خبرهای داغ:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نمی‌گذارم هیچ کارگر ساختمانی بدون دفترچه باقی بماند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در همدان گفت: تا پایان فصل اول 96 نمی گذارم هیچ کار گر ساختمانی بدون دفترچه باقی بماند.
کد خبر: ۸۸۵۱۶۹۳
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
نمی‌گذارم هیچ کارگر ساختمانی بدون دفترچه باقی بماند
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی ربیعی در همایش اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در همدان با تبریک فرا رسیدن مبعث پیامبر اکرم(ص) بیان داشت: مبعث برکت بشر و لطف خدا بر اشرف مخلوقات بوده و عصر خاتمیت است.

وی با بیان اینکه مبعث نشانگر برانگیختن درونی است، گفت: در عصر بلوغ انسانی مسئولین باید توجه بیشتری در قبال چیزی که بر عهده دارند داشته و پاسخگو باشند، متعالی شدن انسان‌ها آرزوی پیامبران بود و باید هر روز با خود تکرار کنیم که در قبال جامعه چه کارهایی انجام داده ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: دولت تدبیر و امید دولت مسئولیت پذیر است و همچنیین استاندار همدان فردی شریف، کوشا و سالم است که در زمان رای گیری برای استانداری وی در دولت، مطمئن بودم که کار استان با آرامش پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه کسانی هستند و شعار یارانه 250هزار تومانی به مردم و بیکاران می‌دهند، گفت: این درست نیست باید کمک شود فرد به سرکار رود؛ این مسئولانه است.

ربیعی با بیان اینکه فخر فروشی به ثروت نیست به کرامت انسانی است، گفت: اخلاق آن چیزی است که هر موقع از آن نامی برده می شود یاد پیامبران می افتیم و این نرنجاندن مردم و گذشت و در کنار فقرا ماندن مهم است.

وی با اشاره به سخن بزرگان مبنی بر اینکه حیات یک ملت مرهون کار و کارگر است، ادامه داد: آیا جامعه ای بدون هیچ تلاشی ثروتمندتر می شود؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در جامعه‌ای که پول، پول می آورد و با رانت ثروتمند می‌شوند، دیگر مرهون کار و کارگر نیست، بیان داشت: جامعه تولید محور مرهون کار و کارگر است.

* در این 4 سال موفق شدیم زیرساخت ‌های جهش را فراهم کنیم

وی افزود: در جامعه ای که تولید اساس جامعه باشد و ارزش، ارزش کار کردن در چنین جامعه‌ای کارگری با شرافت می ایستد و کار می‌کند و این ارزشمند است.

ربیعی با بیان اینکه ما باید زندگی ایرانی را در ابعاد مختلف ارتقاء دهیم، گفت: باید نوعی کار انجام شود که قدرت ایران را افزایش بدهیم، تا جامعه را در 5 تا 10 سال آینده ارتقا دهیم و جامعه ای شاد و پیشرو داشته باشیم.

وی ادامه داد: با عقلانیت، سختکوشی و مدارا و با کار کردن در کنار هم و نهراسیدن از دشمنان باید به سمت هدف حرکت کنیم تا بتوانیم مسئولانه در برابر فرزندان پاسخگو باشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در این 4 سال موفق شدیم زیرساخت ‌های جهش را فراهم کنیم، اظهار داشت: باید کرامت را برگردانیم.

وی با بیان اینکه تصمیم ما بر این است که دیگر حق نداشته باشیم تصمیم غلط بگیریم، ابراز داشت: در اقتصاد کوچک نمی توانیم مردم را رشد دهیم بنابراین باید اقتصاد را گسترش دهیم؛ هر دوره تاریخی اثر خود را می گذارد و ما در سایه عقلانیت تورم را کنترل کرده ایم.

ربیعی با بیان اینکه کیفیت رشد اقتصادی در سال ۹۶ ارتقا خواهد یافت، گفت: کار بزرگ دیگری که انجام شد پیش بینی کردن اقتصاد کشور بود.

وی عنوان کرد: تورم امروز به معنی این است که کالاها را کمتر گران می خریم و هم اکنون خوشبختانه یک برنامه اشتغال منسجم را در کشور دنبال می کنیم.

*کاهش 67 درصدی قدرت خرید بازنشستگان در برخی سال‌ها

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: در یک دوره طولانی اقتصاد کشور را کوچک کرده ایم و این باعث شده رشد اقتصادی خود را نشان ندهد.

وی افزود: با وجود عدم ایجاد شغل، بیکاری انباشته شده بود و کارخانه ها با ریزش نیرو همراه بودند که این موضوعات با عقلانیت تدبیر می شود و ما نیازمند این هستیم که سالی یک میلیون شغل ایجاد کنیم و آنانی که منصفانه می گویند، بگویند اگر این دولت نبود وضعیت به چه شکلی بود.

ربیعی با بیان اینکه در همدان از برنامه اشتغال وزارتخانه رونمایی می کنم، گفت: یک برنامه کوتاه مدت برای مشاغل داریم و برنامه دیگری داریم تا از یارانه به سمت کارانه حرکت کنیم و در برنامه دیگر حق بیمه افراد بخصوص جوانان و زنان را پرداخت می کنیم تا افراد مشغول کار شوند.

وی ادامه داد: حدود 67 درصد قدرت خرید بازنشستگان در برخی سال‌ها کاهش یافته است که باید آن را جبران کنیم که البته مسیر طولانی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به افزایش ارزش 500 درصدی دفترچه روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: زمانی یک مریضی یک خانواده را فقیر می کرد.

وی با بیان اینکه تا پایان فصل اول 96 نمی گذارم هیچ کارگر ساختمانی بدون دفترچه باقی بماند، بیان کرد: آنهایی که مسکن مهر گرفته اند برای ما عزیز هستند و باید حمایت شوند.

ربیعی با بیان اینکه مشکلات مسکن مهر رو به اتمام است، عنوان کرد: مناطقی بود که حتی چاه و زیرساخت نداشته اند ولی تمام آنها با عقلانیت و تدبیر رو به حرکت است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات