خبرهای داغ:
فرماندار نهاوند خبر داد

پیگیری برای ثبت ملی بازی‌های بومی محلی نهاوند

فرماندار نهاوند گفت: با توجه به اینکه در نوروز امسال جشنواره بازی‌های بومی محلی را داشتیم قصد داریم تعدادی از این بازی‌ها را ثبت ملی کنیم.
کد خبر: ۸۸۴۷۸۶۶
|
۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، کریم حمیدوند ضمن تبریک اعیاد گذشته و پیش رو در ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان نهاوند اظهار داشت: شهرستان نهاوند یکی از شهرستان هایی است که با توجه به سراب ها و جاذبه های گردشگری که دارد یکی از شهرستان هایی است که هر ساله در فصل بهار و تابستان گردشگرهای بسیاری را به خود جذب می کند .

وی گفت: امسال با توجه به اینکه شرایط جوی مساعدی نداشتیم و باید در جذب گردشگر و سفر تاثیر منفی می گذاشت و در استان کاهش سفر داشتیم اما خوشبختانه در نهاوند اینگونه نبود .

فرماندار نهاوند افزود: در بحث جذب سرمایه گذار در سراب ها، شهرداری گیان توانست یک سرمایه گذار را جذب کند و در بحث بازی‌های آبی اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: در سفر نوروزی که استاندار به نهاوند و سراب گیان داشت به تعریض جاده گیان نهاوند اشاره کرد که یکی از مطالبات مردمی این منطقه هم همین است که این مهم نیز در دست پیگیری قرار دارد .

حمیدوند با بیان اینکه کارهایی که انجام می‌شوند مکمل کارهای قبل است، گفت: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم توانستیم یک دستگاه خودروی آتشنشانی برای سراب گاماسیاب بگیریم که درحال حاضر در نزدیک‌ترین روستا یعنی وراینه تحویل داده شده و به محض اینکه مکانی را در خود سراب تامین کنیم حتماً آتشنشانی را در این سراب راه اندازی خواهیم کرد.

وی یادآور شد: همچنین در حال پیگیری برای گرفتن دو دستگاه ماشین آتشنشانی برای سراب گیان هستیم که ایستگاه آتشنشانی را در سراب گیان افتتاح کنیم.

حمیدوند در بخشی از سخنان خود اشاره ای به زیباسازی سراب ها کرد و گفت : باید به دنبال امکانات نوین باشیم و یک مکان شاد را برای همه به خصوص مسافران در نظر بگیریم و آن را مدیریت کنیم .

وی در ادامه با بیان اینکه باید سال گردشگری داشته باشیم، افزود: گردشگران دنبال یک مکان بکر هستند و ما هم به عنوان مسئولین شهرستان دنبال جذب سرمایه گذار و گردشگر، بنابراین سعی کنید طوری عمل کنید که به منابع طبیعی ضربه نخورد .

فرماندار نهاوند در خصوص اسکان نوروزی مسافران گفت : خوشبختانه امسال برابر سال گذشته اسکان مسافر در شهرستان داشتیم و از مجموعه های اسکان طبق نظر سنجی های به عمل آمده راضی بودند و ما حتی مدرسه گیان را نیز برای اسکان مسافران در نظر گرفتیم که در صورت نیاز از آنجا استفاده کنیم .

وی افزود : سال گذشته ۹۶ نفر در شهر فیروزان اسکان داشتند و نوروزامسال ۳۷ خانوار در این شهر اسکان داشتند که از اماکن اسکان طبق نظر سنجی ها راضی بودند .

حمیدوند در پایان گفت: با توجه به اینکه در نوروز امسال جشنواره بازی‌های بومی محلی را داشتیم قصد داریم تعدادی از این بازی‌ها را ثبت ملی کنیم .

انتهای پیام/

ارسال نظرات