مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی:

تولید 3.5 درصد تولیدات دامی کشور در استان مرکزی

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: استان مرکزی 3.5 درصد تولیدات دامی کشور را به خود اختصاص داده و علاوه بر تامین نیاز داخل استان، به سراسر کشور هم صادرات دارد.
کد خبر: ۸۹۳۰۷۶۸
|
۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ محمود نعمتی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی در مراسم تجلیل از تلاشگران عرصه دامپزشکی که به مناسبت هفته دامپزشکی در اراک برگزار شد، با اشاره به جایگاه و نقش دامپزشکی در تامین امنیت غذایی گفت: تامین امنیت غذایی شعار ملی سازمان ملل مطرح شده تا براین اساس غذایی سالم و کیفیت تولید و به مصرف برسد و مجموعه دامپزشکی می‌تواند در عرصه‌های تولید، اقتصاد و رفاه موثر واقع شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی تصریح کرد: امروزه با کمبود منابع تولید غذا اعم از آب و خاک مواجه هستیم و باتوجه به این مهم در اکثر کشورها تولیدات دامی سهم عمده‌ای از تولیدات کشاورزی را به خود اختصاص داده‌اند.

نعمتی با ابراز تاسف از این مسئله که در کشور سهم تولیدات دامی از محصولات کشاورزی ناچیز است، گفت: امروزه همه کشورهای جهان برای تولید رقابت می‌کنند و در چنین شرایطی استان مرکزی 3.5 درصد تولیدات دامی کشور را به خود اختصاص داده و علاوه بر تامین نیاز داخل استان، به سراسر کشور هم صادرات دارد.

وی افزود: بخش عمده‌ای از پیشگیری بهداشتی در اختیار مجموعه دامپزشکی قرار دارد اما متاسفانه مجموعه دامپزشکی در کشور آن گونه که باید دیده نمی‌شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی تصریح کرد: متاسفانه بحث پیشگیری در کاهش بیماری‌ها، علیرغم اینکه کم هزینه‌تر از درمان است کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات