امام جمعه شهرامام حسن:

دفاع مقدس قدرت و کارآمدی دین را آشکارتر کرد

شب گذشته حجت الاسلام سید محمد موسوی درآیین یادبود پیشکسوت 8 سال دفاع مقدس زنده یاد حاج سید ماندنی موسوی در شهر امام حسن طی سخنانی به تبیین قدرت و کارآمدی دین بعنوان یکی از دستاوردهای دوران دفاع مقدس پرداخت.
کد خبر: ۹۰۶۱۴۸۵
|
۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از دیلم، وی ابتدای سخنان خود ضمن ابراز خرسندی از برگزاری محفل یادبود فرمانده گردان شهر امام حسن مرحوم حاج سید ماندنی موسوی گفت: محافل دفاع مقدس تداعی گر شخصیت‌های فداکاری است که برای نسل حاضر و آینده الگو و اسوه می‌باشند و اسوه‌های ایثار و مقاومت از جنس همین مردم بودند، ولی با تمام وجود در عرصه جهاد قدم گذاشتند و فداکاری نمودند.
ریس شورای فرهنگ عمومی شهر امام حسن افزود: پیام بزرگداشت یاد شهدا و پیشکسوتان جهاد وشهادت جاری نمودن روش و منش این اسوه‌ها در زندگی و همچنین خدمت به مردم می‌باشد.
او در این رابطه اضافه کرد: یکی از دستاورد‌های دفاع مقدس نمودار شدن قدرت دین اسلام بود، تا قبل از جنگ تحمیلی خیلی‌ها دین را تضعیف و زیر سوال می‌بردند تا جایی که برخی دین مداران نیز اعتقاد و باور به قدرت دین نداشتند.
موسوی با بیان اینکه نمودار شدن قدرت دین در ۸ سال دفاع مقدس و بعد از آن عامل اصلی حفظ عزت و توانمندی ملت بزرگ ایران است اظهار داشت: امروز وجود گروه‌های حزب ا... و حشدالشعبی در کشور‌های اسلامی از برکات دفاع مقدس و از مولفه‌های قدرت دین بشمار می‌روند.
این فعال فرهنگی سیاسی ابراز تاسف نمود: در حال حاضر عده‌ای خائن یا جاهل همچون گذشته در قدرت دین و کارآمدی آن تشکیک می‌کنند و با ترویج اقتصاد لیبرال بجای اقتصاد مقاومتی بازار را به حال خود رها و در عمل نرخ گذاری آزاد را ابلاغ کرده اند و با سیاست واگذاری مدیریت و کنترل بازار به خود مردم آشفتگی در بازار را فراهم نموده اند.
خطیب جمعه شهر امام حسن در این مراسم توصیه کرد: اگر دولتمردان و مسئولین از تجربه دفاع مقدس در خدمت به مردم استفاده کنند می‌بینند چگونه مشکلات اقتصادی مردم کاهش پیدا می‌کنند.
وی در پایان به واقعه تاسف بار اهواز اشاره کرد و عنوان نمود: جنایت تروریستی اخیر با وجود تفرقه افکنی قبلی در خوزستان بین مسئولین و مردم موجب اتحاد و همبستگی مجدد ملت گردید.
گفتنی است خاطره گویی، مرثیه خوانی لیالی سوگ واندوه اهلبیت (ع) و سپس تجلیل از خانواده زنده یاد سید ماندنی موسوی برنامه‌های دیگر این مراسم بود.
این مراسم به همت پایگاه مقاومت بسیج امام رضا (ع) شهر امام حسن در حسینیه امام زاده محمود برگزار شد.
ارسال نظرات