نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

آمریکا ثابت کرد قابل اعتماد نیست/عزت و عظمت کشور ما در گرو تولید و اشتغال است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحریم‌های جدید کنگره آمریکا علیه ایران گفت: عزت و سربلندی کشور درسایه قناعت و صرفه جویی و توجه به تولید داخلی حاصل می شود نه در سایه واردات بی حساب و کتاب.
کد خبر: ۸۸۷۳۹۲۹
|
۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۵۱

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت علی(ع) و تاکید بر لزوم بهره‌گیری از تمامی لحظات این روزها و شب‌های معنوی گفت: امام علی(ع) الگوی تمام عیار برای تمام مسلمانان است، همه باید بکوشیم علی گونه بودن را در رفتار، منش و تفکر و زندگی خود جاری کنیم و شب‌های قدر فرصتی مغتنم برای علی وار بودن است.

وی ضمن دعوت از نمازگزاران به تقوی الهی افزود: اهل تقوا، عدالت و پاکی باشیم تا زندگی علی گونه داشته باشیم و فریب دشمن را نخوریم. حضرت علی(ع) در وصیت نامه عبادی و سیاسی خود همه مردم را به سه اصل تقوا، نظم و عقل توصیه کرده است و ما باید این سه اصل را محور امور قرار دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: حضرت علی(ع) الگوی صبر بود و در سایه صبر در راه خدا برای اینکه شجره طیبه اسلام شکل بگیرد سال‌ها مجاهدت و فداکاری کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به شرایط منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: امروز با توجه به شرایطی که در کشورهای منطقه و غرب آسیا حاکم است باید با صبر در پیشگاه خداوند در برابر توطئه‌های دشمنان و آل سعود ایستاد.

وی با تاکید بر اینکه رخدادهای اخیر و توطئه جنایتکاران تکفیری در سیستان و بلوچستان، کردستان، تهران و مرقد امام(ره) اراده ملت ایران را در برابر دشمنان محکم‌تر می‌کند، گفت: ملت ایران منسجم‌تر و با اراده و تیزبینی بیشتر در برابر هر توطئه خواهد ایستاد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در داخل کشور همه دست به دست هم با رهبری داهیانه رهبر انقلاب اسلامی در مسیر آرمان‌های شهدا با اقتدار حرکت می‌کنیم و برای دست یافتن به موفقیت در عرصه‌های مختلف، دفاعی، اقتصادی، علمی، سیاسی، اطلاعاتی با روحیه و مدیریت جهادی تلاش می‌کنیم تا به سر منزل مقصود برسیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی به حادثه اخیر تیراندازی در پارک شهید باهنر اراک اشاره کرد و گفت: شورای تامین و دستگاه قضایی و انتظامی بایستی با قاطعیت با عوامل این حادثه برخورد کنند تا دیگر شاهد وقوع چنین رخدادهای ناگواری در این استان نباشیم.

وی افزود: مردم استان مرکزی با وحدت و همدلی دیگر اجازه چنین اقداماتی را به ارازل و اوباش نمی‌دهند و با قدرت در برابر این گونه حوادث خواهند ایستاد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به تصویب تحریم‌های جدید کنگره آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا با تصویب تحریم‌های جدید علیه ملت ایران و روسیه بار دیگر ثابت کرد که قابل اعتماد نیست و برای بقای اسرائیل از تروریست‌ها و جنایتکاران منطقه حمایت می‌کند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه تحریم‌های جدید علیه ایران کوچکترین اثری در اراده ملت ایران ندارد، گفت: این تحریم‌ها هیچ اثری در اراده ملت ایران نداشته و ملت ایران با وحدت و انسجام ملی در برابر توطئه‌های دشمنان می‌ایستد. ملت ایران مثل همیشه باید در برابر این گرگ‌های درنده مشت‌های گره شده و متحد باشد و با تکیه بر توان داخلی تحریم را بی اثر کنیم.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در کشور برای رسیدن به رشد و پیشرفت اقتصادی گفت: تحقق اقتصادمقاومتی راهکار برون رفت از مشکلات موجود کشور است و بایستی زمینه کار و تولید و صرفه‌جویی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا رد کشور ایجاد شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: باید با تکیه بر توان داخلی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و توجه به صادرات محصولات و قطع وابستگی به واردات کالاهایی که ظرفیت تولید آن‌ها در شکور وجود دارد به رشد اقتصادی دست پیدا کنیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با انتقاد از واردات بی‌رویه کالا گفت: در رسانه‌های مطرح شده که 35 درصد از موادغذایی دور ریخته می‌شود در حالیکه اقتصادمقاومتی با اسراف و ریخت و پاش حاصل نمی‌شود بلکه باید با مدیریت صحیح این مهم را محقق ساخت اگر چنین شود این مقدار مواد دوریختنی برای جمعیتی 25 میلیون نفری کفایت می‌کند.

وی افزود: عزت و سربلندی کشور درسایه قناعت و صرفه جویی و توجه به تولید داخلی حاصل می شود نه در سایه واردات بی حساب و کتاب.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به دیدار رهبر انقلاب اسلامی با کارگزاران نظام هم اشاره ای کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر هویت و منافع ملی تاکید فراوانی را داشتند و همه باید در برابر هویت و منافع ملی و اسلامی تلاش کنیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در پایان با اشاره به جمعه آخر ماه مبارک رمضان و راهپیمایی روز قدس گفت: به دلیل شرایطی که در جهان حاکم است مراسم روز جهانی قدس سال به سال با اهمیت تر می شود و امسال هم از حساسیت های خاصی برخودار است و مردم باید حضور گسترده ای را داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات