خبرهای داغ:
با شرکت 500 دانش آموز قزوینی؛

ششمین آیین نمادین جشن روزه اولی ها برگزار شد

با شرکت 500 دانش آموز قزوینی ، ششمین آیین نمادین جشن روزه اولی ها در سالن سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۷۱۳۴۳
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، براي ششمين سال متوالي جشن روزه اولي ها، ويژه دانش آموزان  پايه  نهم پسر با مشاركت آموزش وپرورش، سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري، سازمان تبليغات اسلامي و ستاد اقامه نماز قزوين همزمان مصادف با ميلاد كريم اهل بيت، حضرت امام حسن مجتبي (ع) در سالن سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام علی انصاری معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین در جشن روزه اولی ها ضمن عرض تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع)، کریم اهل بیت گفت: در این روز خجسته و با فضیلت شما دانش آموزان به مرحله بندگی رسیده اید و روزه می گیرید باید به همدیگر تبریک گفته و شاد باشید و همانا این امام همام را سرلوحه و الگوی زندگی خویش قرار دهید.

وی افزود: این روزها را قدر بدانید، ماه رمضان ماه رحمت و غفران الهی است، ماهی که هر لحظه اش مبارک، خیر و با برکت است، در آغاز این راه با شکوه، به توصیه قرآن اشاره می نمایم، در قرآن آمده است در انتخاب این مسیر طولانی توشه بردارید و همانا بهترین توشه تقواست و با وجود توفیق روزه داری، تقوا پیشه کنید.

انصاری اضافه کرد: تقوا یعنی خود نگه داری و انسان خودش را در برابر خیلی از کشش ها و هوای نفسانی  باید نگه دارد که البته کاری بس دشوار است و باید در این مسیر ثابت قدم بود، هدف از برگزاری جشن روزه اولی ایجاد خاطره‌ای زیبا و ماندگار در ذهن نوجوانان و دانش آموزان است تا آنها هر چه بیشتر با دین مبین اسلام آشنا شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش قزوین تصریح کرد: اگر ما بخواهیم حالمان خوب باشد و از آسیب ها در امان باشیم، باید 4 رابطه شامل رابطه اولیا با فرزندان، رابطه معلمان با شاگردان، رابطه زن و شوهر و رابطه کار فرما وکارگر در جامعه اصلاح شود.

انصاری در ادامه گفت: اگر پیوند خوبی بین این عناصر برقرار شود حال همه افراد خوب می شود و از گزند آسیب ها همگی در امان خواهیم بود، اما برای رسیدن به این عناصر در ابتدا باید رابطه خود را با خدا اصلاح نماییم، باید در مقابل کشش های دنیا و لذت های نفسانی مقابله نماییم و اگر رابطه خود را با خدا اصلاح نماییم بقیه موارد نیز اصلاح می گردد.

ایشان در پایان یادآور شد: ماه رمضان بهترین کارگاه خود نگهداری است، اگر تقوا باشد و تمرین داشته باشیم و قدرت نه گفتن را در برابر خواهش های نفسانی داشته باشیم، صاحب زندگی خوب و سالمی می شویم و با وجود تقوا در برابر آسیب ها مقاوم خواهیم شد.

در پایان مراسم نماز جماعت دانش آموزان برگزار شد، در سفره افطاری نیز که به همین مناسبت تدارک دیده شده بود، دانش آموزان روزه خود را افطار نمودند.

گفتنی است در این جشن بسته فرهنگی شامل جانماز، تسبیح، مهر ، کتاب مفاتیح الجنان و کتابی در خصوص آداب روزه گرفتن به این دانش آموزان اهداء گردید.

همچنین جشن روزه اولی ها در تمام نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان با حضور دانش آموزان برگزار می گردد.

1003/پ30/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار