خبرهای داغ:
محمد گل زاده
صدیقیان، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل گفت: موزه علوم و فنون با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریالی در آران و بیدگل راه اندازی می شود.
کد خبر: ۸۹۳۹۱۳۳
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آران وبیدگل، جواد صدیقیان در تشریح عملکرد حفاظتی و مرمتی میراث فرهنگی آران و بیدگل اظهار کرد: ۱۳ مسجد و حسینه‌ تاریخی شهرستان در چهار سال گذشته با اختصاص ۵ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال از اعتبار ملی و استانی مرمت شده‌اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل تعمیر و بازسازی مساجد، حسینیه‌ها و اماکن متبرکه تاریخی را از اولویت‌های این اداره عنوان کرد و گفت: مساجد آران و بیدگل دارای ارزش‌های تاریخی، فرهنگی و معماری منحصر به فردی بوده که در بافت تاریخی شهرستان واقع شده‌اند.

وی بناهای تاریخی را جزئی از هویت اجتماعی شهرستان معرفی کرد و با فراخواندن مسئولان به تعامل بهتر در این زمینه گفت: هماهنگی اداره‌های مسئول در این خصوص می‌تواند با حفظ هویت تاریخی آران و بیدگل پروژه‌های شهرسازی را نیز به نحو احسن به پیش ببرد.

صدیقیان در ادامه به انعقاد تفاهم نامه همکاری و مشارکت اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان و مؤسسه خیریه صالحون در راه اندازی موزه علوم و فنون آران و بیدگل اشاره کرد و افزود: این موزه با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریالی راه اندازی می شود.

وی موزه‌ علوم و فنون را از محورهای توسعه عمومی آران و بیدگل دانست و تصریح کرد: شهرستان نیازمند این موزه است تا پاسخگویی سئوالات و نیازهای علمی دانشجویان و دانش‌آموزان باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل با بیان این که بهره گیری از موزه علوم و فنون در بخش آموزش، خارج از روش‌های رایج آموزشی مدارس و دانشگاه‌هاست اضافه کرد: در این روش خلاقیت دانش آموزان و دانشجویان شکوفا شده و با استعدادیابی فرد در زمان فارغ التحصیلی کمتر با مشکل اشتغال مواجه خواهد بود.

به گفته‌ی صدیقیان با راه اندازی موزه علوم و فنون ۲۲ فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم خواهد شد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها