مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

خروج آمریکا از برجام و اصرار سه کشور اروپایی یک بازی سیاسی است/ در برجام سر ما کلاه رفت

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام و اصرار سه کشور اروپایی یک بازی سیاسی است، گفت: دولتمردان ما هیچ اعتمادی را نباید به کشورهای اروپایی داشته باشند.
کد خبر: ۹۰۱۶۷۹۰
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵

خروج آمریکا از برجام و اصرار سه کشور اروپایی یک بازی سیاسی است/ در برجام سر ما کلاه رفتحجت الاسلام ابراهیم گنجعلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به مواضع آمریکا در راستای خروج از برجام با بیان اینکه آمریکا از ابتدا به برجام به عنوان یک ابزار برای رسیدن به اهداف خود نگاه کرد، اظهار داشت: این در حالی است که مذاکره‌کنندگان ما با حسن نیت و نگاه بیرونی که به بیرون از نظام داشتند متاسفانه به برجام با این عنوان و یک ابزار نگاه نکردند.

وی با بیان اینکه دولتمردان ما در جریان مذاکرات به برجام موضوعیت بخشیدند، گفت: متاسفانه هنوز هم تلاش آنها در راستای حفظ برجام است در حالی که آمریکا به عنوان طرف اصلی ما به هیچ یک از تعهدات خود در برجام عمل نکرده است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه هدف آمریکا از برجام براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: این موضوع هم مربوط به دولت فعلی و هم دولت قبلی آنها است و تنها تفاوت بین دو دولت این است که دولت فعلی پا را فراتر گذاشته و مواضع خود را شفاف بیان می‌کند که ما به واسطه برجام باید به هدف اصلی برسیم که هدف اصلی آن براندازی نظام است.

وی با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان و فرهنگیان در خصوص نتایج مذاکرات برجام عنوان کرد: گلایه‌های رهبر نشان از این بود که دل ایشان از برجام و نتایجی که تیم هسته‌ای به دست آوردند پر است.  

گنجعلی با بیان اینکه آمریکا برای بود و نبود خود در برجام برنامه‌ریزی و مطالعه دقیقی کرده است، گفت: آنها تنها در رسیدن به هدف اصلی خود که تغییر ساختار نظام و در مرحله بالاتر سقوط نظام است برنامه‌ریزی می‌کنند و در شرایط کنونی به این رسیده‌اند که با از بین بردن برجام می‌تواند به آن اهداف خود برسد بنابراین گاهی نیز مباحث جنگ را مطرح می‌کنند.  

وی با اشاره به اینکه آمریکا هیچ‌گاه مستقیماً وارد جنگ با ایران نمی‌شود در خصوص چرایی آن تصریح کرد: اگرچه ممکن است آمریکا برخی از همسایه‌های ما را تحریک به این جریان کند اما به طور قطع هیچ‌گاه خود مستقیم وارد جنگ با ایران نخواهد شد چراکه تجربه تلخی داشته و از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنی‌هایی آشکار و نهان داشته به طوری که در مواردی نیز دست به فعالیت‌های مسلحانه و جنگ نیز زده اما موفق نشده است.

* برجام سناریوی از قبل تعریف شده بود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه نویدهایی که به ملت ایران در راستای مذاکرات برجام داده شد، محقق نشد، یادآور شد: قرار بود وضعیت اقتصادی کشور تغییر کند، قرار بود سفره مردم نسبت به قبل تغییر کند، تحریم‌های برداشته شود و نگاه جوامع غربی نسبت به ایران تغییر پیدا کند در حالی که هیچ‌کدام محقق نشده است چراکه ما در جریان برجام با یک سند پیش نوشته مواجه شدیم.  

وی اضافه کرد: به تلاش‌های تیم هسته‌ای اتهامی نمی‌زنیم اما در برجام سر ما کلاه رفت.  

گنجعلی با بیان اینکه در جریان برجام دولتمردان به دشمن اعتماد کردند در صورتی  که نباید به دشمن اعتماد کرد، گفت: رهبری بارها تاکید کردند که قدم به قدم پیش بروید و اگر می‌خواهید امتیازاتی بدهید حتماً در قبال آن امتیازی بگیرید و تضمین شده وارد جریان شوید نه اینکه همه امتیازات را در اختیار دشمن قرار دهید.

وی با بیان اینکه در جریان برجام کشور ما به همه تعهدات عمل کرد در صورتی که طرف مقابل به این موضوع عمل نکرده است، ادامه داد: در شرایط کنونی موضوع برجام بدون آمریکا را مطرح می‌کنند به این گونه که معاهده برجام یک معاهده چند جانبه است و آمریکا تنها یکی از این اعضا است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه دولتمران ما به کشورهای اروپایی طرف برجام امیدوار هستند در واکنش به این اقدام عنوان کرد: سوال این است که اگر این گونه بوده چرا بسیاری از مذاکرات، مذاکرات دوطرفه بین ایرن و آمریکا بود؟ چرا خط و خطوط مذاکرات کشورهای اروپایی توسط آمریکا تعیین می‌شد؟

وی ادامه داد: برجام سناریوی از قبل تعریف شده بود که در این جریان ما با یک عمل انجام شده مواجه و معاهده را امضا کردیم که هیچ ثمره‌ای از آن ندیدیم.

گنجعلی اضافه کرد: باید همه متوجه این باشیم که سه کشور اروپایی با آمریکا هم دست هستند و ممکن است اروپا با پیگیری به عنوان قاضی وارد شود که بتواند امتیازانی در صدد منافع آمریکا کسب کنند.  

* نمایان شدن خودباختگی برخی از سیاستمداران کشور از دستاوردهای برجام

وی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام و اصرار سه کشور اروپایی یک بازی سیاسی است، ضمن توصیه به دولتمردان در راستای عدم اعتماد به کشورهای اروپایی گفت: هیچ اعتمادی را نباید به کشورهای اروپایی داشته باشند، با چه مجوزی اعتماد کنیم، مگر همه اینها دشمن ما نیستند؟ اگر آمریکا امتحان خود را در این جریان مذاکره اینگونه پس داد و نشان داد که مورد اعتماد نیست ما با چه مجوزی به دیگر کشورهای اروپایی اعتماد کنیم؟ 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه سخنان کشورهای اروپایی در نشست‌های خصوصی و علنی خود علیه ایران است، ابراز داشت: آنها برجام 2، 3 و 4 را مطرح می‌کنند که این نشان از این دارد که آنها نیز حامی آمریکا هستند تا به معاهدات آمده در برجام اکتفا نکنند  بلکه موارد دیگری را مطرح کنند که طرح آنها موجب تسلیم شدن ایران و محقق شدن اهداف آمریکا شود.

وی یادآور شد: آمریکا در جریان مذاکرات  برجام، غنی‌سازی هسته‌ای را بهانه و اقتدار نظامی و موشکی و تاثیرگذاری ایران در منطقه را نشانه گرفته است.

گنجعلی افزود: این موضوع توسط آمریکا بارها مطرح شده و درصدد محدود کردن فعالیت‌های موشکی ایران هستند که در این جریان سرکشی، بازدید و کنترل همه مراکز موشکی ما را مد نظر قرار دادند که در این جریان رهبری نیروهای مسلح و سپاه تا امروز کوتاه نیامدند.

وی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای اروپایی برای مهار کردن ایران می‌خواهند برجام دیگری را طرح‌ریزی کنند تا به واسطه آن موشک‌های ایران و برد موشک‌های ایران و قدرت نظامی ایران را کنترل کنند، تصریح کرد: به طور قطع یکی از خواسته‌های جدی آنها همین جریان است که از آن به عنوان یک اهرم فشاری استفاده می‌کنند و تبلیغات جهانی را انجام می‌دهند که ایران به برجام عمل نکرده و فعالیت‌های موشکی نیز دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه نمایان شدن خودباختگی برخی از سیاستمداران کشور از دستاوردهای برجام است، گفت: غیر از این مورد هیچ گونه دستاوردی در برجام  مشاهده نشد.

وی اضافه کرد: اولین خسارت برجام بر این بود که در طول 2.5 سال تمام تمرکز در این جهت بود و فعالیت‌های  اقتصادی و مسائل دیگر را تعطیل کردیم به این امید که از برجام پاسخ بگیریم تا تغییراتی در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد شود که این از خسارت‌های برجام بود.

* غربزدگان باید بیدار شوند و بدانند که آمریکا دشمن است

گنجعلی در خصوص دیگر خسارت‌های برجام به تعطیلی فعالیت‌های دانشمندان هسته‌ای اشاره کرد و گفت: این به معنای ساکت کردن مغز و فکر و ایده‌های هسته‌ای که در ذهن جوانان فعال و دانشمند بوده است، حال این جوانان که در طول چند سال ذهنشان مسکوت شده و از فعالیت اولیه گرفته شده اگر بخواهند دوباره در میان قرار بگیرند نیاز به زمان طولانی است چرا که ذهن یک جوان در صورتی فعال است که در گود و میدان باشد.

وی در واکنش به اظهارات برخی غربزدگان و دولتمران که برجام  را خورشید تابان، فتح الفتوح و... می‌نامیدند، افزود: این افراد هیچ‌گاه از رو نمی‌روند؛  پیام ما به آنها این است شما که برجام را این چنین نامیدید آیا این فتح الفتوح  و خورشید تابان را نباید ما مشاهده کنیم؟ خورشید تابان برجام کجاست؟ 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تصریح کرد: اعتماد و امیدواری دولتمردان به سه کشور اروپایی ناشی از خودباختگی آنها است.

وی یادآور شد: در جریان برجام طرف اصلی ما آمریکا بود، حال که آمریکا از برجام خارج شده و شانه خالی می‌کند ما باید به چه کسی اعتماد کنیم و خورشید تابان را از کجا  بیاوریم؟

گنجعلی تصریح کرد: همه دولتمردان، تیم هسته‌ای و آحاد مردم متوجه این هستند که برجام هیچ‌گونه سود و دستاوردی نداشته اما تنها به خاطر مباحث تبلیغاتی و بازی سیاسی و اینکه قبلا گفتیم برجام عزت آورد، پیرو این  قضایا اینگونه بیان می‌کنند که تنها آمریکا خارج شده و کشورهای دیگر به معاهده پایبند هستند و مشکلی در اجرا وجود ندارد و باید به آن امیدوار باشیم که این ناشی از خودباختگی آنها و  اعتماد به دشمن است.

وی با بیان اینکه برخی دولتمران در شرایط کنونی نیز تنها از آمریکا ابراز ناخوشایندگی می‌کنند و آن را دشمن نمی‌دانند، خاطرنشان کرد: این غربزدگان باید بیدار شوند که آمریکا دشمن است، در حالی که عملکرد این دولتمردان در جریان برجام از آمریکا تنها ابراز ناخوشایندگی است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: امام راحل از اول انقلاب آمریکا را به عنوان دشمن درجه یک و شیطان بزرگ معرفی کرد و هنوز هم آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ و طاغوت اکبر و اصغر می‌دانیم و آقایان نیز باید متوجه این شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات