خبرهای داغ:
فرمانده سپاه ناحیه رزن مطرح کرد

ایجاد شبکه ملی اطلاعات مهمترین راهکار مقابله با آسیب‌های فضای مجازی

فرمانده سپاه ناحیه رزن با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری گفت: ایجاد شبکه ملی اطلاعات و ارائه آموزش به عموم مردم مهمترین راهکار است که تحقق این موضوع منوط به همگرایی دولت و ملت با تمام قوا است.
کد خبر: ۸۹۹۲۵۵۷
|
۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹

ایجاد شبکه ملی اطلاعات مهمترین راهکار مقابله با آسیب‌های فضای مجازیسرهنگ ابوالفضل برات‌زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در رزن اظهار داشت: شبکه‌های اجتماعی و اینترنت با وجود اینکه مزایای زیادی داشته، آسیب‌های متعدد فردی و اجتماعی نیز دربر دارد.

وی افزود: با توجه به همه‌گیر شدن شبکه‌های بی در و پیکر اجتماعی و نبود آموزش‌های لازم به یکی از معضلات اصلی جامعه و به یک تهدید جدی برای نظام اسلامی ما مبدل شده است.

فرمانده سپاه ناحیه رزن بیان کرد:‌ از آنجا که اینترنت و فضای مجازی، فضای جولان و قدرت‌نمایی کشورهای طراح و پردازنده آن است، طبیعی است که هم در صدد القای فرهنگ خود بر دیگر فرهنگ‌ها و به ویژه بر فرهنگ اسلامی باشند و هم مکاتب و تفکرات مخالف خود را بر نتابند و به تقابل با آنها برخیزند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مدیریت اطلاعات این گونه فضاها در اختیار آنهاست، می‌بینیم بسیاری از اخبار در موتورهای بزرگ جستجوگر، مربوط به اسلام‌هراسی است.

* اجرای طرح «صیانت از دانش‌آموزان و خانواده‌ها در برابر آسیب‌های فضای مجازی»

برات‌زاده با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی ابراز داشت: برای مقابله و کاهش آسیب‌های فضای مجازی در شهرستان این موضوع بین نخبگان بسیجی مطرح و  پس از چندین جلسه کارشناسی در مجمع عالی بسیج با رأی قاطع به یک طرح با عنوان طرح «صیانت از دانش‌آموزان و خانواده‌ها در برابر آسیب‌های فضای مجازی» رسیدیم.

وی گفت:‌ طرح مذکور در سه گام اصلی تهیه و تدوین شده است؛ به این صورت که در مرحله اول 120 نفر نخبگان شهرستان توسط چهار نفر از اساتید برجسته شورای عالی فضای مجازی کشور و سرفصل‌های کاربردی و مدرن آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

فرمانده سپاه ناحیه رزن افزود: در مرحله دوم تمام فرهنگیان باید در سه بخش قروه، سردرود و رزن تحت آموزش ضمن خدمت سواد رسانه‌ای قرار بگیرند که این برنامه با هماهنگی‌های صورت گرفته توسط سپاه ناحیه رزن و ادارات آموزش و پرورش با حضور 380 نفر از فرهنگیان خواهرو برادر قروه درجزین و دو نفر از اساتید برجسته کشوری برگزار شد و طی هفته جاری آموزش های بخش سردورود و رزن در دستورکار است.

*لزوم ارائه آموزش به عموم مردمدر خصوص آسیب‌های فضای مجازی

وی یادآور شد: در مرحله سوم نیز 40 نفر از برگزیدگان مرحله اول، مرحله تخصصی مربیگری فضای مجازی را به صورت جامع و کامل فرا خواهند گرفت و این مربیان به صورت مدون و برنامه‌ریزی شده وظیفه آموزش اقشار مختلف را در شهرستان رزن برعهده خواهند داشت.

برات‌زاده در پاسخ به اینکه بهترین راهکار شما در سطح کلان در رابطه مصون ماندن خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان از آسیب‌های شبکه‌های مجازی چیست؟ بیان کرد: بر اساس فرموده مقام معظم رهبری ایجاد شبکه ملی اطلاعات و ارائه آموزش به عموم مردم مهمترین راهکار است که تحقق این موضوع منوط به همگرایی دولت و ملت با تمام قوا است.

وی اظهار داشت: امید است با اجرای این برنامه قدمی کوچک در راستای آگاهسازی مردم در مقابله با جنگ نرم دشمن برداشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات