سرپرست شبکه بهداشت دیر خبر داد

بهره‌مندی همه اهالی شهرستان دیر از برنامه‌های طرح تحول سلامت

بوشهر - سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: تمامی جمعیت شهرستان دیر از خدمات برنامه‌های طرح تحول سلامت بهره‌مند هستند.
کد خبر: ۹۰۰۲۸۳۱
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، احمد آخوندی با اشاره به ارائه طرح تحول سلامت اظهار داشت: اجرای طرح تحول سلامت گامی مهم در توسعه حوزه سلامت و افزایش دسترسی جامعه به خدمات سلامت است.

وی افزود: ارایه خدمات نوین سلامت یکی از برنامه‌های طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت است در راستای این طرح و نیز برنامه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر اجرا شده است.

وی با اشاره به اهمیت شناسائی به موقع بیماری‌های غیرواگیر گفت: این امر در شروع درمان زودرس و پیشگیری از ناتوانی‌ها و معلولیت‌ها بسیار مهم و تاثیرگذار است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: خدمات نوین سلامت برای تمامی رده‌های سنی تعریف شده است که در دوره میانسالی و سالمندی شامل ارزیابی الگوی تغذیه‌ای، فعالیت جسمانی، مصرف دخانیات، سلامت دوره باروری و یائسگی، سلامت روان، عوامل اجتماعی و خانوادگی موثر بر سلامت و بررسی بیماری‌های واگیر و غیرواگیر به مردان و زنان بالای ۳۰ سال در مناطق شهری و روستایی ارائه شده است.

وی با تاکید بر شناسائی به موقع بیماران عنوان کرد: آموزش جامعه در جهت خودمراقبتی و اجرای سایر برنامه‌های سلامت عامل بسیار مهمی در اجرای برنامه مراقبت‌های دوره میانسالی است.

آخوندی افزود: در راستای کاهش بار بیمارهای غیرواگیر، برنامه‌های بهداشتی از جمله ارتقا سلامت و ایراپن در شهرستان دیر در حال اجرا است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر ادامه داد: با انجام آزمایشات غربالگری، شناسائی به موقع بیماری‌ها در بیماران و اقدامات سریع و به موقع درمانی ، توانسته‌ایم گامی مهم در جهت کاهش بار بیماری‌های غیرواگیر در جامعه برداریم.

وی افزود: ۵ مرکز خدمات جامع سلامت ، ۱۰ خانه بهداشت روستایی و ۶ پایگاه سلامت شهری در شهرستان دیر خدمات بهداشتی درمانی به ساکنان مناطق شهری و روستایی ارائه می‌دهند.

ارسال نظرات