نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

ملت ایران درس مقاومت را از امام حسین(ع) آموخته است/ تحریم های جدید آمریکا مصرف داخلی دارد/لزوم تهیه سند تحول در قوه قضائیه

امام جمعه اراک با بیان اینکه ملت ایران همچنان محکم و با اراده در برابر زورگویی های آمریکا ایستاده گفت:ما درس مقاومت را از دانشگاه اسلام و کربلا آموخته ایم و حالا هم با تمام وجود در مقابل توطئه های دشمنان می ایستیم.
کد خبر: ۹۱۵۱۴۳۹
|
۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اراک گفت:اگر برای هر انسان دو بال در نظر بگیریم که یک بال آن جهاد، شهادت، عشق و ایثار باشد و بال دیگر هم راه علم، کرامت، انسانیت و آرمان گرایی، این دو بال را می توان به صورت شاخص در امام حسین (ع) و امام صادق (ع) یافت چرا که هر چه داریم از برکت این دو امام بزرگوار است.

وی افزود:  امام صادق (ع) برنامه ریزی و تدبیر در معیشت، صبر و مقاومت در مصائب و تفقه در دین را از احتیاجات یک مومن می دانند.

امام جمعه اراک با اشاره به هفته قوه قضائیه و بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس و مسئولان قوه قضائیه بیان داشت:  رهنمودهای رهبری در خصوص قوه قضاییه راهگشاست. امیدواریم که در اسرع وقت سند تحول در قوه قضاییه ارائه شود و در عمل نیز محقق گردد و همچنین در این دوره از مجموعه تلاش‌ها، ظرفیت‌ها و تجربه‌های ۴۰ سال گذشته روسای قبلی و قضات حاضر در این قوه استفاده لازم به عمل آید.

آیت الله دری نجف آبادی در خصوص وظیفه قوه قضائیه در گام دوم انقلاب عنوان کرد:  امیدواریم که در گام دوم قوه قضاییه به‌عنوان سند افتخار انقلاب اسلامی و برگ زرینی در دفاع از مظلوم و احقاق حقوق عامه، مبارزه با ظلم و اجحاف و بی‌عدالتی، پیشگیری از جرم و اصلاح ساختار قضایی و ... نقش ایفا کند و در کنار دیگر دستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف همچون مبارزه با فساد خصوصاً مبارزه با فسادهای سازمان‌یافته‌ای چون مواد مخدر، قاچاق کالا و ارز و ... بتواند موفق باشد.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید هوشیاری خود را نسبت به توطئه های دشمن در فضای مجازی حفظ کنند افزود:  از مردم می‌خواهیم که در برقراری نظم و عدالت به قوه قضاییه و نیروی انتظامی کمک کنند. مردم نباید تحت تأثیر انسان دلقکی که در آمریکا و اروپا جا خوش کرده و ابزاردست دشمن شده است و با رسانه‌های مختلف سعی بر جوسازی در جامعه ما را دارد قرار گیرند. باید در مقابل این جوسازی از این سرمایه عظیمِ عزت و شرف و عفاف که به برکت انقلاب اسلامی به وجود آمده است با چنگ و دندان دفاع کنیم. وظیفه همه ما امربه‌معروف و نهی از منکر است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه حجاب موضوعی فردی نیست و آبروی نظام اسلامی مطرح است گفت: امروز حجاب بار سیاسی دارد و دشمنان ما نسبت به این مسئله با تمام وجود تلاش می‌کنند. همه زنان و مردان عفیف باید هوشیار باشند تا عده‌ای حجاب به‌عنوان پرچم شرف، عزت، کرامت، خانواده و قداست خانواده را زیر سؤال نبرند.

وی ادامه داد:  البته باید برخوردها نیز حکیمانه باشد چراکه دشمنان آماده سوءاستفاده از این قضایا هستند و باید برای پاسداری از ارزش‌ها حکیمانه برخورد کرد.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه شهدای هفتم تیر از زبده‌ترین و باصفاترین افراد بودند افزود: شهید بهشتی شخصی شاخص و تراز، فقیه اندیشمند و باکرامت و یک افتخار بزرگ برای اسلام و جمهوری اسلامی بود.

وی در این خصوص تصریح کرد: جنایتکاران منافق که ۱۷ هزار نفر را در این کشور ترور کرده‌اند چنین شخصیت‌هایی چون بهشتی و رجایی و صیاد شیرازی را ترور کردند که قابل‌بخشش نیست و این جنایت از دامان آمریکا و رژیم صهیونیستی پاک نمی‌شود.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به کنفرانس منامه بحرین اضافه کرد: کوردل‌های آمریکایی و صهیونیستی می‌خواهند برای جریان اسلام تصمیم بگیرند. این‌ها حرف از حقوق بشر آمریکایی می‌زنند که باید گفت نمونه‌هایی از این حقوق بشر آمریکایی را در یمن، سوریه و ... می‌بینیم و حادثه تجاوز موشکی آمریکا در خلیج‌فارس به هواپیمای مسافربری ایران نمونه دیگری از این حقوق بشر است.

وی در خصوص تحریم دفتر مقام معظم رهبری،وزیر امور خارجه کشور و جمعی از فرماندهان سپاه گفت: رهبر معظم انقلاب و وزیر امور خارجه را تحریم می‌کنند. بعد حرف از مذاکره هم می‌زنند. البته باید گفت این‌ها مصرف داخلی دارد و ترامپ سعی دارد با این دست اقدامات برای مقابله با دموکرات‌ها برگ برنده‌ای برای خود ایجاد کند و این تحریم‌ها و فرستادن واسطه‌ها بازی است. بازی‌ای که برای رسیدن به اهداف کثیف خودش طراحی شده است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان با بیان اینکه برای مقابله با زورگویان و جنایتکاران راهی جز مقاومت وجود ندارد خاطر نشان کرد: ما درس مقاومت را از دانشگاه اسلام و کربلا آموخته ایم و حالا هم با تمام وجود در مقابل توطئه های دشمنان می ایستیم و قطعا پیروز خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار