خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان گالیکش :

انقلاب ما انقلاب فرهنگی است / امروز نباید به مسئله حجاب سیاسی نگاه کنیم

امام جمعه شهرستان گالیکش گفت: انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و نباید به مسئله حجاب سیاسی نگاه کنیم .
کد خبر: ۸۸۸۵۹۸۶
|
۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج گلستان ، حجت الاسلام دلبری در همایش حجاب و عفاف شهرستان گالیکش در جمع خواهرن بسیجی حوزه فاطمه الزهرا و حوزه حضرت زینب (س) گفت : سوره احزاب آیه 33  خداوند خطاب به همسران پیامبر(ص) می فرماید که مواظب باشید زیبایی خود و زیور آلات خود را در منظر مردان نامحرم قرار ندهید.

وی افزود:در این آیه توصیه هایی آمده است که می بایست مورد توجه قرار گیرد  ، توصیه اول در آیه حجاب و عفاف خود را حفظ نمایید، توصیه دوم در این آیه نماز را هم بپا دارید و توصیه سوم پرداخت زکات توسط خانم هاست ، در ادامه توصیه چهارم از خدا و رسول اطاعت کنید و تمام ضمیرها در این آیه خانم ها می باشند.

امام جمعه گالیکش بیان داشت: انقلاب از روز اول به پیروزی رسید زن و مرد کنار هم بوده اند. در دوران انقلاب در تظاهرات ، جنگ و ... می توانند خانم ها در کنار مردان باشند و نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام دلبری گفت:: زن نباید زیبایی و زینت های خود را در معرض دید نامحرمان قرار بدهد و با ناز و عشوه راه برود، قرآن ما را از همه این موارد نهی کرده است.

به گفته وی؛ چرا باید در بین خانواده های ما ، در مناظر عمومی و... بد حجابی وجود داشته باشد، علت این همه بی حجابی چه می باشد؟ جهل و نادانی، تربیت غلط فرزندان، فرهنگ سازی غلط، کمبود محبت از جانب بستگان در جه یک، تقلید کورکورانه از غرب و فرهنگ غلط و خیلی از موارد دیگر از عللی است که باعث بی حجابی می شود.

امام جمعه گالیکش خاطر نشان کرد : نباید امروز سن ازدواج را به تاخیر انداخت، نشانه های انسان عفیف چیست؟ حجاب، اولین مورد حجاب است و و این مربوط به زن نیست بلکه مردان نیز می بایست حجاب ظاهری خود را حفظ نمایند در قرآن مورد به حجاب اشاره شده است که یک مورد مربوط به خانم ها و چهار مورد دیگر در خصوص آقایان است

حجت الاسلام دلبری گفت : پاکیزگی و رشد زن در گرو حجاب است.نباید به مسئله حجاب سیاسی نگاه کنیم ما باید هرسال رو به جلو حرکت کنیم و مقام معظم رهبری به ما بصیرت افزایی می دهد . انقلاب ما انقلاب فرهنگی است و می بایست رو به جلو حرکت نماییم،خواهران و برادران ماباید ببینیم که خدا از ما چه خواسته و به آن عمل نماییم .

حجت الاسلام ممشلی رئیس سازمان تبلیغات شهرستان گالیکش نیز در ادامه افزود : وحدت ، نماز جمعه و جماعات را فراموش نکنید سهم بزرگی در پیروزی انقلاب خواهران داشته اند، حضور در همه برنامه ، نشان از بزرگی کار کار شما دارد شما بودید که بچه های خود را برای جبهه حق علیه باطل فرستادید و تمام تلاش ما برای اسلام است.

در پایان از بسیجیان خواهر حوزه فاطمه الزهرا (س) و حوزه حضرت زینب (س) تقدیر و تشکر بعمل آمد.

خبرنگار خبرگزاری بسیج محمدرضا شریفی

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار