خبرهای داغ:
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهار خبر داد

اجرای طرح ایمنی و سلامت با 159 نفر در شهرستان بهار

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهار گفت: طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی 96 با 159 نفر روز در شهرستان بهار اجرا شد.
کد خبر: ۸۸۴۳۲۹۴
|
۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰

مهدی حمزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار اظهار داشت: طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی 96 با هدف فرهنگ‌سازی سفر و کاهش تلفات جاده ای منطبق بر اصول و اهداف جمعیت هلال احمر در ایام نوروز از تاریخ 25 اسفند ماه سال 95 تا 14 فروردین ماه سال جاری به مدت 20 روز در سه پست ایمنی و سلامت نوروزی واقع در میدان نیایش بهار، ورودی لالجین، ورودی صالح آباد اجرا شد.

وی بیان کرد: این طرح با حضور 159 نفر روز از ساعت 8 صبح لغایت 8 شب به اجرا در آمد که در اولین روز اجرای طرح مورخ 25 اسفند ماه سال 95 مراسم افتتاحیه در میدان نیایش (پست شهید مدافع حرم سید میلاد مصطفوی) با حضور مقامات استانی و شهرستانی برگزار شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهار ادامه داد: در این مراسم از پدر شهید مدافع حرم نیز تجلیل به عمل آمد و همچنین ضمن حضور رانندگان تاکسی در مراسم، کارشناسان نیروی انتظامی نیز نکات ترافیکی را به رانندگان گوشزد کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم مانور خودروهای درگیر از جمله اورژانس، نیروی انتظامی، هلال احمر، آتش نشانی نیز به اجرا در آمد.

حمزه به طرح‌های ابتکاری اجرا شده در طرح اشاره کرد و گفت: توزیع سفال به مسافران به مدت یک روز در پست لالجین، تهیه و توزیع جا سوئیچی با نام شهدای مدافع حرم، نامگذاری 3 پست نیایش، لالجین و صالح آباد به نام شهدای مدافع حرم، تقدیر و تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم و اهداء گل به تعدادی از مادران به مناسبت میلاد حضرت فاطمه(س) از جمله این اقدامات بود.

وی یادآور شد: همچنین در این طرح آموزش امداد و آشنایی با کیف کمک‌های اولیه به کودکان در چادرها، نقاشی کشیدن کودکان در فضای دوستدار کودک و اهداء سی‌دی و تقویم به آنها، آموزش رفتارهای ترافیکی به رانندگان در روز افتتاحیه توسط نیروی انتظامی، توزیع کیسه‌های زباله در روز طبیعت (13فروردین)، پیوستن مسئولین و مسافران و اعضاء به کمپین نه به تصادفات جاده‌ای در شهرستان بهار اجرا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بهار اظهار کرد: تعداد خودروهای مراجعه کننده 2 هزار و 35 با احتساب هر خودرو 5 نفر معادل 10 هزار و 175 نفر، تعداد مراجعه به فضای دوستدار کودک 123 نفر، مراجعه به ایستگاه سلامت و تست فشار خون و قند خون نیز 79 نفر و خدمات امدادی ارائه شده 39 مورد بوده است.

وی به ارائه گزارشی از پایگاه امداد و نجات جاده ای صالح آباد پرداخت و گفت: تعداد تصادف 5 دستگاه، تعداد انتقالی مصدومین به بیمارستان 6 نفر، تعداد مراجعین حضوری یک نفر، تعداد پزشک و پرستار داوطلب شرکت کننده در طرح 21 نفر بود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات