فاضلی دانشجوی برتر کنکور 97 در گفتگو با بسیج:

لزوم ورود جدی دستگاه های نظارتی به آموزش غیر دولتی

یک نخبه دانشگاهی گفت: متاسفانه بازار کنکور با یک مافیای قدرتمند روبه رو شده است که مهمترین دلیل آن نبود نظارت در بخش های مختلف آموزشی است.
کد خبر: ۹۰۷۵۳۶۸
|
۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان مرکزی؛محمد فاضلی دانشجوی برتر کنکور سال 97 و فعال بسیجی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج گفت: متاسفانه بازار کنکور با یک مافیای قدرتمند روبه رو شده است که مهمترین دلیل آن نبود نظارت در بخش های مختلف آموزشی است، نظارت بر آموزش غیردولتی در مدارس که به شکل های مختلفی راه افتاده است و متأسفانه صدا و سیما و رسانه ها هم از این آموزش های بی نظارت و حتی بی مجوز تبلیغ می کنند.

این نخبه دانشگاهی افزود: مدیران آموزش های غیر دولتی در خارج از مدارس باید حدأقل های تأییدی را از جمله مدرک دانشگاهی معتبر داشته باشند، متأسفانه در دوران انتخاب رشته دانشگاه ها میبینیم برخی ها با کمترین مدرک خود را کارشناس ارشد معرفی می کنند و سودجویانه از خانواده ها اخاذی می کنند.

فاضلی ادامه داد: از دلایلی که کنکور را برای بچه ها به یک غول تبدیل کرده است انتخاب رشته های محدود دانشگاهی است که از قدیم به عنوان یک فرهنگ غلط اشتغال فقط در این رشته ها پیدا شده است، در صورتی که اگر تاکنون تولید کشور رونق پیدا کرده بود و اقتصاد مردمی داشتیم در سایر رشته های تحصیلی نگران اشتغال نبودیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: صدا و سیما باید تبلیغات موسسات آموزشی و کمک های آموزشی را با تأیید سیستم آموزش کشور انجام دهد و درگیر انحصارهایی که صورت گرفته نباشد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار