سید ساجد یعقوبی
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس(ع) در گفتگو با «بسیج»؛
معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) از برگزاری اجرای ۲۰۰ برنامه در استان اردبیل به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر توسط سپاه استان اردبیل خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۹۵۷۰
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

اجرای ۲۰۰ برنامه به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ پاسدار شکر عبدی در گفتگو با خبرنگار بسیج اردبیل با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و سوم خرداد سالروز آزادسازی غرور آفرین خرمشهر اظهار داشت: آزادسازی خرمهشر مرهون همت، پشتکار و خون مطهر شهدای عملیات غرور آفرین بیت المقدس و از معجزات الهی بود که همیشه در دل‌ها و ذهن ملت ایران و دنیا باقی خواهد ماند.

عبدی اظهار داشت: امروز در سالگرد ارزشمند و غرور آفرین عملیات بیت المقدس قرار گرفتیم که از دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ آغاز شد و جا دارد یادی کنیم از شهدا و بویژه شهدای نظیر شهید باقری، شهید صیاد شیرازی و ۸۳ شهید والامقام بسیجی و سپاه پاسدارن و شهدای شاخص استان اردبیل شهیدان، صمد ارادتی، حسن علی عرش نشین، مقصود ملامحمدی، پاریاب بهلولی و شهید سیّد جعفر خوشروزی که در این عملیات غرور آفرین به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

وی افزود: خرمشهر در طول تاریخ سه بار سقوط کرده و تنها زمانی که این شهر پر حادثه مرزی به دست خود مردم ایران آزاد گشته در روز سوم خرداد و توسط رزمندگان عملیات بیت المقدس پس از ۵۷۵ روز اسارت بوده است.

سرهنگ عبدی گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی ایران، دوران دفاع مقدس، عملیات بیت المقدس و خرمهشر یک ارزش است چرا که عزت و اقتدار و عظمت کشور و دستاوردهای علمی، نظامی و اقتصادی مهرون خون‌های تقدیم شده شهدای گرانقدر است.

وی اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت نجات دهنده امت و جوامع می‌باشد و امروز هر امت و ملتی که از فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت بهرمند باشد موجودیت خود را حفظ خواهد نمود و بسیار ارزشمند است که این فرهنگ در دنیا در حال ترویج و گسترش است.

اجرای ۲۰۰ برنامه به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر در استان اردبیل

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با تاکید بر اینکه ۲۰۰ برنامه در سطح استان اردبیل سالروز آزاد سازی خرمشهر برگزار خواهد شد، حضور بر سر مزار شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم و گلباران و عطرافشانی مزار شهیدان والامقام، حضور گسترده نیرو‌های مسلح در نماز‌های جمعه شهرستان‌ها و سخنرانی فرماندهان ارتش و سپاه و مسئولان نمایندگی وفقیه سپاه نواحی در شهرستان‌ها در نماز‌های جمعه به منظور تبیین نقش ولایت و رهبری، وحدت ملی و معنویت در پیروزی عملیات بیت المقدس را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد.

وی ادامه داد: همایش بزرگ پاسداشت رزمندگان و پیشکوستان در مجتمع فرهنگی ولایت سپاه حضرت عباس (ع) و مشابه همین همایش در شهرستان های استان، تجلیل از رزمندگان و جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا، برگزاری برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌های استان، صبحگاه مشترک نیرو‌های مسلح توسط تیپ ۴۰ متحرک حجومی ارتش در اردبیل و در شهرستان ها، و فضا سازی مقر‌ها و حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج انجام خواهد شد.

سرهنگ عبدی اضافه نمود: به صدا در آوردن زنگ مقاومت و پیروزی و برنامه‌های حلقه‌های صالحین به جهت آشنا نمودن نسل‌های جوان و نوجوان و دانش آموزان با ایثارگی ها، فداکاری‌های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس که با هدف پیمان و تجدید عهد با آرمان ها، منویات امام و رهبری و شهدا می‌باشد از دیگر برنامه‌های این مناسبت است.

وی سایر برنامه‌های سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر در استان اردبیل را تصریح کرد: دیدار با ائمه جمعه، محفل انس با قرآن در نواحی، ویزیت رایگان پزشکی در شهرستان نمین توسط بسیج جامعه پزشکی، نشست روشنگری و مراسم پاسداشت رزمندگان و پیشکوستان، رژه تاکسی‌های شهری، جلسه امر به معروف و نهی از منکر پایگاه‌های مقاومت، برنامه‌های ورزشی و مسابقات فوتسال و دیگر رشته‌های ورزشی بین حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج از برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر است.

ارسال نظرات