معاون سازمان انرژی اتمی کشور:

صنعت هسته­ ای یکی از مؤلفه­ های مهم قدرت است

معاون سازمان انرژی اتمی کشور در همایش خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس که در نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد، گفت: صنعت هسته­ ای یکی از مؤلفه ­های مهم قدرت و دارای ویژگی بازدارندگی است.
کد خبر: ۸۹۹۴۵۵۸
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، بهروز کمالوندی در این همایش که به همت سازمان بسیج مهندسین صنعتی استان بوشهر و شرکت بهره ­برداری نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد، اظهار کرد: شرایط امروز دنیا به گونه ­ای است که وضعیّت ­ها به صورت لحظه ­ای تغییر می ­کنند بنابراین در این شرایط که شرایطی پر از تهدید و فرصت است اولویّت­ های امنیّتی در رأس کار قرار می ­گیرد.

وی تصریح کرد: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی می ­خواهد در فضای بین ­المللی مطرح شود لازم است قدرتمند باشد و این قدرت را در زمان مناسب به کار گیرد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشور صنعت و تکنولوژی را یکی از مؤلفه ­های مهم قدرت عنوان و خاطرنشان کرد: صنعت هسته­ ای در رأس صنایع و تکنولوژی ­های تولید کننده قدرت قرار دارد که این صنعت دارای ویژگی ­های مختلف از جمله تولید برق، علم پزشکی، صنایع کشاورزی و ... است که قدرت بازدارندگی آن از مهم ­ترین این ویژگی ­ها است.

این مقام مسئول انجام مذاکره هسته ­ای در فضای کنونی جهان را مذاکره ­ای لازم عنوان و اذعان کرد: گاهی انسان به زور وارد مذاکره می­ شود و گاهی با قدرت و با داشته­ هایی وارد مذاکره می ­شود که مذاکرات هسته­ ای ما در زمانی صورت گرفت که ما در قدرت بودیم.

کمالوندی خاطرنشان کرد: سازمان انرژی اتمی کشور با این استراتژی وارد مذاکره شد که طوری مذاکره کنیم که دستاوردها حفظ شود، محدودیّت­ ها به نحوی نباشد که برای آینده صنعت هسته ­ای مانع عمده ایجاد کند که در این زمینه حفظ غنی­ سازی و تحقیق و توسعه مهم بود که این مسئله محقق شد.

وی افزود: امروز کارخانه آب سنگین مشغول تولید در کشور با ظرفیّت 20 تن است که تاکنون 70 تن آب سنگین به کشورهای درجه یک دنیا از جمله آمریکا فروخته­ ایم که به جای آن اورانیوم وارد کرده ­ایم.

انتهای خبر/

ارسال نظرات