معاون امور عمرانی استاندار مرکزی مطرح کرد

تامین 5000 تن سنگ کف پوش صحن حضرت فاطمه زهرا(س) توسط استان مرکزی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: تفاهم نامه‌ای بین ستاد عتبات استان با انجمن معدن کاران و سنگبران شهرستان محلات مبنی بر تامین و فرآوری 5 هزار تن سنگ جهت استفاده در صحن مطهرحضرت فاطمه زهرا(س) تنظیم شده است.
کد خبر: ۸۸۵۳۹۴۲
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی در این جلسه ابراز داشت: تفاهم نامه ای بین ستاد عتبات استان با انجمن معدن کاران و سنگبران شهرستان محلات مبنی بر تامین و فرآوری 5 هزار تن سنگ جهت استفاده در صحن مطهرحضرت فاطمه زهرا(س) تنظیم شده که براساس آن ستاد استان حدود 20 هزار مترمربع سنگ کف پوش صحن مذکور را تعهد نموده است.
 
فیلی افزود: موضوع این تفاهم نامه ارتباطی با تامین سنگ و  ساخت ستون های صحن مطهر در شهر محلات ندارد و تاریخ تنظیم آن مقدم بر طرح ساخت ستونها است و بایستی هرچه سریعتر سنگ مورد نیاز تامین، فراوری و به نجف اشرف ارسال گردد.
 
معاون استاندار مرکزی تاکید کرد: فرمانداری شهرستان محلات نسبت به برگزاری جلسه ای با حضور مدیرکل صنعت، معدن و تجارت و اعضای ستاد بازسازی عتبات و نمایندگان معدن کاران و انجمن سنگبران محلات و نیم ور نسبت به تصمیم گیری برای تامین سنگ تعهد شده اقدام و حداکثر تا پایان خرداد سالجاری سنگ های فراوری شده براساس طرح ستاد به عراق ارسال گردد.
 
فیلی افزود: بنا داریم مابقی سنگ مورد نیاز پروژه صحن مطهر که حدود 10 هزار تن برآورد می شود توسط ستاد بازسازی عتبات از معدن کاران شهرستان خریداری و پس از فرآوری به عراق ارسال گردد.
 
وی ضمن تاکید بر همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) که دو معدن بزرگ شهرستان را در اختیار دارد، با ستاد عتبات عالیات استان، تصریح کرد: با همکاری مجدانه مجتمع سنگبری سنگستان شهرستان محلات از 604 ستون صحن مطهر حضرت زهرا(س) تا کنون 509 ستون با سنگ مرمر و طراحی منحصر به فرد ساخته شده و به کشور عراق ارسال گردیده است.
 
فیلی ضمن تشکر از مردم ولایت مدار شهرستان محلات اظهار کرد: علاوه بر ساخت ستونهای صحن مطهر حضرت زهرا(س) بالغ بر 11 هزار متر مربع سنگ نمای داخل و خارج صحن مطهر نیز از طریق معدن کاران و سنگبران شهرهای محلات و نیم ور اهداء و به نجف اشرف منتقل شده است.
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: طرح توسعه حرم مطهر امام علی(ع) که مزین به نام صحن و شبستان حضرت زهرا (س) است، 220 هزار متر مربع زیربنا دارد و بعد از مسجدالحرام، بزرگترین پروژه عمرانی جهان اسلام به حساب می‌آید و مردم استان مرکزی مفتخرند که نقش بسزایی در اجرای این پروژه بزرگ دارند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات