجام دادم این بود که به شرح حال سید یاسین حسینی و غم نداشتن و ندیدن پدرش بپردازم و همچنین در خصوص خانوادهای شهدای هسته ای شهید احمدی روشن و شهید رضایی و شهید شهریاری و دیگر عزیزان به عم دوری پدر از زبان حال علیرضا و آرمیتا فرزندان گرانقدر شهدای هسته ای بپردازم.

 

خانم دوستی سرچمی در ادامه اظهار داشت: این کتاب بیشتر به توصیه و تشویق مدرسان و دوستان در حوزه هنری تهران بوده  که در نشر همداد تهیه و مراحل چاپ را می گذراند.

 

وی افزود: جا دارد از آقای دکتر حسینی ، خانواده و همسر محترم شهید عبدالحمید حسینی ، سرکارخانم قربانپور ، خانم فروعی استاد دانشگاه و نویسنده در تهران و سرکار خانم جمالی به عنوان ناشر که من را در این امر یاری کرده اند تشکر کنم.

 

این نویسنده جوان هرسینی در خصوص  آثار بعدی خود تصریح کرد: کتاب افروز در قالب یک اثر بسیار بلند می باشد که به زندگی تلخ فرزندان طلاق و زنان بی سرپرست و تلاش کادر  پلیس می پردازد که در مراحل نگارش هست.

 

خانم دوستی سرچمی در ادامه اظهار داشت: تنهاترین هدف من در تهیه این کتاب به عنوان یک شخص بسیجی و فعالیت گسترده در قسمت فرهنگی پایگاه تشویق و ترغیب جوانان در بکارگیری ذهن خلاق و برتر خود و استفاده از نیروی جوانی خویش و مبارزه باجنگ نرم ، کمک کردن به پیشبرد اهداف اقتصاد انقلابی کشورمان است و معتقدم که ما در این زمانه هر کدام به نحوی موظفیم که با بکارگیری نیروی جوانی و توکل به خدا و لبیک گفتن به بیانات رهبری در این عرصه کارگشا باشیم.

 

وی در پایان گفتگوی خود با خبرنگار خبرگزاری بسیج از هرسین، از انتشار این اثر به دو زبان زنده دنیا خبر داد و افزود: درجشنواره کتاب سال به خاطر اشاره ای که در این اثر به کودکان مظلوم و جهان شده و سکوت کشورهای غربی در برابر کشتار مردم بی دفاع پیشنهاد انتشار این اثر به دو زبان انگلیسی و عربی ارائه شد که مورد موافقت قرار گرفت.
ارسال نظرات