نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

عملیات روانی دشمن، تهدید اصلی علیه کشور/تحریم‌ها فرصتی برای سازندگی است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با تاکید بر اینکه با فکر و تلاش مجاهدانه می توان شرایط موجود را با موفقیت پشت سر گذاشت، افزود: تحریم‌ها فرصتی برای سازندگی کشور است.
کد خبر: ۹۰۴۵۰۲۴
|
۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان اراک ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، نماز جمعه را سنگر عزت، شرف و انتظار دانست و گفت: نماز جمعه بزرگترین پشتوانه برای نظام اسلامی و وحدت مسلمانان است.

وی به فلسفه انتظار در آموزه‌های دینی اشاره کرد و افزود: یکی از بلندترین مفاهیم دینی و مجاهدانه در اسلام مفهوم انتظار بوده و انتظار فرج از بزرگترین گشایش‌هاست.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه شیعیان باید علی گونه زندگی کنند و نسبت به اتفاقات سیاسی اجتماعی دنیای اسلام بی تفاوت نباشند، تصریح کرد: اگر مسلمانان و مردم منطقه به موقع نسبت به حضور و قدرت گرفتن جنایتکارانی همچون اسرائیل و آل‌سعود در منطقه عکس‌العمل نشان می‌داند و مانع جان گرفتن آنها می‌شدند امروز شاهد شرایط حاکم بر منطقه نبودیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی گفت: دشمنان تمام تلاش خود را برای ایجاد جنگ روانی علیه نظام اسلامی بکار برده و برای رسیدن به هدف خود از انسان های فرصت طلب بهره گرفته‌اند لذا در این شرایط باید هوشیار باشیم.

وی با تاکید بر اینکه با فکر و تلاش مجاهدانه می توان شرایط موجود را با موفقیت پشت سر گذاشت، افزود: تحریم‌ها فرصتی برای سازندگی کشور است. آمریکا در 400 سال گذشته با غارت دیگر کشورها، به آمریکای امروز تبدیل شده است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با انتقاد از وابستگی مبادلات اقتصادی کشور به دلار گفت: نباید اسیر دلار آمریکا شویم، در شرایط فعلی که با سیاست‌های اخیر دولت آرامش نسبی در بازار ارز به وجود آمده است باید برای صادرات برنامه‌ریزی انجام شود. 

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی بر لزوم نظارت دولت بر قیمت‌ها به ویژه کالاهای اساسی و مایحتاج زندگی تاکید و تصریح کرد: یک پیشنهاد برای افزایش مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری‌ها، ایجاد شرکت سرمایه‌گذاری استانی با مشارکت مردم در قالب سهامی عام است.

وی ادامه داد: در این صورت مردم می‌توانند نسبت به خرید سهام شرکت های بزرگ نفتی استان اعم از نیروگاه، پالایشگاه و پتروشیمی اقدام کنند تا هم سرمایه‌های موجود در دست مردم به جریان بیفتد و هم اقدامی صورت گیرد که آثار تورمی به دنبال ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه رکود بدتر از تورم بوده و نبایستی به جامعه تحمیل شود، تصریح کرد: لازم است تا دولت برای رفع معضل بیکاری تلاش کند و برای این منظور نقدینگی موجود را به سمت تولید سوق دهد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی با اشاره به لزوم تقویت وحدت و یکپارچگی و تلاش همه جانبه قوای سه گانه و مردم در راستای رفع نارسایی های داخلی گفت: بانک‌ها بایستی همراهی لازم را برای راه‌اندازی کارگاه‌ها و صنایع کوچک داشته باشند و راهکار دیگر برای رفع معضلات اقتصادی و بیکاری افزایش نرخ مالیات برای پول‌های بادآورده است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ایام ازدواج امیرالمومنین(ع) و حصرت فاطمه(س) افزود: این ازدواج می‌تواند الگوی کاملی برای جوانان جامعه و خانواده‌ها باشد تا با پرهیز از سخت‌گیری در امر ازدواج و فرزندآوری از بروز بسیاری مشکلات و آسیب‌های اجتماعی بکاهند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی به فرارسیدن روز مقاومت و جنگ 33 روزه حزب الله در مقابل رژیم غاصب صهیونیسم اشاره و تصریح کرد: مقاومت 33 روزه درس بزرگی برای ما است. ملت ما به برکت مقاومت می‌تواند قلل بزرگی را فتح کند همانگونه که در دوران دفاع مقدس این را ثابت کردیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار