جزیره خارگ تنگه اُحُد اقتصاد کشور است

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: جزیره خارگ چه در زمان دفاع مقدس و چه در زمان حاضر تنگه اُحُد اقتصاد کشور بوده است.
کد خبر: ۹۱۰۴۰۸۱
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۵

جزیره خارگ تنگه اُحُد اقتصاد کشور استبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، سردار محمد باقرزاده در حاشیه یادواره شهدای عملیات کربلای ۴ و ۵ جزیره خارگ افزود: مردم، کارکنان صنعت نفت و نیرو‌های نظامی مستقر در جزیره خارگ، در هشت سال دفاع مقدس با ایثار و رشادت مقابل تهاجم نظامی دشمن بعثی ایستادند و اجازه ندادند که شریان اقتصادی کشور قطع شود.

وی با اشاره به صادرات بیش از ۹۰ درصد نفت کشور از جزیره خارگ، بیان کرد: این جزیره اکنون نیز مانند زمان دفاع مقدس، تنگه احد اقتصاد جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: با حماسه و رشادتی که مردم کشورمان در دوران دفاع مقدس به نمایش گذاشتند و قدرت بازدارندگی که در کشور وجود دارد، میل به جنگجویی در دشمن از بین رفته است، اما اگر خیال تجاوز در سر دشمن باشدنیرو‌های مسلح آماده‌اند با دستور فرمانده کل قوا مانند تیری از کمان رها شوند و به قلب دشمن فرو روند.

سردار باقرزاده تاکید کرد: نیرو‌های مسلح کشور در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مصمم‌تر از همیشه آماده دفاع ازدستاورد‌های انقلاب هستند.

وی همچنین هدف از برگزاری یادواره شهدا را یادآوری حماسه‌های آنان عنوان کرد و گفت: ذکر و یاد شهدا باعث می‌شود راه را گم نکنیم و راه خودمان را روشن‌تر پیش بگیریم.

امام جمعه خارگ نیز با اشاره به ضرورت برگزاری یادواره‌های شهدا، بیان کرد: بازگویی حماسه آفرینی رزمندگان سال‌های دفاع مقدس برای زنده نگهداشتن ارزش‌ها و انتقال آن به نسل جوان جامعه، لازم است.

جزیره خارگ تنگه اُحُد اقتصاد کشور است

حجت الاسلام موسی کمالی وحدت را رمز پیروزی در برابر دشمن بعثی عنوان کرد و گفت: در سال‌های دفاع مقدس وحدت شیعه و سنی را در جزیره خارگ به خوبی شاهد بودیم، وحدتی که منجر به مقاومت در برابر بیش از دو هزار و ۸۰۰ روز بمباران و تداوم صادرات نفت زیر آتش دشمن شد.

جزیره خارگ در ۵۷ کیلومتری شمال غربی بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات