در میز گرد بوشهر دو قرن مقاومت

انگلیس برای شکشت چین از اعتیاد مواد مخدر استفاده کرد/ خیلی از کشورها و مناطق دنیا بعد از نفوذ انگلیسی ها شکست خوردند

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: نه فقط انگلیس بلکه بلژیک هم که ظاهرا کشوری متمدن است در گذشته ده ها میلیون نفر را در راستای تامین منابع کشاورزی در کشور #نیجریه به کام مرگ کشاندند. البته هلندی ها و پرتغالی ها هم نگاه طمع ورزانه به منابع کشورهای دیگر را در دستور کار داشتند.
کد خبر: ۸۹۹۷۹۲۸
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، به مناسبت برگزاری چهارمین کنگره بوشهر دو قرن مقاومت در برابر استعمار میز گردی با حضور عبدالناصر شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین، سید عماد حسینی عضو جنبش جهاد اسلامی فلسطین، دکتر شیو عبدالسلام هیئت علمی دانشگاه بهشتی اهل نیجریه، معاون هماهنگ کننده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

انگلیس برای شکشت چین از اعتیاد مواد مخدر استفاده کرد/ خیلی از کشورها و مناطق دنیا بعد از نفوذ انگلیسی ها شکست خوردند

انگلیس برای شکشت چین از اعتیاد مواد مخدر استفاده کرد

عبدالناصر شریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: غربی ها برای تسلط بر منابع چین جنگ افیونی در این کشور راه انداختند و آنها را دچار بیماری اعتیاد کردند.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهار کرد: نه فقط انگلیس بلکه بلژیک هم که ظاهرا کشوری متمدن است در گذشته ده ها میلیون نفر را در راستای تامین منابع کشاورزی در کشور نیجریه به کام مرگ کشاندند. البته هلندی ها و پرتغالی ها هم نگاه طمع ورزانه به منابع کشورهای دیگر را در دستور کار داشتند.

شریف افزود: درباره [نفوذ در] منطقه ما هم ابعاد مادی وجود دارد و هم ابعاد سیاسی و امنیتی؛ دشمنان سعی کردند مردم را از اسلام دور کنند و هزمان منابع مالی را هم چپاول کنند.

وی بیان کرد: البته این اهداف از طریق اشغالگری مستقیم نظامی و نیز ایجاد رژیم های اشغالگر در منطقه بود و صرفا به حضور غیر نظامی محدود نشد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین عنوان کرد: اکنون همان ویروسی که بریتانیایی ها وارد کشورهای متحد دنیا نمودند وارد کشور خودشان شده و بریتانیا که روزی آفتاب در آن غروب نمی کرد روز به روز کوچک تر شد و کشورهای مختلف از بریتانیا اعلام استقلال کردند.

وی تصریح کرد: به رغم فشارهایی که علیه اسلام صورت گرفته اسلان همچنان رو به رشد است. حتی گفته شده شاهزاده دیانیا شاهزاده بریتانیایی در آستانه مسلمان شدن بود که برخی دلیل کشته شدن وی را همین موضوع عنوان کردند.

خیلی از کشورها و مناطق دنیا بعد از نفوذ انگلیسی ها شکست خوردند

دکتر شیو عبدالسلام عضو هیئت علمی دانشگاه بهشتی اهل نیجریه و جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: حرف مردم نیجریه این است که خود مردم باید برای آینده خودشان تصمیم بگیرند اما غربی ها مخالف این عقیده هستند.

انگلیس برای شکشت چین از اعتیاد مواد مخدر استفاده کرد/ خیلی از کشورها و مناطق دنیا بعد از نفوذ انگلیسی ها شکست خوردند

عبدالسلام اظهار کرد:  در سال 2015 راهپیمایی بزرگ اربعین در نیجریه شکل گرفت و دشمنان در این اجتماع عظیم مردم بمب گذاری کردند اما خطرات امنیتی و جانی هم مانع حضور حماسی مردم نشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه بهشتی افزود: هدف ما این است که به مردم جهان ویژگی های مثبت و روشن اسلام را نشان دهیم؛ مانند صلح و آزادی و استقلال، دشمنان اسلام با هدف بدنام کردند اسلام، رفتارهای داعش گونه را در رسانه هایشان منتشر می کنند اما رفتار ما باید پیامبرگونه باشد تا اگر کسی در یک نقطه ای از جهان مسلمانی را ندیده باشد به واسطه رفتار ما جذب اسلام شود.

این فعال جبهه ضد استعماری اهل نیجریه بیان کرد: اکنون غربی ها یک نگاه بالا به پایین به کشورهای آفریقایی دارند و از نگاه آنان، آفریقایی ها مردم درجه درجه 2 هستند یا حتی شاید حق زندگی را هم برای این مردم قائل نباشند، به همین خاطر همیشه در صدد دستبرد به منابع مالی و انسانی این کشورهای مظلوم بوده اند.

وی تصریح کرد: خیلی از کشورها و مناطق دنیا بعد از نفوذ انگلیسی ها شکست خوردند و مستعمره این دولت شدند اما بوشهری ها درس ایستادگی را در تاریخ ثبت کردند و جلوی نفوذ آنها را گرفتند که  امیدواریم در فلسطین و نیجریه هم این اتفاق بیوفتد و زمام امور به دست همین ملت قرار گیرد.

نقص رسانه ای موجب عدم شناخت شیخ زکزاکی است

 حجت الاسلام علی اکبر براتی، مسئول فرهنگی روابط بین الملل بیداری اسلامی گفت: یک نقصی در سیستم رسانه ای ما بوده و منجر شده که شیخ ابراهیم زکزاکی به درستی معرفی نشود.

انگلیس برای شکشت چین از اعتیاد مواد مخدر استفاده کرد/ خیلی از کشورها و مناطق دنیا بعد از نفوذ انگلیسی ها شکست خوردند

مسئول فرهنگی روابط بین الملل بیداری اسلامی اظهار کرد: ایشان رهبر شیعیان در نیجریه هست اما منسوب کردن و محدود کردن ایشان به یک، مذهب ، ظلم به ایشان است.

براتی افزود: ایشان در واقع یک مصلح_اجتماعی هست؛ سازمان امدادی شیخ ابراهیم محدود به اسلام و شیعه نبود، چه فعالیت های پزشکی، چه حقوقی و چه آموزشی است.

وی عنوان کرد: نهضت شیخ ابراهیم زکزاکی همانند انقلاب اسلامی، یک نهضت فراگیر و جهان شمول است، می بینیم که با وجود میلیون ها نفر شیعه در نیجریه، آیت الله زکزاکی اجازه تاسیس مسجد ویژه شیعیان را در این کشور نداد تا اتحاد مذاهب بهم رنخورد.

مسئول فرهنگی روابط بین الملل بیداری اسلامی تصریح کرد: در سال 2014 فرزندان شیخ را ترور کردند تا وی از حرکت باز ایستد اما تلاش دشمنان کارگزار واقع نشد و به همین خاطر در سال 2015 خود ایشان مورد هدف قرار گرفت./ انتهای پیام

منبع: پایگاه خبری تحلیلی سپاس

ارسال نظرات