خبرهای داغ:

برگزاری روز مزرعه در شاهرود+ تصاویر

برنامه روز مزرعه با عنوان توسعه کشت گیاهان علوفه‌ای با نگرشی بر تغییر الگوی کشت در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان مرکز شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۷۵۸۳۲
|
۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مراسم روز مزرعه با عنوان ” توسعه کشت گیاهان علوفه‌ای با نگرشی بر تغییر الگوی کشت” در مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان سمنان (شاهرود) با حضور بهره بر‌داران استان، تشکل‌های کشاورزی، مسئولین سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیران ترویج و کارشناسان مروج پهنه و مدیریت‌های جهادکشاورزی استان برگزار شد.
شرکت کنندگان در این برنامه با حضور در مزرعه مقایسه ارقام ذرت علوفه‌ای با روند تولید و مدیریت مزرعه ذرت علوفه‌ای و مسائل و مشکلات تولید با توضیحات رئیس ایستگاه تحقیقات بسطام دکتر عابدینی آشنا شدند.
در ادامه با حضور در مزرعه تحقیقاتی و کشت الگویی تولید علوفه با گیاهان آمارانت، ارزن، سویا علوفه‌ای و طرح تحقیقاتی کینوا با روند تولید آن‌ها با توضیحات محققین مربوطه آشنا شدند.
سپس مزارع گیاهان دارویی نعنا فلفلی و گل محمدی مورد بازدید قرار گرفت و توضیحات لازم در مورد جایگاه و اهمیت گیاهان دارویی در الگوی کشت توضیحاتی به حاضرین ارائه گردید.
در ادامه اعضای هیات علمی تحقیقات فنی مهندسی مرکز توضیحاتی در خصوص دستگاه نصب لوله‌های قطره‌ای زیر سطحی برای کشت یونجه و روش‌های خاک‌ورزی حفاظتی به حاضرین در مراسم ارائه نمودند.
در مراسم پایانی دکتر دزیانیان رئیس مرکز در سخنانی به بیان اهمیت توسعه کشت گیاهان علوفه‌ای جدید و گیاهان دارویی در جهت مدیریت بهینه مصرف آب، تغییر الگوی کشت و افزایش درامد بهره برداران پرداختند و در انتهای مراسم محققین مرکز به سوالات مطرح شده پاسخ‌های لازم را ارائه نمودند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار