خبرهای داغ:
روابط عمومی و تبلیغات سپاه سنقر
حاج مجتبی ایزدی از مبارزین انقلابی شهرستان سنقروکلیایی است که در گفتگو با خبرگزاری بسیج سنقرسندی از جنایات ساواکی های ستم شاهنشاهی در سنقر بیان کرد.
کد خبر: ۸۸۱۹۷۷۸
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
حاج مجتبی ایزدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سنقر اظهار داشت: در زمان انقلاب و آن بحران ها که هیچکس نمی دانست تا کی می تواند زنده بماند یا نتیجه مبارزات خود را به ثمر دیده ببیند و یا اصلا مبارزات به نتیجه ای می رسد یا نه تنها چیزی که مهم و مهم بود اتحاد ،وحدت و یکدلی مردم بود که به رهبری امام راحل به پیروزی رسید.

وی ادامه داد : در آن زمان مردم مؤمن و مبارزین روستاهای سنقر که به داخل شهر برای تظاهرات و راهپیمایی ها علیه نظام ستم شاهی می آمدند درب خانه های شهری به روی مبارزین باز بود.

ایزدی بیان داشت : همان یکدلی و یکرنگی های مردم ،انقلاب را به پیروزی رساند و مهم این است که ما انقلاب کردیم انقلابی بمانیم و انقلابی بمیریم .

این مبارر انقلابی اهل شهرستان سنقر ابراز داشت : اوج انقلاب بعد از ۱۷ شهریور در شهر سنقر خیلی شدید شد چرا که سنقر یکی از مکان های مذهبی در غرب کشور به شمار می رفت در سنقر در گیری های شدید خیابانی صورت می گرفت به طوری که ساواکین و نیروهای آموزش دیده ای برای ساقط کردن مبارزین سنقری به این شهر اعزام می شدند.

وی افزود : نیروهای ساواکی با بی رحمی هرچه تمام تر با مردم و مبارزین سنقری برخورد می کردند همانند وضعیتی که در فلسطین و یمن وجود دارد و از طریق رسانه ها شاهد آن هستیم بطوریکه تجمع های مبارزین به صورت درگیری های کوچه به کوچه و سنگ اندازی به مامورین ساواکی بود وضعیت به گونه ای بود که اگر مبارزی در تیررس قرار می گرفت قطع به یقین به شهادت می رسید.

حاج مجتبی در ادامه خاطر نشان کرد : در یکی از کوچه های خیابان شهید بهشتی سنقر در زمان درگیری ها که بودیم شهید امیرپاکبر در تیررس نامردان ستم شاهی قرار گرفت در یک لحظه  سر شهید پاکبر مورد هدف گلوله سنگین ژسه ساواکی ها قرار گرفت و با ضرب گلوله متلاشی شد و آثار تکه های پیکر ایشان بر زمین افتاد.

وی ادامه داد : تعدادی از دوستان انقلابی سریعا پیکر شهید را به داخل یکی از خانه ها انتقال دادند در این حین متوجه شدم تکه ای از سر مطهر شهید داخل کوچه افتاده است به هر طریقی‌ دور از تیررس ساواکی ها تکه های بدن شهید را  بنا به دلیل شرعی که باید با پیکر شهید دفن می شد در محفظه ای قرار دادم که کسی متوجه نشود و به سمت خانه متواری شدم.

ایزدی بیان کرد : با دیگر دوستان که پیکر شهید را در منزلی مخفی کرده بودند قرار بر این گذاشتیم که نصفه های شب پیکر شهید را به غسالخانه شهر در فاصله ای که دور تر از مرکز شهر قرار داشت انتقال و من هم تکه های بدن شهید را به آنجا ببرم.

وی افزود : در آن زمان منزل ما نزدیک هلال احمر کنونی شهرستان بود و زودتر راه افتادم که به غسالخانه بروم در بین راه متوجه شدم که ماموراین امنیتی و ساواکی ها گویا از نقشه ما پی برده بودند و به ما مشکوک شدند مجبور شدم با اطلاع به دوستان  به هر طریقی پیکر شهید را برگردانیم که در محاصره آنها قرار نگیریم.

وی ادامه داد : با تصمیماتی که گرفته شد قرار شد فردای آن روز به صورت دسته جمعی و توده مردم شهید را برای دفن همراهی کنیم که با آزار و اذیت مامورین مواجه شدیم طوری که خانواده شهید را احضار و علاوه بر تعهد ،حق تیر وارده بر شهید را هم طلب کردند.

حاج مجتبی ایزدی در ادامه بیان داشت :  جوانان ما باید بدانند که زحمت های فراوانی برای این انقلاب کشیده شده است و خون های هزاران شهید ریخته شد تا ریشه این انقلاب قطور شود.

وی خاطر نشان کرد : شهدای ما با جان و دل و بدون هیچ ترسی پای این انقلاب ایستادند و جان دادند همان بچه های انقلاب در دوران دفاع مقدس همان راه را ادامه دادند و با جان و دل دفاع کردند وظیفه ما همان وظیفه دوره انقلاب است که در برابر دشمن دفاع کنیم.

وی در پایان تاکید داشت : دشمن ما از همان اول انقلاب آمریکا بوده و الان هم هست و در آینده هم خواهد بود مردم ما نباید کلاه سرشان برود آمریکا دشمن نظام ماست و با اساس و ریشه نظام ما که اسلامی است مشکل دارد.

 


ارسال نظرات