خبرهای داغ:
رئیس خانه مطبوعات استان همدان عنوان کرد

ضرورت اعتلای اخلاق انسانی و اسلامی در جامعه رسانه

رئیس خانه مطبوعات استان همدان با اشاره به ضرورت اعتلای اخلاق انسانی و اسلامی در جامعه رسانه گفت: ما خبرنگاران باید به دنبال اعتلای اخلاق انسانی و اسلامی باشیم تا بتوانیم در جامعه تاثیرگذار باشیم.
کد خبر: ۸۸۹۹۱۶۲
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹
ضرورت اعتلای اخلاق انسانی و اسلامی در جامعه رسانه
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدرضا عارف شامگاه سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای عرصه رسانه اظهار داشت: ما مفتخر هستیم که در راستای انعکاس اخبار و رویدادهای انقلاب اسلامی و دوران طلایی دفاع مقدس شهدایی گرانقدر تقدیم انقلاب و نظام کرده ایم.

وی با اشاره به جایگاه و منزلت خبرنگاری، پیامبران الهی را اولین خبرنگاران و خبررسانان عالم برای هدایت جامعه معرفی و بیان کرد: از ابتدای خلقت بشر تا به امروز همواره بین جهل و دانایی رویارویی بوده و در طول تاریخ کسانی که در مسیر جهل هستند برای کور کردن نور حقیقت حرکت کردند.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطر شهید صارمی عنوان کر: اگر شهید صارمی در افغانستان به سبب خدمت به جامعه جهانی و انعکاس اطلاعات و اخبار شهید می شود این ها نشأت گرفته از رویارویی جهل و دانایی است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران از جایگاه رفیعی برخوردار هستند، تصریح کرد: این جایگاه قابل احترام است ولی خبرنگاران برای آنکه در نزد مردم جامعه، مدیران و مسئولان که به نوعی با خبرنگاران در ارتباط هستند محترم باشید ابتدا باید خود جایگاه خبرنگاری را بشناسند و به آن احترام بگذارند چراکه حرمت امامزاده با متولی است.

عارف با ابراز گلایه مندی از برخی اصحاب رسانه در راستای ایجاد جنجال در فضای مجازی بر هم‌افزایی و اعتلای جامعه خبری تاکید و بیان کرد: اگر بخواهیم به جایگاه درست خود دست یابیم و ادعا کنیم که پیامبران الهی و بزرگان طلایه داران خبر رسانی بودند باید به دنبال این باشیم که به آن جایگاه در حد توان برسیم.

وی با تاکید بر استفاده صحیح از فضای مجازی اضافه کرد: متاسفانه فضای مجازی برای برخی اصحاب رسانه به فضایی برای ایجاد بحث و جنجال تبدیل شده که این پایان خوبی ندارد و نه تنها به ضرر افراد بلکه به ضرر جامعه نیز هست.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان با اشاره به ضرورت اعتلای اخلاق انسانی و اسلامی در جامعه رسانه گفت: اگر اصحاب رسانه مدعی طلایه دار عرصه اطلاع رسانی هستند و به درستی عمل می‌کنند لازم است که در فضای مجازی اخلاقی که جامعه از ما انتظار دارد را رعایت کنیم و به دنبال اعتلای اخلاق انسانی و اسلامی باشیم تا بتوانیم در جامعه تاثیرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته 129 هزار خبر در رسانه های استان منعکس شده است، افزود: این نشانه دهنده توانمندی اصحاب رسانه استان است که زحمات طاقت فرسایی را متحمل و با این وجود به آنها بی توجهی و بی مهری می شود.

عارف با اشاره به وعده شهردار و شورای شهر در راستای تامین ساختمان رسانه در استان خاطرنشان کرد: امیدواریم وعده آنها محقق شود و در طی هفته شاهد افتتاح ساختمان رسانه باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات