خبرهای داغ:
عضو هیأت مدیره نظام پرستاری استان همدان:

نقش پرستار در درجه اول حفظ و بازگشت سلامت است/ عدم پرداخت مزایای پرستاران بیش از 10 ماه

عضو هیأت مدیره نظام پرستاری استان همدان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری گفت: نقش پرستار در درجه اول حفظ سلامت و بازگشت سلامت و معادل با نقش یک پزشک ماهر است.
کد خبر: ۸۸۱۸۲۶۰
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
نقش پرستار در درجه اول حفظ و بازگشت سلامت است/ عدم پرداخت مزایای پرستاران بیش از 10 ماهبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، غلامرضا مباشری در همایش مدافعین حرم که با حضور مسئولین استانی و مردم شهیدپرور همدان در حسینیه امام(ره) برگزار شد، ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تقارن این دهه با میلاد با سعادت عقیله و عالمه بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) اظهار داشت: حضرت زینب(س) یگانه الگوی ما پرستاران در ایران اسلامی است و در تاریخ پرستاری صدر اسلام این بانوی بزرگوار ایستادند و اگر ایشان از بیماران و بازماندگان کربلا پرستاری نمی‌کرد مشخص نبود که تاریخ کربلا به کجا می رسید.

وی در ادامه با اشاره به منویات مقام معظم رهبری افزود: نقش پرستار در درجه اول حفظ سلامت و بازگشت سلامت و معادل با نقش یک پزشک ماهر است.

مباشری با بیان اینکه در ایران در 16 مهرماه سال 1293 هجری شمسی اولین دانشکده پرستاری در شهرستان ارومیه تأسیس شد، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 81 دانشکده پرستاری وجود دارد و سالیانه بیش از 7 هزار و 500 دانشجو تربیت می شود.

وی با بیان اینکه با شروع طرح تحول نظام سلامت نقش پرستاران با این طرح عجین شد، ابراز داشت: پرستار و پزشک مکمل خدمات یکدیگر هستند و نظام درمانی یک نظام تیمی است تا تیم نباشد کسی کارش را نمی تواند خوب انجام دهد.

عضو هیأت مدیره نظام پرستاری استان همدان اضافه کرد: در این طرح بیش از 90 درصد از خدمات نظام سلامت را ما پرستاران انجام می‌دهیم و خدمات‌رسانی بیشتر شده است.

وی ادامه داد: شروع طرح تحول نظام سلامت بار کاری بسیار را برای پرستاران داشت و پرستاران به عنوان یک همراه و همسو با این طرح خدمات خوب و عادلانه ای را ارائه دادند.

مباشری در خصوص موانع خدمتی گفت: چند موانع خدمتی در این راه وجود دارد یکی از این موانع کمبود شدید نیروی انسانی است که با توجه به استانداردهایی که در منطقه وجود دارد حداقل باید در منطقه ما تعداد پرستاران به 2 برابر افزایش یابد.

وی یادآور شد: کمبود نیروی مرد مشکل جدی دوم است که با تدابیری که اتخاذ می شود باید این کمبود رفع شود.

عضو هیأت مدیره نظام پرستاری استان همدان در ادامه افزود: با وجود طرح نظام سلامت که خدمات از 60 درصد به 80 درصد افزایش یافت متأسفانه نیرویی که باید وارد می‌شد صورت نگرفت و در حال حاضر نیز بیش از 10 ماه است که همکاران پزشک و پرستار مزایای خود را دریافت نکرده اند اما با تمام عشق و ایثار بدون درنظر گرفتن مطالبات در امر خدمت‌رسانی مشغول هستند.

وی در رابطه با ظرفیت‌هایی که در پرستاری وجود دارد، عنوان کرد: پرستاران آماده هستند که در پایش و غربال‌گری بیماری‌های مزمن مانند فشارخون، دیابت و... به شهرمان خدمت کنیم قبل از اینکه مردم به این بیماری‌ها مبتلا شوند و مانع از به وجود آمدن عوارض آنها شویم.

وی در ادامه با اشاره به موضوع آموزش خودمراقبتی گفت: استانداردها به ما می گویند اگر ما آموزش‌های خودمراقبتی را با برنامه‌ریزی انجام دهیم می‌توانیم خدمت‌رسان خوبی برای مردم باشیم و بیش از 25 درصد مراجعین به بیمارستان‌ها را کاهش دهیم و سالیانه هزینه درمان کاهش می یابد.

مباشری در مورد آموزش‌های همگانی یادآور شد: آمادگی این را داریم تا در ادارات و مساجد و هر جا لازم باشد آموزش‌هایی را در خصوص سلامت ارائه کنیم تا بتوانیم خدمات خوبی را بدهیم و در بحث اعتیاد و زنان بی سرپرست و بدسرپرست و پزشک خانواده خدماتی را ارائه دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار