خبرهای داغ:
استاندار همدان:

اگر خبرنگار و رسانه‌ای نباشد انحراف دامن همه را می‌گیرد

استاندار همدان با بیان اینکه جامعه‌ای که رسانه‌ها و خبرنگاران آن آلوده باشند و بترسند آن جامعه منحرف می‌شود، گفت: اگر خبرنگار و رسانه‌ای نباشد انحراف دامن همه را می‌گیرد.
کد خبر: ۸۸۹۹۲۴۹
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
اگر خبرنگار و رسانه‌ای نباشد انحراف دامن همه را می‌گیرد
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدناصرنیکبخت شامگاه سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای عرصه رسانه و تبریک روز خبرنگار ، با بیان اینکه حرفه خبرنگاری بسیار سخت است، اظهار داشت: معتقدم خبرنگاران در بدترین شرایط کار را روی زمین نمی گذارند و با وجود سختی‌ کار و گاه بی‌حرمتی‌هایی که به آنها می شود به این حرفه عشق می ورزند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران با وجود دستمزد اندک در سخت ترین و بدترین شرایط کار خود را پیش می‌برند، گفت: پذیرفتن شغل خبرنگاری با وجود مشکلات ناشی از عشق است و کاری که با عشق توأم باشد خستگی ندارد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه وجود روزنامه به فعالیت خبرنگاران است، عنوان کرد: اگر خبرنگاری وجود نداشته باشد روزنامه ای نیز نخواهد بود چراکه اخبار و رویدادها توسط خبرنگاران رصد و ثبت می‌شود بنابراین ضروری است مدیر مسئول و صاحب امتیاز روزنامه به درستی خبرنگار را ببیند و مشکلاتش را حل کند.

وی با اشاره به گستردگی فضای مجازی و شبکه های اجتماعی شرط ماندگاری روزنامه را در حفظ صداقت و شرافت حرفه ای دانست و اضافه کرد: روزنامه ای ماندگارخواهد بود که خبر درست انعکاس داده و به تحلیل و تفسیر بپردازد.

نیکبخت با بیان اینکه در استان همدان به هیچ مسئولی اجازه شکایت از خبرنگاران را نداده ایم با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در انعکاس اخبار نادرست از ایشان تصریح کرد: رعایت اخلاق حرفه ای در عرصه خبررسانی جزو اصول این کار است و

وی با اشاره به اینکه باید شرف قلم را حفظ کنیم، اضافه کرد: اگر در انعکاس اخبار روش و کیفیت را افزایش ندهیم مخاطب خود را از دست می دهیم.

استاندار همدان با اشاره به نقش روزنامه ها در ایجاد انقلاب مشروطه ادامه داد: در 111 سال پیش در زمان مشروطه با وجود آن که تعداد روزنامه ها اندک بود اما نقش اساسی و سازنده در ایجاد انقلاب مشروطه داشتند و طالب مردم سالاری بودند.

وی تصریح کرد: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که متحجرین منطقه به دنبال پادشاهی و تثبت دیکتاتوری هستند اما در جامعه ما خبرنگاران مورد حمایت و قابل احترام هستند و به طور قطع خبرنگاران نیز به حرفه خود عشق می ورزند.

نیکبخت با تقدیر از فعالیت خبرنگاران استان با بیان اینکه قلم آنها شریف است، گفت : خبرنگاران استان انسان هایی وارسته، شریف و عزیز هستند و ما نیز هر توانی داشته باشیم برای آنها به کار می گیریم.

وی با اشاره اقدامات صورت گرفته در راستای حمایت از اصحاب رسانه استان به تشکیل کارگروه رسانه در استان همدان اشاره و بیان کرد: ما مشکل بیمه خبرنگاران را حل کردیم و این کوچک‌ترین خدمتی است که می‌توانیم به رسانه و خبرنگاران داشته باشیم و منتی نیز بر کسی نداریم.

استاندار همدان با بیان اینکه جامعه‌ای که رسانه‌ها و خبرنگاران آن آلوده باشند و بترسند آن جامعه منحرف می‌شود، ابراز داشت: اگر خبرنگار و رسانه‌ای نباشد انحراف دامن همه را می‌گیرد.

وی با تقدیر و قدردانی از فعالیت های خبرنگاران و عکاسان خبری استان یادآور شد: از هیچ کوششی برای رفع مشکلات و خدمت رسانی به خبرنگاران تا آنجا که اخلاق حرفه ای رعایت شود دریغ نخواهم کرد.

نیکبخت با اشار به همدلی اصحاب رسانه استان و پشتیبانی آنها از یکدیگر بیان داشت: به این حمایت شما غبطه می خورم و امیدوارم این را حفظ کنید.

وی با تقدیر از اقدام خانه مطبوعات در دعوت و حضور آقای قاضی زاده پیشکسوت روزنامه‌نگاری در مراسم عنوان کرد: باید از پیشکسوتان و اولین های مطبوعات همدان در مراسمی قدردانی شود چراکه قدردانی از پیشکسوتان به جوانان امید به کار می دهد.

استاندار همدان با بیان اینکه خبرنگار باید نیکو ببینند، نیکو بنویسد و هر جا اشتباه کرد بپذیرد، گفت: من بیش از رؤسای شما از شما خبرنگاران پشتیبانی می کنم.

وی با تأکید بر راه اندازی هرچه سریع‌تر ساختمان رسانه خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای شهر همدان ساختمانی راکه قرار است به رسانه ها بدهد، در این هفته اجرایی کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات