خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی اسدآباد خبر داد

غرس 300 اصله نهال در هفته منابع طبیعی توسط بسیج سازندگی اسدآباد

مسئول بسیج سازندگی اسدآباد از غرس 300 اصله نهال در هفته منابع طبیعی توسط جهادگران، بسیجیان و مردم اسدآباد غرس خبر داد.
کد خبر: ۸۹۹۴۲۳۱
|
۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰

غرس 300  اصله نهال در هفته منابع طبیعی توسط بسیج سازندگی اسدآبادحمیدرضا رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به اهمیت درختکاری اظهار داشت: در روایتی معتبر از یکی از معصومین (ع) نقل است که «حتی اگر دیدید قیامت برپا شد و شما مشغول کاشتن درختی بودید از این عمل نیک خود دست برندارید» و این نشانگر تاکید و توصیه اولیای اسلام به حفظ و حراست از درختان و اهمیت درختکاری است.

وی افزود: در مورد تأثیرات درختکاری باید به این نکته توجه شود که درختان باعث زیبایی، شادی، پاکی و طراوت در صحنه طبیعت و زندگی انسان می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی اسدآباد خاطرنشان کرد: درختان با جذب گازهای سمی باعث دوام حیات انسان و سلامت چرخه طبیعت می‌شوند.

وی با اشاره به نقش درختان در تعادل آب و هوا ، صنعت داروسازی ،عطاری ،تهیه کود و... ابراز داشت: میوه، برگ و شاخه درختان بخش مهمی از تغذیه انسان و حیوانات را تشکیل می‌دهند.

رضایی با اشاره به اهمیت نهادینه کردن درختکاری در جامعه اظهار داشت: با فرهنگ‌سازی در بین افراد جامعه به ویژه دانش‌آموزان و بسیجیان و ذکر فواید درختکاری و کمک تمام ارگان‌های دولتی می‌توان این کار خداپسند را نهادینه کرد.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی با ارتباط مستمر با ادارات جهاد کشاورزی و منابع طبیعی توانسته در مناطق فقیر از لحاظ پوشش گیاهی به کاشت درخت و ایجاد فضای سبز در سطح شهرستان بپردازد.

مسئول بسیج سازندگی اسدآباد با بیان فعالیت‌های بسیج سازندگی شهرستان در خصوص درختکاری گفت: در سال‌های گذشته بسیج سازندگی بالغ بر 200 اصله نهال غرس کرده است.

وی ادامه داد: محوطه بسیج سازندگی در حدود 400 متر مربع با حدود 50 اصله نهال میوه و کاج  و همچنین حدود 2 هزر متر از فضای سپاه ناحیه درختکاری شده است.

رضایی با اشاره به فراخوان صورت گرفته برای حضور جهادگران، بسیجیان و مردم در زمینه درختکاری توسط بسیج سازندگی اظهارداشت: تهیه 300 اصله نهال و کاشت در محوطه بسیج سازندگی و توزیع نهال به حوزه های مقاومت و کاشت در محوطه ی حوزه ها، سطح شهرستان و مناطقی که از لحاظ پوشش گیاهی ضعیف هستند از برنامه‌های امسال بسیج سازندگی اسدآباد در هفته منابع طبیعی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات