معاون صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم خبر داد:

بهره مندی ۴ میلیون دانشجو از خدمات صندوق رفاه دانشجویی

معاون صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فنّاوری شامگاه یکشنبه در جشن نوروز اقوام ایرانی در دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: صندوق رفاه دانشجویی این وزارتخانه به بیش از ۴میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجو خدمات ارائه می‌کند.
کد خبر: ۸۹۹۹۲۱۰
|
۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر،  سید فردین تقی‌ زاده با اشاره به نقش مهم صندوق رفاه دانشجویی در رسیدگی به مشکلات دانشجویان اظهار کرد: صندوق رفاه دانشجویی این وزارتخانه در سه حوزه دانشجویی، خوابگاهی و تغذیه‌ای به دانشجویان تسهیلات پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه این صندوق در حوزه خوابگاهی و تغذیه‌ای نقش سیاست‌گذاری دارد بیان کرد: صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پرداخت تسهیلات دانشجویی نقش مستقیم ولی در حوزه خوابگاه و تغذیه تنها نقش سیاست گذاری دارد.

وی از دانشجویان تحت پوشش این صندوق خبرداد و تصریح کرد: صندوق رفاه دانشجویی این وزارتخانه به بیش از  4میلیون و 600 هزار دانشجو خدمات ارائه می‌کند.

معاون صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر توجه به عدالت در روند پرداخت تسهیلات بیان کرد: در حوزه خوابگاهی اقدام ارزشمندی که به‌تازگی صورت گرفته رتبه بندی خوابگاه برای تعیین نرخ اجاره بها است که این امر سبب عدالت در روند پرداخت‌ها شده است.

تقی‌زاده با بیان اینکه در حوزه تغذیه سیاست صندوق رفاه ارتقا سلف سرویس و سالن غذاخوری دانشگاه‌ها است خاطر نشان کرد: ورود دانشجویان از کانون خانواده به دانشگاه یک تغییر محسوب می‌شود که این تغییر همواره با یکسری مقاومت‌هایی از سوی دانشجویان به‌ویژه در حوزه تغذیه همراه است زیرا دانشجویان از محیط خانواده که جدا می‌شوند کیفیت غذا و خوابگاه را با کیفیت منزل و غذای خانگی مقایسه می‌کنند.

وی، بهبود کیفیت خدمات به دانشجویان  از اهداف مهم این صندوق دانست و تصریح کرد:فضای خوابگاهی دانشجویی با فضای خانواده  بسیار متفاوت است ولی با این وجود یک فرصت ارزشمند برای تجربه اندوزی است که باید نهایت استفاده از آن شود.

معاون صندوق رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تبادل فرهنگی را یکی از مزیت‌های خوابگاه دانشجویی دانست و گفت: در قالب خوابگاه دانشجویی، دانشجوبان با فرهنگ اقوام‌های مختلفی آشنا می‌شوند که تجربه مفیدی می‌تواند در زندگی آنان باشد.

تقی‌زاده با تاکید بر پاسخگویی به نقددانشجویان بیان کرد: دانشجویان در ارتباط با کمبود امکانات حق دارند دانشگاه محل تحصیل خود را نقد کنند و در این رابطه مسئولان دانشگاه باید پاسخ‌های لازم ارائه کنند.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات