خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

شهید «همدانی» ذوب در ولایت و الگوی بارز اخلاص بود

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه شهید «همدانی» ذوب در ولایت و الگوی بارز اخلاص بود که تنها در راستای کسب رضای خداوند قدم بر می‌داشت، گفت: ایشان همواره خود را مدیون و بدهکار انقلاب می‌دانست.
کد خبر: ۹۰۶۷۳۰۹
|
۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸

شهید «همدانی» ذوب در ولایت و الگوی بارز اخلاص بودسردار مظاهر مجیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج همدان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید «حاج حسین همدانی»، مردمی بودن را مهم‌ترین شاخصه این شهید والامقام دانست و اظهار کرد: این شهید بزرگوار هیچ‌گاه خود را از مردم جدا نکرد و در مباحث ارتباط، کمک و رسیدگی به مشکلات مردم، با دید باز نگاه می‌کرد به طوری که در این راه هیچ‌گاه خسته نمی‌شد و برای کمک به مردم و رزمندگان دفاع مقدس، کار را به زیبایی پشتیبانی می‌کرد.

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» ذوب در ولایت و الگوی بارز اخلاص بود که تنها در راستای کسب رضای خداوند قدم بر می‌داشت، گفت: ایشان همواره خود را مدیون و بدهکار انقلاب می‌دانست.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه شهید «همدانی» از پیش از انقلاب تا لحظه شهادت در دفاع از اسلام نقش‌آفرینی کرد، در تشریح مهم‌ترین اقدامات این شهید به تاسیس سپاه در استان همدان اشاره و بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سردار «همدانی» در رده فرماندهی به همراه تعدادی از شهدای بزرگوار همچون شهید «شهبازی»، شهید «قهاری»، خانم «دباغ» و... برای راه‌اندازی سپاه در همدان تلاش‌های بسیاری داشتند و یکی از عناصر اصلی و از بنیانگذاران سپاه در همدان است.

وی به راه‌اندازی هیئت رزمندگان ثارالله در همدان به عنوان یکی دیگر از اقدامات شهید «همدانی» اشاره و عنوان کرد: این هیئت به عنوان یکی از نخستین هیأت‌های سپاه کشور در سال‌های اول دوران دفاع مقدس در حسینیه ثار‌الله سپاه همدان با تلاش و همت سردار «همدانی» راه‌اندازی شد که یکی از قوی‌ترین هیئت‌های استان بود که سال‌های سال پیگیری می‌شود.

سردار مجیدی با بیان اینکه هیئت رزمندگان ثارالله امروز در سطح وسیعی در استان فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد، گفت: با نگاه بلند شهید «همدانی» در انجام کارهای فرهنگی این هیئت به صورت شهرستانی در شهرستان‌های استان راه‌اندازی شد و امروز حرکت بسیار خوبی در این مسیر شاهد هستیم.

* نگاه فرهنگی شهید «همدانی» یکی از ویژگی‌های خاص ایشان بود

وی به تلاش‌های این شهید بزرگوار در راستای حل مشکلات رزمندگان دوران دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: شهید «همدانی» در این اواخر به این رسیده بود که چون برخی از رزمندگان دفاع مقدس در قالب دستورالعمل‌ها نمی‌گنجند و مشکلاتشان رفع نمی‌شود، باید یک موسسه‌ای راه‌اندازی کرد؛ که بر این اساس ایشان موسسه‌ای برای پیگیری و حل مشکلات این رزمندگان ایجاد کرد که یک حرکتی بی‌نظیر در کشور بود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به نگاه فرهنگی شهید «همدانی» به عنوان یکی از ویژگی‌های این شهید، از راه‌اندازی باغ موزه دفاع مقدس به عنوان یکی از به یادگارها و ماندنی‌ترین اقدامات شهید «همدانی» نام برد و تصریح کرد: در کشور تنها برای استان‌های نوار مرزی درگیر جنگ مجوز تأسیس موزه دفاع مقدس صادر می‌شد اما با پیگیری‌های شهید «همدانی» در استان همدان بحث باغ موزه دفاع مقدس ایجاد شد.

وی اضافه کرد: در روزهای نخست سپاه که بسیاری از افراد به این نتیجه نرسیده بودند که باید خاطرات شهدا بیان شود، سردار «همدانی» راه‌اندازی حفظ آثار را در اتاقی کوچک در تیپ شروع کرد و تعدادی از کارها و فعالیت‌های نمادین رزمندگان را به نمایش درآورد و امروز می‌بینیم که باغ‌ موزه همدان از باغ‌ موزه‌های بسیار هنرمندانه و اثرگذار در سطح کشور است که از شهید «همدانی» به یادگار مانده است.

سردار مجیدی به راه‌اندازی لشکر عملیاتی انصارالحسین(ع) به عنوان کاری ارزشمند توسط شهید «همدانی» اشاره و بیان کرد: راه‌اندازی یگان انصارالحسین(ع) که به صورت یگان رزمی باید پیگیری و راه‌اندازی می‌شد که در ابتدا به صورت گردان رزمی سپس تیپ عملیاتی انصارالحسین(ع) و در نهایت به لشکر عملیاتی انصارالحسین(ع) تبدیل شد کار بسیار ارزشمندی بود که شهید «همدانی» از خود باقی گذاشت.

* شهید «همدانی» در مقابله با فتنه 88 به زیبایی رسالت خود را انجام داد

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» در مباحث سیاسی نقش ارزنده‌ای داشت، به فعالیت‌های سیاسی ایشان در قبل و بعد از انقلاب اشاره و تصریح کرد: در شرایطی که انقلاب به پیروزی رسید ایشان در کنار بزرگانی چون شهید «مدنی»، «آخوند همدانی» و «موسوی همدانی» فعالیت‌های سیاسی خود را نیز ادامه دادند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه شهید «همدانی» هیچ‌گاه در مباحث بصیرتی انحراف پیدا نکرد، گفت: این بسیار حائز اهمیت است که یک فرمانده در طول 40 سال مجاهدت وحرکت نظامی و سیاسی کوچک‌ترین انحرافی در زندگی‌اش ایجاد نشود.

وی در بیان مصادیقی در این رابطه به تلاش‌ها و اقدامات شهید «همدانی» در جریان فتنه 88 اشاره و عنوان کرد: ایشان ذره‌ای از مسیر انقلاب منحرف نشد و در جریان فتنه و اغتششات سال 88 در فرماندهی سپاه تهران بزرگ، برای اینکه مردم را از اغتشاشگران جدا کند به زیبایی رسالت خود را انجام داد و در این مسیر تلاش و زحمات فراوانی کشید و به گفته خود هشت ماه فتنه 88 به اندازه هشت سال دفاع مقدس سخت‌تر بود، تا توانست وضعیت را به پیروزی بزرگ برساند.

سردار مجیدی با بیان اینکه سردار «همدانی» بر این باور بود که دفاع از سوریه دفاع از خرمشهر است، به حضور مستشاری ایشان در سوریه و پیروزی جبهه مقاومت اشاره و تصریح کرد: شهید «همدانی» با تجربه‌ای حاصل از دوران دفاع مقدس و سازماندهی نیروهای مردمی در سوریه توانست نیروهای مردمی را به عنوان یک نیروی قدرتمند و قوی در کنار نیروهای مسلح دیگر برای دفاع از کشور داشته باشد که در نهایت منجر به پیروزی جبهه مقاومت و کشور سوریه که در حال سقوط بود، شد.

* فرهنگ شهید «همدانی» نقش موثری برای جوانان امروز دارد

وی با اشاره به ضرورت تبیین شخصیت شهید «همدانی» برای نسل جوان تاکید کرد: این برای نسل جوان بسیار مهم است که ببیند فرماندهی که در دروران دفاع مقدس حضور داشته در این مسیر پیوسته روبه تکامل و رشد بوده و در رده‌ها و عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده و هیچ‌گاه در این مسیر خسته نشده است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه فرهنگ شهید «همدانی» نقش موثری برای جوانان امروز دارد، خاطرنشان کرد: برای نسل جوان بسیار مهم است که ببینند یک رزمنده و سرباز ولایت با اینکه سن و سالی از او گذاشته و وضعیت و شرایط سنی اجازه نمی‌دهد فعالیت‌های اینچینی را داشته باشد و احساس خستگی نمی‌کند.

وی با بیان اینکه در معرفی شهید «همدانی» به جامعه و نسل جوان در ابتدای راه هستیم، اضافه کرد: در معرفی ایشان به جامعه تلاش‌های خوبی صورت گرفته اما شخصیت این شهید والامقام به قدری بالا است که شاید تنها یک بعد و گوشه از زندگی شهید «همدانی» را بتوانیم معرفی کنیم که لازم است در راستای معرفی بیشتر و زوایای مختلف این شهید کارگروه‌ها و کمیته‌های اندیشه‌ورزی تشکیل شود.

سردار مجیدی با بیان اینکه شهید «همدانی» یکی از تنهاترین فرماندهانی بود که ابعاد مختلفی در زندگی او وجود داشت، با دعوت از هنرمندان برای معرفی هرچه بیشتر این شهید، یادآور شد: هنرمندان و صدا و سیما در معرفی هرچه بیشتر شهید «همدانی» می‌توانند تاثیرگذار باشند و اگر بتوانیم قشر جوان دانشجو را پای کار بیاوریم به طور قطع می‌توان در این راستا موفقیت بسیاری کسب کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات