خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی فامنین خبر داد

غرس نهال به یاد شهدای شهرستان فامنین

مسئول بسیج سازندگی فامنین گفت: به همت بسیج سازندگی فامنین در روز درختکاری نهال‌هایی به یاد شهدای فامنین غرس می‌شود.
کد خبر: ۸۹۹۶۰۳۳
|
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۴

غرس نهال به یاد شهدای شهرستان فامنینروح الله ربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان اظهار داشت: امروزه با صنعتی شدن جوامع و بالا رفتن میزان آلودگی‌ ها و اثرات سوء آن، درخت و درختکاری بهترین راه‌حل برای مبارزه با آلودگی و تضمین سلامت جامعه است و از طرفی پیشرفت صنعت نیز در گرو این امر مهم است.

وی بیان کرد: درختکاری عمل صالح و مستحب الهی است و براساس احادیث معصومین صدقه جاریه محسوب می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی فامنین ابراز داشت: با تبیین سیره معصومین(ع) و اهمیت درختکاری در حفظ محیط زسیت و بالا بردن شادابی جامعه و آموزش جامعه از سنین کودکی و نوجوانی می‌توان این امر را در جامعه نهادینه کرد.

وی گفت: بسیج سازندگی فامنین در سال‌های گذشته با فرا رسیدن ایام درختکاری با استفاده از ظرفیت اداره منابع طبیعی شهرستان نهال‌های مثمر و غیرمثمر را تهیه و در اختیار حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت قرار داده تا بسیجیان نیز نقش پررنگی در امر درختکاری داشته باشند.

ربانی اضافه کرد: در دو سال گذشته حدود 200 اصله نهال توسط بسیج سازندگی در شهرستان غرس شده که نقش موثری در استقبال مردم و بسیجیان در امر درختکاری و زیباسازی فضای شهری داشته است.

وی گفت: بسیج سازندگی هرساله با نیاز سنجی از حوزه ها و پایگاه های مقاومت و میزان تقاضای بسیجیان نهال های مورد تقاضا را از اداره منابع طبیعی تهیه و در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

مسئول بسیج سازندگی فامنین ابراز داشت:  غرس نهال به یاد و نام شهدا یکی از اقدامات اجرایی بوده که در راستای معرفی، حفظ یاد و نام شهدا در شهرستان انجام می‌گیرد که امسال نیز در روز درختکاری، نهال‌هایی را به نام شهدای فامنین غرس خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: نامگذاری روز 15 اسفند به نام درخت و درختکاری اهمیت این نعمت الهی در زندگی را هرساله به ما یادآوری می‌کند بنابراین ما به عنوان وظیفه دینی و ملی باید در حفظ و حراست از منابع طبیعی به ویژه جنگل‌ها و مراتع تلاش کنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات