خبرهای داغ:
رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد خبر داد

معدوم 350 کیلوگرم احشاء دام در اسدآباد

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد از معدوم‌سازی350 کیلوگرم احشاء دام در شهرستان اسدآباد خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۳۷۶۵
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹

معدوم 350 کیلوگرم احشاء دام در اسدآبادعادل بصیری محمدپور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در اسدآباد اظهار داشت: یک دستگاه خودروی پژو حامل 350 کیلوگرم احشاء دام شامل دل، جگر و قلوه، توسط مامورین انتظامی پاسگاه جنت آباد - اسدآباد توقیف شد.

وی افزود: با دستور دادستان شهرستان، کارشناسان نظارت دامپزشکی اسدآباد پس از بازدید و بازرسی و اعلام نظر در خصوص دفریز شدن محموله، تغییر خواص ارگانولیپتیک و عدم رعایت زنجیره سرد و حمل با خودروی معمولی فاقد سردخانه، در نهایت با دستور دادستان اسدآباد در حضور مامورین نیروی انتظامی و کارشناسان دامپزشکی در محل دفن زباله‌های شهرداری امحاء شد .

رئیس اداره دامپزشکی اسدآباد حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی به صورت مجاز را مستلزم طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای لازم از اداره دامپزشکی بیان کرد و افزود: متقاضیان باید پس از ارائه درخواست به واحد قرنطینه و طی مراحل لازم، مجوز قانونی حمل را دریافت کرده و سپس با خودروهای ویژه اقدام به جا به جایی محموله‌ موردنظر خود کنند. 

وی افزود: هرگونه حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی فاقد مجوز بهداشتی - قرنطینه‌ای دامپزشکی ممنوع است و در صورت مشاهده این موارد نسبت به توقیف این نوع خودرو‌ها اقدام خواهد شد.

بصیری محمدپور گفت: حمل دام و طیور زنده، گوشت سفید و قرمز، انواع فراورده‌های جانبی دام از قبیل شیر، تخم مرغ، عسل، پشم، پوست، کود، امعا و احشای داخلی و همچنین انواع آبزیان از جمله مواردی هستند که حمل و نقل آنها نیازمند مجوز است.

وی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مساعدت های رئیس دادگستری و دادستان اسدآباد در راستای تامین سلامت و ارتقاء سطح بهداشت عمومی جامعه، خاطرنشان کرد: با همکاری نیروی انتظامی به صورت شبانه‌روزی در مبادی شهرستان، خودروهای حامل دام و فرآورده‌های خام دامی کنترل می‌شود تا اطمینان حاصل شود که محموله‌های ورودی به شهرستان از جمله دام زنده، گوشت و آلایشات دام و طیور، ماهی و ... دارای مجوز بهداشتی حمل باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات